Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varoitusmerkit tapailuvaiheessa. Millaisesta käytöksestä pitäisi huolestua?

Vierailija
25.05.2020 |

Sain huonon parisuhdemallin kotoa, enkä hahmota, millainen käytös on normaalia. Jos pidän miehestä, ymmärrän häntä liikaa ja katson sormien läpi huonoa käytöstä. Millainen käytös saa teidät hylkäämään miehen tapailuvaiheessa?

Kommentit (93)

Vierailija
61/93 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni tässä esitetty idea ei kyllä näy tapailuvaiheessa. Kuten mustasukkaisuus tai muiden haukkuminen.

Mustasukkaisuus saattaa näkyä sellaisina puolihuolimattomina vitseinä, joissa on kuitenkin epäilys takana.

Tapailin miestä, joka jo alkuun heitteli ilmoille ihme kommentteja huumorin varjolla. Jos esim. puhelin oli pöydällä, ja työpaikan whatsapp-ryhmään tuli joltain miespuoliselta työkaverilta täysin asiallinen töihin liittyvä viesti, niin tämä tapailumies heitti tietyllä äänensävyllä jotain että ”jaa että panotreffejäkö siellä sovitaan”. Tai jos menin naispuolisen kaverin kanssa teatteriin, ja puin päälleni siistimpää vaatetta, niin heti tuli vitsailua että ”no jopas pitää nyt hienona olla, ajattelit varmaan pyrkiä takahuoneeseen näytöksen jälkeen”.

Näitä on vaikea selittää, mutta kommenttia tuli vitsailun varjolla asiasta kuin asiasta, ja taustalla oli selkeästi epäily että puuhaan jotain hänen selkänsä takana. Myöhemmin tämä muuttuikin sitten paljon pahempaan kyttäämiseen, mutta olisi pitänyt suhtautua noihin varoitusmerkkeinä.

Voi kyllä! Alkuunsa se voi olla jopa imartelevaa, mutta kyllä ne vitsit ja kevyt leikittely muuttuu aika nopeasti joksikin ihan muuksi. Tapailin myös joskus miestä, joka alkuun oli sellainen "hassuttelija" näissä mustisasioissa... Kylläpäs sitä nyt ollaan nättinä ja ketä varten, mihinköhän tytöt siirtyy juhlien jälkeen (kyse ystävän babyshowereista :D), kuka sinulle nyt tekstaa ja mitä treffejä siellä sovitaan (viestittelin ystävien kanssa WhatsAppissa). Alkuun se oli ihan hauskaa ja välillä tuli ihan huumorilla vastattuakin takaisin jotain ja silloin huomasin, että mies ei ota huumorilla vastaan minun vastauksiani eli ei ole enää pelissä mukana, kun minä vastaan vitsillä "Joo naapurin Penan kanssa tässä suunnitellaan treffejä".

Hän myös tarjoutui kuskaamaan minua joka paikkaan ja ärsyyntyi, jos sanoin, että "kiitos, mutta Maija hakee" tai "kiitos, mutta mennään Mirkun kanssa yhdessä bussilla".

Eipä ollut hetken päästä enää vitsailua. Tämä oli siis muutaman kuukauden tapailusuhde.

Vierailija
62/93 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä ihmiset näyttelevät tapaamisvaiheessa parempaa kuin ovatkaan.

Kyllä ja se on ihan normaalia, jos se on sellaista viatonta. Kyllä sen huomaa milloin on kyse vähän erilaisesta esittämisestä ja jopa isoistakin valheista.

Tai sitten ei huomaa.

Jos on sokea eikä halua huomata. Selittelee itselleen, että se nyt varmaan vahingossa sanoi niin, ymmärsin varmaan jotain väärin tms., vaikka on ihan ilmiselvät todisteet sille, että se toinen ei ole rehellinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/93 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treffasin joskus kerran miestä, josta tuli jotenkin vaaralliset vibat. Alkuun oli juuri sellainen oikein kohtelias herrasmies, mutta siinä katseessa ja eleissä oli jotain aggressiivista. En osaa oikein selittää, mutta jotenkin huomasin yhden tapaamiskerran jälkeen, että hymy ei ole aitoa ja mies tarkkaili minua jotenkin oudosti. Se ei ollut hermostuneisuutta, vaan hyvinkin itsevarmaa käytöstä. Vaikka keskustelu ja iltama sujui muuten ihan mukavasti, niin en halunnut lähteä jatkoille tai tavata miestä uudestaan ja jopa estin hänet, vaikka hän ei tehnyt mitään. Olen joskus pari kertaa törmännyt tähän mieheen kaupungilla ja hän on silloinkin katsonut minuun jotenkin vihamielisesti ja oudosti.

