Kiinnitättekö koskaan huomiota valkoihoisten erilaisiin ihonväreihin?
Ihmisillä on hyvin erilaisia ihonvärejä, vaikka he ovat valkoihoisia.
Kommentit (37)
Lähinnä kesäisin verrataan kavereiden kanssa käsivarsien rusketussävyjä. Muuten en kiinnitä huomiota kenenkään ihonväriin.
Kakkahattutäti kirjoitti:
Itse toivoisin näiden negroidisten kauneusihanteiden väistymistä. Eli isot pallopeput, valtavat huulet ja hutsumaisuus. Ei kiitos.
Milloin saadaan takaisin arjalaiset selkeät leuat, suorat profiilit, kapeat huulet ja litteän urheilulliset perseet?
Suht. samaa mieltä sun kanssa, mutta eikö paras olisi noiden välimaasto? Naisilla kun on taipumus pyöreään leveään peppuun, en silti tarkoita, että ihanteena pitäisi olla pepputäytteet.
Olen kaksivärinen. Joko vitivalkoinen tai tulipunainen. Joskus molempia samaan aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Kalpea iho on erittäin kaunis ja sitä kadehditaan joka puolella maailmaa - paitsi junttisuomessa sitä pidetään rumana. Nykynuoret onneksi ovat alkaneet ihannoimaan enemmän luonnollista ja rusketuksen ihannoiminen on enää valkoroskaporukan touhua.
N20
Noin nuori ja noin tuomitseva. Varmaan ikävää asua Suomessa suomalaisena tolla asenteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta tuntuu että mun iho on alkanut hieman kellertämään. En ole syytä keksinyt. Olen kuitenkin punapohjainen ja vaalea ihonsävyltäni normaalisti.
Kellertävä väri kertoo häiriöstä maksan toiminnassa. Mikäli myös silmän valkuaiset kellertää kannattaa mennä lääkäriin asap.
Silmät ei kellerrä, muuten olisin toki hakeutunut lääkäriin. Eikai tämän pelkän ihon, eikä tämäkään nyt niin vahvasti kellerrä, muutoksen takia tarvitse mennä. Ihmettelen vaan mistä johtunee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalpea iho on erittäin kaunis ja sitä kadehditaan joka puolella maailmaa - paitsi junttisuomessa sitä pidetään rumana. Nykynuoret onneksi ovat alkaneet ihannoimaan enemmän luonnollista ja rusketuksen ihannoiminen on enää valkoroskaporukan touhua.
N20
Noin nuori ja noin tuomitseva. Varmaan ikävää asua Suomessa suomalaisena tolla asenteella.
Niin, onneksi en ole ajattelematon mielipiteetön lammas kuten suurin osa ikäisistäni. Ja onneksi minulla on oikeus mielipiteisiini, sinä et niitä minulta kiellä etkä pysty niitä muuttamaan.
N20
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N20
Niin, onneksi en ole ajattelematon mielipiteetön lammas kuten suurin osa ikäisistäni. Ja onneksi minulla on oikeus mielipiteisiini, sinä et niitä minulta kiellä etkä pysty niitä muuttamaan.
N20
Vanhoja auringon kuivattamia ryppysiä akkoja vtuttaa kun ne ei sun iässä tajunneet olla ottamatta aurinkoa - nyt kun nelikymppisenä näyttää viisikymppiseltä niin kyllähän se tätejä vtuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N20
N20
Vanhoja auringon kuivattamia ryppysiä akkoja vtuttaa kun ne ei sun iässä tajunneet olla ottamatta aurinkoa - nyt kun nelikymppisenä näyttää viisikymppiseltä niin kyllähän se tätejä vtuttaa.
