Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minipillereiden lopetus, kuinka toimia?

Vierailija
26.05.2020 |

Hei! Olen päättänyt lopettaa minipillereiden käytön, olen syönyt niitä jo useamman vuoden mutta nyt haluan lopettaa ja siirtyä pelkästään kondomin käyttöön. Olen huomannut että pillereiden käyttö on lisännyt haluttomuutta, turvotusta ja mielialat vaihtelee.
Kuinka kauan sinulla meni että menkat tuli ensimmäisen kerran minipillereiden lopetuksen jälkeen? Itselläni ei ole ollut kuin hieman vuotoa pillereiden aikaan.
Reseptini loppuu heinäkuussa, jos lopetan pillerit nyt, niin en vain uusi reseptiä? Ja jos joskus haluan aloittaa uudestaan, niin uusin reseptin silloin?
Minulla on reilu liuska vielä pillereitä jäljellä, mutta en halua käyttää niitä loppuun. Mitä teen näille ylijäämä-pillereille? Roskiin? Vai kannattaako säästää, jos vielä joskus otan pillerit käyttöön?
Anteeksi tyhmistä kysymyksistä :) Haluan varmistaa asioita.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeet hävitetään viemällä apteekkiin. Ei missään tapauksessa roskiin. Ja jos haluat aloittaa ne uudelleen ovat ne kuitenkin jo vanhentuneita.

Ja miten lopetetaan? Tietysti lopetetaan vaan.

Vierailija
2/5 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liuska täytyy syödä loppuun. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liuska täytyy syödä loppuun. 

Eikös minipillereissä kaikissa pillereissä ole sama vaikuttava aine? Mistä kroppa tietää että liuska loppuu?

Vierailija
4/5 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetat vaan. Aika heti alko mulla menkat normisti.

Jos joskus haluat jatkaa uudelleen niin ihan soittamalla saat varmaan uuden reseptin.

Tietty helpoin on samalla kun käy muutenkin tarkastuksessa pyytää resepti ja lähete papaan.

Jos haluat aloittaa lapsen saannin jälkeen uudestaan niin jälkitarkastuksessa saa reseptin (ja lähetteen papaan jos ennen raskautta ei ole käynyt).

Vierailija
5/5 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisestä Ceratte-pillerin ottamisesta meni n. kuukausi menkkojen alkamiseen. Sen jälkeen kierrot ovat olleet lähes päivälleen saman mittaiset :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi