Onko tämä hyvä illanviettotapa?
Minä ja mieheni olemme kutsuneet uuden tuttavapariskunnan ensimmäistä kertaa perjantaiksi kylään. Nainen on siis luokkakaverini ja poikaystävämme eivät ole koskaan tavanneet. Reilu parikymppisiä opiskelijoita ollaan.
Juomaksi ajattelin tarjoilla punaviiniä, viskiä sekä alkoholitonta siideriä. Ajattelin koota myös juustolautasen jossa yksi sinihomejuusto 150 grammaa, yksi brie 300 grammaa, 2 erilaista tuorejuustoa, 150 grammaa gryereä (kovaa juustoa), suolakeksejä sekä digestivekeksejä, viinirypäleitä ja aprikoosimarmeladia. Kuulostaako hyvältä ja riittääkö tuo määrä neljälle hengelle?
Kommentit (7)
Ilmoita ainakin, ettei ole tarkoitus ruokailla, vaan napostella. Lisäisin vielä yhden kovan juuston, vaikka grana padanon tai vanhan goudan. Ja olutta alkuun. Viiniä ainakin neljä lasia per nuppi. Siis vähintään kolme pullollista.
Minusta kuulostaa hyvältä, jos tietäisin olevani tulossa lasilliselle. Omassa sukulais- ja ystäväpiirissä harvoin kutsutaan ihmisiä kylään, niin että tarjolla ei ole ns. oikeaa ruokaa.
Jos yhtään tuntuu siltä, että väärinkäsityksen mahdollisuus on olemassa, voisit tehdä lisäksi ruokaisan piirakan (parsa on ajankohtainen) ja ottaa sen tarjolle harkinnan mukaan. Jotain makeaa olisi myös mukava saada illan aikana, mutta missään nimessä ei tarvitse leipoa, suklaa ja/tai makeat keksit riittävät hyvin.
Koska olette opiskelijoita, oletan että rahaa ei ole liikaa ja nuorilla kuitenkin on ruokahalua. Opiskeluaikoina minun oli tapana varata 1-2 halpaa ja täyttävää tarjottavaa, niin että pöydässä varmasti riitti jotain nälkäisimmillekin. Mitä jos lisäät juustopöytään vihanneksia, vaikka porkkanatikkuja, ja ostat hyvän leivän?
Kyllä mä ottaisin jos tarjotaan. Mutta odottaisin milloin kehtaa lähteä kotiin nauttimaan kaljaa ja sipsejä, ilman mitään hienostelua :)
Ihan OK, mutta tuo viski pois, ellei ole tarkoitus viettää humalahakuista iltaa.
Tuo Bukkake-idea oli hyvä. Tarjoisin myös juustoa ja kertoisin tuosta brie-juustosta, että se on Bukkake-juustoa. Sehän on samaa, mutta hienompi nimi sille. Tekee vaikutuksen, jos tutut sattuvat olemaan yhtään fiinimmistä piireistä.
Muista Bukkake-rekvisiitat.