En ole koskaan saanut kenestäkään muusta ihmisestä tuollaisia tuntemuksia. Eikä kenestäkään nyt varsinaisesti voi tehdä mitään psykopaattidiagnoosia yhden tapaamiskerran jälkeen, mutta jotain pelottavaa hänessä oli.

Vierailija
64/93 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on jo hyviä juttuja mainittu. Sellainen muistisääntö itselle toiminut, että jos jossain paikassa, joku henkilö tai joku asia aiheuttaa sellaisen ahdistavan olon, niin se ei todennäköisesti ole sellainen paikka tai henkilö, jota kannattaisi pitää elämässään. Pitää olla hieman röyhkeä ja tykätä itsestään edes sen verran, että tunnistaa mistä ei pidä eikä tätä sitten ota omaan elämäänsä.

Vierailija
65/93 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aikuinen mies tekee fritsuja niin se on huono merkki. Itsellä on ollut kaksi tällaista, joiden oli pakko päästä merkkaamaan.

Vierailija
66/93 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on jo hyviä juttuja mainittu. Sellainen muistisääntö itselle toiminut, että jos jossain paikassa, joku henkilö tai joku asia aiheuttaa sellaisen ahdistavan olon, niin se ei todennäköisesti ole sellainen paikka tai henkilö, jota kannattaisi pitää elämässään. Pitää olla hieman röyhkeä ja tykätä itsestään edes sen verran, että tunnistaa mistä ei pidä eikä tätä sitten ota omaan elämäänsä.

Juuri tätä tulin kirjoittamaan. Että pitää kuunnella omia tunteita ja omaa intuitiota.

Ap kertoo, että ei ole kotona oppinut kunnioittamaan omia tunteita. Sen opettelu on hyvin yksinkertaista: pysähdy, kuuntele, ja usko niitä tunteita.

Vierailija
67/93 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä ihmiset näyttelevät tapaamisvaiheessa parempaa kuin ovatkaan.

Kyllä ja se on ihan normaalia, jos se on sellaista viatonta. Kyllä sen huomaa milloin on kyse vähän erilaisesta esittämisestä ja jopa isoistakin valheista.

Tai sitten ei huomaa.

Jos on sokea eikä halua huomata. Selittelee itselleen, että se nyt varmaan vahingossa sanoi niin, ymmärsin varmaan jotain väärin tms., vaikka on ihan ilmiselvät todisteet sille, että se toinen ei ole rehellinen.

Eihän tässä rehellisyydestä mitään puhuttu. Vaan siitä, että ihminen hillitsee omia negativiisiä piirteitään. Toki jos toinen kysyy, että oletko muuten sairaalloisen mustasukkainen ja toinen kieltää ehdottomasti olevansa, mutta kuukauden avoliiton jälkeen toinen ei saa enää tavata ketään yksin, voidaan väittää, että ei ollut rehellinen.

Vierailija
68/93 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tältä palstalta joskus lukemalla tuli sellainen vinkki, että jos mies sanoo ettei voisi ikinä lyödä naista, niin lähde samoin tein. Miten tuollaista voi edes juolahtaa mieleen, koska lähtökohtahan on se, että ketään ei lyödä.

Vierailija
69/93 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehestä en tiedä, mutta naisen jutuissa jos vilahtaa merkkejä lapsi- ja/tai omakotihaaveista, niin poistun kyllä takavasemmalle mahdollisimman sukkelaan. Jos nainen on kiinnostunut siemenistäni ja rahoistani, niin mitä yhteisiä perimmäisiä intressejä meillä on jos minä haluan ensisijaisesti parisuhteen, läheisyyttä, yhteistä aikaa ja seksiä?

Nainen voi hankkia lapsen ja omakotitalon ilman miestäkin. Itserakkaana heti kuvittelit, että hän on vailla noita asioita sinulta. Tuohon mies voi todeta, että lapsia en halua enkä halua asua omakotitalossakaan. Selviää heti alkuun, että teillä on erilaiset tulevaisuudentoiveet.

Vierailija
70/93 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkivallan vähättely.

Vierailija
71/93 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tätä tulin kirjoittamaan. Että pitää kuunnella omia tunteita ja omaa intuitiota.

Ap kertoo, että ei ole kotona oppinut kunnioittamaan omia tunteita. Sen opettelu on hyvin yksinkertaista: pysähdy, kuuntele, ja usko niitä tunteita.

Minulla ei oikein omien tunteiden kuunteleminen toimi, koska pelkään ihmsiä yleisesti.

-ohis

Vierailija
72/93 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukkuu exäänsä hulluksi ja narsistiksi.

Kyselee elämästäsi niin paljon ja yksityiskohtaisesti, että ahdistut. Haluaa intensiivistä yhdessäoloa saman tien.

Tai, ei yleensä kysy sinun arjestasi ja elämästäsi mitään. Kommunikointi, yhteydenpito ja treffijärjestelyt on pitkälti sinun harteillasi ja tunnet usein hämmennystä, sillä et tiedä onko mies oikeasti sinusta kiinnostunut. Huomaat tämän syövän itsetuntoasi.

Mies kiihtyy nopeasti nollasta sataan. On ilkeä suuttuessaan. Monet kiistan aiheista viattomia väärinkäsityksiä, joista tulee suhteettoman suuria.

Vierailija
73/93 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta kokemuksesta seuraavat:

- Selittämätön fiilis siitä, että itse hukkuu tai katoaa suhteen tai toisen alle (vaikkei osaisi sanoa tunteelle syytä)

- Ehdottomuus mielipideasioissa

- Raha-asioiden huolimaton hoitaminen, maksumuistutukset ja perintäkirjeet

- Epäluotettavuus pienissäkin asioissa, unohtelu ja luvattujen asioiden hoitamatta jättäminen kiireen tms. varjolla

- Perheenjäsenten tai ystävien vitsikkäätkin kommentit temperamentista tai äkkipikaisuudesta

- Omille perheenjäsenilleen epäkunnioittavasti puhuminen tai epähuomaavainen käytös ja/tai ylenpalttinen esim. äidin fanitus ja ihailu

- Painostaminen, ota tai jätä -asenne

- Turvaton olo riitatilanteissa (vaikkei osaisi sanoa tunteelle syytä)

- Omien rajojen ylittäminen (huomaa tekevänsä suhteen vuoksi asioita, jotka eivät tunnu hyvältä)

- Tunne omasta alemmuudesta, henkisestä kypsymättömyydestä tai osaamattomuudesta toiseen nähden

- Tunne siitä, että sanoo aina väärät sanat ja loukkaa toista tahtomattaan, mikä johtaa omien sanojen ja tekojen varomiseen

- Toisten naisten kiinnostuksesta raportointi ja humble brag huumorinkin varjolla

- Ylenpalttinen huomioiminen, lahjat, ylitsevuotavan kauniit sanat (varsinkin muiden läsnäollessa), jotka saavat omien kavereiden parisuhteet näyttämään huonommilta

- Ainutlaatuisen ja elämää suuremman rakkaustarinan ja kohtalon korostus nopeasti suhteen alettua

- Toisen omistamiseen liittyvät puheet kontekstista riippumatta (esim. seksin aikana)

- Tarve sitouttaa nopeasti, ehdottaa nopeasti yhteenmuuttoa tai kosii

Tärkeimpänä on turvattomuuden ja rajattomuuden tunne toisen kanssa, vaikka se nostaisi päätään vain riidellessä. Sitä tunnetta kannattaa kuunnella. Olin yli 10 vuotta "unelmasuhteessa", joka muuttui vuosien varrella aina vain rumemmaksi, kunnes lopulta suhteessa oli sekä henkistä, fyysistä että taloudellista väkivaltaa. Koska alistaminen ja vallankäyttö alkaa vähitellen, sitä on tosi vaikea tunnistaa ennen kuin on jo tosi sitoutunut suhteeseen (naimisissa, lapsia ja taloudellinen riippuvuussuhde, kuten minulla), joten kannattaa olla tosi tarkkana ensimmäisten tuntemusten kanssa ja luottaa omaan intuitioon. Kumppani ei todennäköisesti myönnä ikinä mitään, meilläkin oli kuulemma vaan "elämänmakuista, aitoa rakkautta" ja syy lähtööni oli se, että halusin "päästä imemään munaa". Että näin.

Vierailija
74/93 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä vinkkejä täällä. Mun lista:

-tulee alkoholin vaikutuksen alaisena treffeille tai päätyy treffeilllä sammumiskuntoon

-katoamistemput = taustalla toinen suhde tai päihdeongelmia

-pulaa likvidistä rahasta, esim ei voi lähtä kahville tai lounaalle sen takia = elämänhallinnan puute. Mitään isoja rahoja ei tarvitse olla. 