Mä en ole elämässäni montaa kertaa aurinkoa ottanut ja enkä häpeä omaa hyvin vaaleata ihonväriäni, mutta ei se tarkoita sitä, että tuo valkoroskapuhe tai suomalaisten juntittelu olisi jotenkin fiksua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N20
N20
Chillaa. Tolla asenteella saat sydärin alle 40-vuotiaana. Tää maailma on jo niin täynnä ahdasmielisyyttä ja vihaa, ettei viitsi ruokkia sitä lisää. Terveisin toinen vaaleudesta ja luonnollisuudesta pitävä parikymppinen.
Ihanaa, jos nuoret suomalaiset naiset osaavat arvostaa geenejään. Ihanteena saisi taas olla vaikkapa upea Ester Toivonen, eikä Kim Kardashian.
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Ihan sama minkä värisiä olette. Joillain on kaunis iho ja jotkut on läiskikkäitä rupisammakoita. Itse olen jälkimmäinen mutta eihän mun tarvitse omaa naamaani katsella. Eikä se ole estänyt elämästä ja rakastamasta.
Vierailija kirjoitti:
Olen kaksivärinen. Joko vitivalkoinen tai tulipunainen. Joskus molempia samaan aikaan.
Sama täällä ja vielä pisamainen.
Myös mulla on (ja on aina ollut) kellertävä iho. Varsinkin huonolla salamalla otetuissa valokuvissa näytän aivan sairaalta...
"Väritykseni" on muutenkin vähän epätyypillinen; silmät ovat syvän harmaat ja ripset tummat ja tuuheat, hiukset vaaleat maantienväriset ripauksella punapigmenttiä ja lisäksi minulla on pisamia, mutta kuitenkin rusketun. En siedä hirveitä määriä aurinkoa, mutta en kuitenkaan pala punaiseksi, vaan saan ihottumaa.
Olen pariin kertaan huvikseni koittanut tehdä itselleni köyhän miehen värianalyysiä, mutta ei oikein onnistu näillä spekseillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta tuntuu että mun iho on alkanut hieman kellertämään. En ole syytä keksinyt. Olen kuitenkin punapohjainen ja vaalea ihonsävyltäni normaalisti.
Kellertävä väri kertoo häiriöstä maksan toiminnassa. Mikäli myös silmän valkuaiset kellertää kannattaa mennä lääkäriin asap.
Silmät ei kellerrä, muuten olisin toki hakeutunut lääkäriin. Eikai tämän pelkän ihon, eikä tämäkään nyt niin vahvasti kellerrä, muutoksen takia tarvitse mennä. Ihmettelen vaan mistä johtunee.
En tiedä, mutta kun katsoin ton bilirubiinin terveyskirjastosta, niin siinä lopussa oli, että keltaisuus on aina merkki jostain merkittävästä sairaudesta ja aina pitäisi ottaa nopeasti yhteyttä lääkäriin.
Mutta koska nyt sen kellertävyyden olet huomannut, niin ei se varmasti ihan mitättömän vähän ole?
Rusketukseen nyt ainakin lähipiirissä. Minusta tulee ruskettuessani intiaani, kun taas mieheni iho on ihana oliiviin taittuva, sellainen vähän "likainen" rusketus, aaaahhh. <3
Kyllä. Itse olin varsinkin nuorena hyvin vaalea ihonvärin taittaen jopa siniseen ja kylmään pinkkiin. Pohjameikki oli haastavaa, kuin vain japanilaisista tuotteista löytyi tarpeeksi vaaleita sävyjä.
Tuota meikki-kirjoa katsellessa tuli hyvin selväksi kuinka monta sävyä jo ”kalpeaa”kin on.
En, mutta mä en kiinnitä huomiota hiusten- tai silmienkään väriin. Tosin muutenkin tuntuu, että eniten ihmisten ihonväristä jaksaa olla kiinnostuneita ne jotka pitää itseään jotenkin erityisen su vait sevaisena ja suurin piirtein kaikkia muita ää ri ra sisteina.
Minäkin siis olen saanut kuulla tällä palstalla olevani milloin persu ja milloin nat si.