Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suositelkaa ehkäisymenetelmäänne

Vierailija
26.05.2020 |

Olen käyttänyt hormonikierukkaa vuosikausia kunnes sain sarjatulella bakteerivaginooseja ja pari kohtutulehdusta, jonka vuoksi kohdunsisäistä ehkäisyvälinettä ei voi enää käyttää. Olen sen ikäinen (40), että yhdistelmäehkäisypillereitä gyne ei enää antanut. Sen sijaan määräsi minipillerit (cerazette), josta sivuvaikutuksena limakalvot ovat kuivat kuin sahara ja kaikki seksihalut ovat mennyttä. Siis aivan kuin minut olisi amputoitu navasta alaspäin. Tämä on vähän surkea juttu avioliiton kannalta, kun meillä on ollut aika vilkasta makuuhuoneessa. Lopetin siis minipilleritkin viikko sitten ja odotan, että tilanne paranee.

No mitäs nyt? Mies ei suostu vasektomiaan, hänelle tämä on miehisyyskysymys psykologisesti lähinnä. Itse voisin kyllä toivoa sterilisaatiota mutta arveluttaa nukutus, koska ongelmia sen suhteen on aikaisemmin ollut. Nyt olemme käyttäneet kondomia, joko ainakin vielä tuntuu aika ikävältä, kun limakalvot eivät ole vielä minipillereiden jäljiltä kunnossa. Onko vielä hyviä vaihtoehtoja?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/27 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan vielä, jos tulisi ajatuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut on steriloitu enkä voi kuin suositella. Tosin en tiedä ongelmaasi nukutuksen suhteen, joten ehkä se ei sitten sulle sovi. Itselleni ei sopineet pillerit (tulin raskaaksi niistä huolimatta), kondomi on kallis ja tylsä keino pitkässä suhteessa ja kapselin kanssa kävi sama kuin pillereiden, eli kappas vaan, olin taas raskaana. Kierukkaa en koskaan kokeillut.

Vierailija
4/27 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mut on steriloitu enkä voi kuin suositella. Tosin en tiedä ongelmaasi nukutuksen suhteen, joten ehkä se ei sitten sulle sovi. Itselleni ei sopineet pillerit (tulin raskaaksi niistä huolimatta), kondomi on kallis ja tylsä keino pitkässä suhteessa ja kapselin kanssa kävi sama kuin pillereiden, eli kappas vaan, olin taas raskaana. Kierukkaa en koskaan kokeillut.

Sama. Keskustele lääkärin kanssa nukutuspelosta, hän osaa myös arvioida onko todellista riskiä, eikä toimenpiteeseen ryhdytä jos on. 

Vierailija
5/27 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sterilisaatio tai selibaatti. Miehelle helpompi tehdä se leikkaus. Jos ei suostu, vaihda miestä tai lakkaa antamasta. Sitähän sä kysyit.

Vierailija
6/27 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasektomia on paras ratkaisu. Siitä on vain hyötyä.

Vierailija
7/27 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juice & Coitus int.

Vierailija
8/27 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonteeni karkottaa potentiaalsiet parittelukumppanit 100% tehokkuudella

9/27 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen hartaasti selibaattia toteuttanut, tulokset puhukoon puolestaan. Todella varma keino🤠

-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-

Vierailija
10/27 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on muuten kumma juttu, että mies kieltäytyy psykologisiin syihin, kun pitäisi ottaa vastuu ehkäisystä. Olen itse ottanut ehkäisystä vastuun 20 vuoden ajan, mättänyt hormoneita naamaani ja viimeisimpänä hormonikierukka käytössä. Ottaa päähän olla tällainen hormonipossu, mutta vaihtoehtoja ei ole, koska mies pelkää, että pili ei toimi, jos hänelle tehdään vasektomia. Steristäkin pitäisi kantaa itse vastuu.

Vierailija
11/27 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulta ilmeisesti kiellettiin myös nuo luonnollista estrogeeniä sisältävät pillerit esim. Femilar tai Qlaira, jotka on juuri tarkoitettu yli 40- vuotiaillekin naisille. Aina voi kysyä myös toisen lääkärin kantaa asiaan.

Vierailija
12/27 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen selibaattia. En todellakaan aio ruveta tunkemaan mitään hormoneja itseeni.

Vierailija
13/27 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selibaatti.

Vierailija
14/27 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan ei tiedä ehkäisyimplantaatista? Minulla on kädessä sellainen, vapauttaa keltahormonia verenkiertoon ja ehkäisyteho on kolme tai viisi vuotta valmisteesta riippuen. Hormonitaso pysyy tasaisena ja itselläni kävi tuuri että menkat loppuivat kokonaan. Parasta mitä on.

Vierailija
15/27 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selibaatti paras! Mies voi itse mennä vasektomiaan, minä en rupea hormoniporsaaksi miehen takia :D

Vierailija
16/27 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan ei tiedä ehkäisyimplantaatista? Minulla on kädessä sellainen, vapauttaa keltahormonia verenkiertoon ja ehkäisyteho on kolme tai viisi vuotta valmisteesta riippuen. Hormonitaso pysyy tasaisena ja itselläni kävi tuuri että menkat loppuivat kokonaan. Parasta mitä on.

Ystäväni lihoi semmoisesta 10kg ..

Vierailija
17/27 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole luonnollista, että menkat päättyvät.

Vierailija
18/27 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuvaring. Ollut käytössä jo kohta 20v., siitä saakka kun tuli markkinoille. 

Vierailija
19/27 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdunposto. Käytännössä vähän hankala saada, mutta ainoa johon 100% voi luottaa jos ei halua tulla raskaaksi. Nimim. sterilisaatiosta huolimatta raskaaksi tullut

Vierailija
20/27 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorin lapseni suosittelee keskeytettyä yhdyntää.

:-D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi