Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suositelkaa ehkäisymenetelmäänne

Vierailija
26.05.2020 |

Olen käyttänyt hormonikierukkaa vuosikausia kunnes sain sarjatulella bakteerivaginooseja ja pari kohtutulehdusta, jonka vuoksi kohdunsisäistä ehkäisyvälinettä ei voi enää käyttää. Olen sen ikäinen (40), että yhdistelmäehkäisypillereitä gyne ei enää antanut. Sen sijaan määräsi minipillerit (cerazette), josta sivuvaikutuksena limakalvot ovat kuivat kuin sahara ja kaikki seksihalut ovat mennyttä. Siis aivan kuin minut olisi amputoitu navasta alaspäin. Tämä on vähän surkea juttu avioliiton kannalta, kun meillä on ollut aika vilkasta makuuhuoneessa. Lopetin siis minipilleritkin viikko sitten ja odotan, että tilanne paranee.

No mitäs nyt? Mies ei suostu vasektomiaan, hänelle tämä on miehisyyskysymys psykologisesti lähinnä. Itse voisin kyllä toivoa sterilisaatiota mutta arveluttaa nukutus, koska ongelmia sen suhteen on aikaisemmin ollut. Nyt olemme käyttäneet kondomia, joko ainakin vielä tuntuu aika ikävältä, kun limakalvot eivät ole vielä minipillereiden jäljiltä kunnossa. Onko vielä hyviä vaihtoehtoja?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Steriloitu mies.

Vierailija
22/27 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonikierukka ollut jo 11 vuotta em touhutippavauvan jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan ei tiedä ehkäisyimplantaatista? Minulla on kädessä sellainen, vapauttaa keltahormonia verenkiertoon ja ehkäisyteho on kolme tai viisi vuotta valmisteesta riippuen. Hormonitaso pysyy tasaisena ja itselläni kävi tuuri että menkat loppuivat kokonaan. Parasta mitä on.

Ei ole luonnollista, että menkat päättyvät.

Nainen ei tarvitse menkkoja mihinkään ellei halua tulla raskaaksi. T. Jo vuosia ilman, ja se on parasta!

Vierailija
24/27 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan ei tiedä ehkäisyimplantaatista? Minulla on kädessä sellainen, vapauttaa keltahormonia verenkiertoon ja ehkäisyteho on kolme tai viisi vuotta valmisteesta riippuen. Hormonitaso pysyy tasaisena ja itselläni kävi tuuri että menkat loppuivat kokonaan. Parasta mitä on.

Tämä! Ehkäisykapseli ollut pian 3 vuotta ja menkat tullut ehkä kerran, pari (+jotain random tiputteluvuotoa joskus hyvin harvakseltaan). Mitään sivuoireita ei ole tullut, eikä tarvitse huolehtia mistään. Sitä paitsi varmin ehkäisy mitä markkinoilla on.

Vierailija
25/27 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että miehesi tartutti sinuun bakteerivaginoosit (se yksi vahva merkki siitä, että toinen käy vieraissa, kokemusta on). Syy ei välttämättä ollut ehkäisyssä.

Vierailija
26/27 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Steri laparoskopisesti.Ihanan vaivatonta😊

Vierailija
27/27 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen aikuinen neisytnainen,eikä minun tarvitse tällaisia miettiä. Olisin tämän asian suhteen todellakin pulassa. En voisi käyttää hormoneja,koska minulla on usein migreenin viittaavaa päänsärkyä ja muutenkin suuri perinnöllinen riski verenkierron häiriöille eli siis myös veritulpille. Lisäksi riski riskiraskaudelle on kohdallani suuri. Lisäksi siedän todella huonosti mitään lääkeaineita, menen niistä herkästi sekaisin, joten Buranaakaan en oikein voi käyttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi