Voiko äitini häätää minut asunnosta?
Asun äidin kanssa ja oon 24-vuotias. Meillä on koko ajan riitaa
Kommentit (30)
Kerro yksikin olettamus miksei voisi?
Eli kyllä voi.
Tietysti voi. Huoltajan vastuu päättyy, kun lapsi täyttää 18 ja jokainen saa ihan itse päättää, keitä kodissaan majoittaa.
Muuta äkkiä pois! Mulla oli sun ikäisenä jo yksi lapsi.
Mistä te riitelette? Mitä pitäisi tapahtua, että riidat loppuisivat? Asunnon omistaja voi häätää asunnosta muut. Jos niin käy, pyydä häätö kirjallisena, niin voit todistaa olevasi asunnoton. Mikäli olet opiskelija, niin kysy opiskelija-asuntosäätiöistä vapaista asunnoista. Kohta niihin on kova tunku, kun opiskelupaikan saaneet alkavat hakea asuntoja.
Miksi asut kotona 24-vuotiaana?
Ei se ylläpitopalvelu korvaa niitä hetkiä kun kertoo uudelle tuttavuudelle että juu, äidin kanssa asun.
Periaatteessa ei, jos sinun virallinen osoite on siinä. Mutta suosittelisin kuitenkin että alat hakea omaa asuntoa. Jos ei äiti auta ja et iotse osaa, ota yhteys aikuissosiaalityöhön.
Meillä äiti lähti ensin ja perin asunnon
Vierailija kirjoitti:
Eli kyllä voi.
Koska mun osote on tässä!
t. AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli kyllä voi.Koska mun osote on tässä!
t. AP
Hän voi silti hätää sinut kotoaan.
Voi häätää, jos omistaa asunnon tai on päävuokralainen. Ei se osoite mitään meinaa.
Tietysti kun olet asunnossa kirjoilla häätö vaatii oikeuden päätöksen, ettei ihan nopeasti eikä helposti tapahdu, mutta mahdollista on.
Miksi haluaisit asua ja riidellä, kun voisit asua rauhassa riitelemättä.
Onko jokin hyvä syy siihen, ettet hanki omaa asuntoa?
Välit paranisivat, kun kävisitte vain joskus kahvilla toistenne luona. Suhteenne olisi normaali aikuisten välinen. Nyt olet väliinputoaja, et enää lapsi, muttet täysivaltainen aikuinenkaan. - Tsemppiä siihen asunnon etsintään!
Jos äitisi omistaa asunnon tai on siinä päävuokralainen, niin kyllä voi. Teidän molempien kannalta olisi kyllä parempi jos häätämisen ei mentäisi? Miksi te riitelette?
Olet sen ikäinen, että saat asumiseen rahallista tukea, eli jos muutat omaan asuntoon pärjäät kyllä. Yksin asumisessa on myös paljon positiivisia puolia, saa elää juuri kuin itse tykkää. Jos yksin asuminen pelottaa niin kämppiksen kanssa asuminen voi olla hyvä vaihtoehto.
Yrittäkään nyt ensin jutella (ei riidellä) äidin kanssa ja miettiä miksi tilanne on sellainen kun on.
No ei se vaadi kuin lukkojen vaihdon.
Onnistuu vaikka huomiseksi.
Käsittääkseni ei onnistu ihan noin vaan, jos oot kirjoilla kyseisessä asunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Käsittääkseni ei onnistu ihan noin vaan, jos oot kirjoilla kyseisessä asunnossa.
Käsityksesi on väärä
Ei se kirjoilla oleminen mitään vaikuta ellei ole virallista sopimusta asiasta (esim. vuokrasopimus). Muutenhan voisin siirtää kirjani vaikka presidentinlinnaan eikä minua saisi häätää sieltä, koska olenhan siellä kirjoilla.
Voi.