OLETKO SAIRASTANUT 229E-, HKU1-, NL63- tai OC43-viruksen aiheuttaman taudin? OLET IMMUUNI KORONAVIRUKSELLE!!!!!
Kyseessä on yleiset koronavirukset, jotka aiheuttavat yleensä vain lievän hengitystieinfektion. Professori Kalle Saksela arvioi, että näiden vasta-aineet voivat suojata koronataudilta tai vaikuttaa siihen, että oireet jäävät lieviksi. Iltasanomat 26.5.2020 kertoo asiasta.
Kansainväliset tutkijat tekivät saman havainnon jo aikaisemmin keväällä: Osa koronavirusta elimistöönsä saaneista ei yksinkertaisesti sairastu sitten millään, koska elimistössä on jo valmiina vasta-aineet. Näissä tilanteissa elimistö ei myöskään muodosta koronavasta-ainetestissä näkyvää vasta-ainetta vaan käyttää olemassa olevaa vasta-ainetta.
Elikkäs pelkäätkö ihan turhaan koronaa?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Viisikymppiset eivät ole saaneet mpr-rokotetta. Hain sen aikuisena terveyskeskuksesta,moni ei ole hakenut varmaan.
No minä olen sairastanut noi kaikki. T. Viisikymppinen
Kerrotko vielä selkokielellä, mitä noi koodit tarkoittavat
Vierailija kirjoitti:
Viisikymppiset eivät ole saaneet mpr-rokotetta. Hain sen aikuisena terveyskeskuksesta,moni ei ole hakenut varmaan.
Mutta me viiskymppiset ja sitä vanhemmat olemme yleensä sairastaneet lapsena niin tuhkarokon, vihurirokon kuin sikotaudinkin. Mpr-rokote on siis suurimmalle osalla iäkkäistä ihan tarpeeton.
Mistäs sen tietää, mitä olen sairastanut, kun ikinä ei testeihin pääse. En edes tunne ketään, joka olisi päässyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta me viiskymppiset ja sitä vanhemmat olemme yleensä sairastaneet lapsena niin tuhkarokon, vihurirokon kuin sikotaudinkin. Mpr-rokote on siis suurimmalle osalla iäkkäistä ihan tarpeeton.
Me väliinputoajat taas emme välttämättä ole sairastaneet. Itse olen sairastanut sikotaudin, mutta noita muita en. Vihurirokkoa vastaan minut kouluaikana rokotettiin. Mutta ei tuhkarokkoa.
Olen 53-vuotias.
Kävin viime vuonna ottamassa rokotteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me väliinputoajat taas emme välttämättä ole sairastaneet. Itse olen sairastanut sikotaudin, mutta noita muita en. Vihurirokkoa vastaan minut kouluaikana rokotettiin. Mutta ei tuhkarokkoa.
Olen 53-vuotias.
Kävin viime vuonna ottamassa rokotteen.
Toinen 53-v.
Olen kyllä sairastanut nuo, ainoastaan sikotauti saattaa olla sairastamatta.
Tuhkarokko kiersi meidän kylällä epidemiana ja kaikki kakarat sairastuttiin.
Saatiin silti vihurirokkoa vastaan rokote.
Samoin se surullisen kuuluisa sokeripalapolio-rokote. Ei tosin tämän asian kanssa mitään tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Joo, on sairastettu lapsena sikotauti ja tuhkarokko, vihurirokkoa vastaan sai koulussa rokotteen.
t. 55v
Otsikko ja sisältö ei nyt oikein täsmää 🤦♀️🤷♀️
Risti-immuniteetti kirjoitti:
Vanhainkodeissa asuvilla on vähemmän tartuntatauteja kuin muilla ihmisillä ja siksi heiltä puuttuu koronasuoja. Loput olemme saaneet lukea lehdistä.
Höpö, höpö. Kumman luulisit sairastaneen enemmän tartuntatauteja, 1920 vai 1990 syntyneen?
Se, mitä lehdistä saimme lukea, kertoi, että vanhukset ovat yleiskunnoltaan hauraita jo.
Ikä.
Risti-immuniteetti kirjoitti:
Vanhainkodeissa asuvilla on vähemmän tartuntatauteja kuin muilla ihmisillä ja siksi heiltä puuttuu koronasuoja. Loput olemme saaneet lukea lehdistä.
Ja kouluissa ja päiväkodeissa taas päinvastoin, taudit kiertävät tehokkaasti, lapset ovat melko varmasti sairastaneet lieviä korona virusten aiheuttamia flunssia, samoin opettajat. Hyviä uutisia, jos pitävät paikkansa. Vielä kun selviäisi, kuinka kauan tuo suoja kestää.
Miksi kehitettäisiin rokote noista muista viruksista kun covid-19-rokotteitakin on jo kehitetty ja ovat alustavien tulosten mukaan ilmeisesti toimiviakin?
Kannattaisko saada joku lievä koronanuha ja potea se ohimennessään jos se kerran lievittää tuota covid19 ?
Ihan teoriassa vaan.
voi
Voi, kun olisin käynyt ottamassa rokotteen.
Olen 50v perusterve, hoikka ja hyväkuntöinen. Sairastuin koronan vaikeaan muotoon. Sairaalassa jouduin olemaan vajaat kolme viikkoa ja tuosta ajasta neljä päivää teholla