-eläimet eivät pidä hänestä = väkivaltainen, kiivas

- kotrolloivuus näyttäytyy mulle tiettynä olemuksen kireytenä jo alkuvaiheessa. Onneksi kontrolloijat itsekin inhoavat minua, joten näitä ei ole ollut tapailussakaan. 

Vierailija
75/93 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lyhyys. Miehenhän pitää olla aina vähintään 190cm, muuten on huonot geenit ja todennäköisesti täysi peräkammarinpoika luuseri. Niin ja jos on liian kiltti ja ei ole tatuointeja, ne ovat myös varoitusmerkkejä. Miehen pitää olla tatuoitu pahapoika, mielellään rikosrekisteriäkin edes vähän.

Tällaiset katkeroituneet miehetkin ovat hankalia. Aikuisen ihmisen huono itsetunto heijastuu myös parisuhteeseen.

Ei voi heijastua parisuhteeseen, kun nämä miehet ei ikinä pääse parisuhteeseen.

Vierailija
76/93 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatii ehdottomasti vain Halal -lihaa (elävän eläimen kurkku viilletty auki niin että eläin hitaasti tukehtuu).

Vierailija
77/93 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut samanlainen sietäjä kuin sinä, eikä siitä ole koskaan mitään hyvää seurannut.

Voisin kiteyttää varottavat asiat yhteen lauseeseen: Mies suhtautuu sinuun negatiivisesti.

Tuo on sellainen asia jota luultavasti katselet heti ensi hetkestä läpi sormien, sillä olet kotona tottunut siihen että kukaan ei ole kiva kellekkään, ja minä ainakin olin oman perheeni pskalava ja olin vaan jotenkin alistunut siihen että noin ne ihmiset minua kohtelevat.

Tietysti varottavia asioita on myös alkoholismi ynnä muut addiktiot, sekä aggressiivisuus. Jos mies huutaa ja riehuu kun pinna palaa, yks päivä se palaa sinun kanssasi oikein kunnolla.

Manipulointi on varmaan myös asia jota et tunnista. Manipulointi voi olla niin kieroa että se näyttää jopa ulkopuolisten silmissä välittämiseltä tai huolehtimiselta, mutta ei oikeasti ole sitä vaan painostusta jolla sinut saadaan tekemään mitä mies haluaa koska muuten mies on "surullinen" tai pettynyt sinuun, ja sitähän sinä et voi sietää. Kuitenkin sisälläsi on paha olo ja tunnet että jotain on väärin, mutta jälleen kerran ohitat sen koska sinun tunteesi nyt ei vaan ole tärkeitä. Luultavasti et myöskään tiedä mitä haluat joten on helppo antaa toisen päsmäröidä joka asiassa.

Vierailija
78/93 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan paras keskusteluketju!

Tällaisen kun olisin lukenut jo vuosia sitten...

Tunnistin niin monia virheitä, joita olen miesten kanssa tehnyt.

Viimeisin niistä se, että ymmärsin ja ymmärsin miehen ihmeellistä negatiivista asennetta mua kohtaan: "No, tämä oli vain väärinkäsitys. Mies taitaa olla väsynyt, kun tälla tavalla hermostui harmittomasta asiasta. Tai ehkä hänelle se ei ollut harmiton. Täytyy olla jatkossa varovaisempi, etten turhaan suututa toista. Ehkä mulla ei ole kovin hyvä psykologinen silmä, kun en ymmärrä miehen reaktiota. Mies itseasiassa tarjosi mulle nyt mahdollisuuden oppia jotakin uutta ja kehittyä ihmisenä yms. yms."

Ja huonosti tuossa kävi. Lopulta mies oli niin avoimen halveksiva mua kohtaan, että aloin voimaan pahoin. Ei tilanne muutu paremmaksi.

Eli: jos mies on negatiivinen ja syyllistävä sinua kohtaan, sekä keskustelut tuntuvat menevän erikoiseen suuntaan sisältäen paljon väärinkäsityksiä, juokse nainen!

Vierailija
79/93 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En pelaile."

Vierailija
80/93 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen alkaa kiemurrella tai puheissa on epämääräisyyttä kun kysyt aiemmista suhteista.

Merkki siitä, että hoitoja ja sotkua riittää, ja sitä yritetään peitellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän