Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työterveys on koronnan seuraava uhri

Vierailija
25.05.2020 |

Tuo laitoshan on ollut aivan turha. Laitos, joka hoitaa terveitä työssäkäyviä ihmisiä.
Kun sitten joku oikeasti sairastuu ja menettää työnsä, niin joutuu työterveyden ulkopuolelle.

Minäkin olen terveenä joutunut kutsuttuna jossain höpöhöpö-testeissä työterveydessä juoksemaan. Olen joutunut käymään työhöntulotarkastuksessakin. Noitakaan en pysty perustelemaan.

Jopa sairaana täytyy lähteä kotoa työterveyteen, jotta saa paperin työnantajalle. Eihän tässä ole mitään järkeä.

Sairasta ihmistä rasitetaan ja pakotetaan levittämään tautiaan ympäriinsä.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työhöntulotarkastukset on naurettavia.

Kysyin kerran lääkäriltä, että onko koskaan antanut kieltävää paperia työhöntulotarkastuksessa. Ei ollut.

Vierailija
2/24 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ajattele - työnantaja joutuu maksamaan kaiken tuon! Jopa tuhansia euroja kuukaudessa turhasta! Helpompaa ilmoittaa, että ei maksa sairauspäiviltä palkkaa, turha mennä lääkäriin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveyslääkäri ei ole mitenkään pakollinen. Terveyshuolto on. Meillä se ilmenee niin, että kukaan ei käy työterveyshuollossa, mutta työnantaja maksaa siitä, että saa luotettava kumppani tietoihin maininnan siitä, että työterveyshuolto on. Meillä sairaudet pitää hoitaa itsenäisesti missä itse kukin haluaa, lääkärin palveluja ei työterveyteen kuulu, eikä se ole lakisääteistä. Taisi olla niin, että työtapaturmat kuuluu kuitenkin työterveyteen, eli jos toimistossa vaikka tippuu lamppu päähän tai kompastuu mappeihin, jotain sellaista kai voisi tapahtua.

Vierailija
4/24 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei koskaan ole ollut työterveydestä hyötyä. Lähinnä on ketuttanut mennä, kun kutsu on käynyt. Aina kysellään, paljonko liikkuu ja meneekö kaljaa. Se on noiden anti. Mitään en ole hyötynyt.

Vierailija
5/24 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyin kerran lääkäriltä, että onko koskaan antanut kieltävää paperia työhöntulotarkastuksessa. Ei ollut.

Eihän ne anna mitään kieltävää paperia, tarkoitus on katsoa, soveltuuko ko. työhön lääkärin havaintojen ja asiakkaan oman kertomuksen perusteella. Jos sitten selviää, että asiakas on valehdellut tms., niin on kolmannen osapuolen eli lääkärin allekirjoittama paperi siitä, että jotain on jätetty kertomatta. Eli työhöntulotarkastuksessa ei kerro vakavasta masennuksesta ja 4 vko myöhemmin haluaa työterveyden kautta sitä hoidattamaan.

Vierailija
6/24 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronna?

Vierailija
7/24 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö margariinia ja juotko rasvatonta maitoa 😂

Siis tuollaisia kysellään aikuisilta ihmiltä!

Vierailija
8/24 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä arvostan meidän työterveyttä. Pääsee erikoislääkärille helposti, saa influenssarokotteet näppärästi työpaikalla, koronatestikin on sitä kautta ollut tarjolla koko ajan.

Vierailija
9/24 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytätkö margariinia ja juotko rasvatonta maitoa 😂

Siis tuollaisia kysellään aikuisilta ihmiltä!

Noita kysellään neuvoloissakin. Järkeähän tuossa ei ole. Fiksut nyökyttelee ja sanoo juu. Valehdellaan korvat heiluen.

Vierailija
10/24 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on erinomainen. Saa heti tarvittavan palvelun ja rokotukset ym. hoituvat helposti.

Ainakin meillä työhäntulotarkastuksessa otettiin kattavasti verikokeita ja ne käytiin läpi yhdessä työterveydessä. Ei siinä paljon sinun kertomatta jättämisesi vaikuta jos on verenpaineet katossa ja veriarvot surkeat.

Vierailija
11/24 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työterveyslääkäri ei ole mitenkään pakollinen. Terveyshuolto on. Meillä se ilmenee niin, että kukaan ei käy työterveyshuollossa, mutta työnantaja maksaa siitä, että saa luotettava kumppani tietoihin maininnan siitä, että työterveyshuolto on. Meillä sairaudet pitää hoitaa itsenäisesti missä itse kukin haluaa, lääkärin palveluja ei työterveyteen kuulu, eikä se ole lakisääteistä. Taisi olla niin, että työtapaturmat kuuluu kuitenkin työterveyteen, eli jos toimistossa vaikka tippuu lamppu päähän tai kompastuu mappeihin, jotain sellaista kai voisi tapahtua.

Työnantaja saa Kelalta korvauksia työterveyshuollon järjestämisestä. Summaan vaikuttaa mm. henkilökunnan määrä. Olen itse tehnyt noita hakemuksia Kelalle yhdessä työpaikassani.

Vierailija
12/24 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varmasti, kun kyse jostain päätetyöstä jota tehdään lihava perse istuessa leviten. 

Mut fyysisyyttä tai tiettyä fysiikkaa vaativaan hommaan on monen tie kosahtanut kun lääkärintarkastusta ei ole läpäisty. Ja tämä on TIETO.

Vierailija
13/24 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en myöskään ole tth palveluita tarvinnut. Työntulotarkastus noin 10 vuotta sitten, tuon jälkeen ei ole heille tullut mentyä.

Lääkärikäynnit olen hoitanut yksityisellä puolella. Sairauslomalla olen ollut näinä vuosina noin 6 päivää.

Vierailija
14/24 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän ne anna mitään kieltävää paperia, tarkoitus on katsoa, soveltuuko ko. työhön lääkärin havaintojen ja asiakkaan oman kertomuksen perusteella. Jos sitten selviää, että asiakas on valehdellut tms., niin on kolmannen osapuolen eli lääkärin allekirjoittama paperi siitä, että jotain on jätetty kertomatta. Eli työhöntulotarkastuksessa ei kerro vakavasta masennuksesta ja 4 vko myöhemmin haluaa työterveyden kautta sitä hoidattamaan.

Jos nyt ikinä pääsen töihin niin en tietenkään kerro työterveydelle että olen ollut 3x mielisairaalassa.

Vierailija
15/24 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut luettelee työterveydelle jo menneet sukupuolitauditkin.

Vierailija
16/24 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mutta työssä käyvä ei ainakaan Vantaalla pääse omalle terveysasemalleen  tai muutenkaan julkisen terveydenhoidon palveluihin muuten kuin työterveydenhoidon lähetteellä.

Eli pakko se on olla. Eikä Terveystalo, joka vastaa työterveyshoidostamme, ainakaan minulle lähettele terveystarkastuskutsuja vaan ainoastaan tarjouksia maksullisista lisäpalveluista. Eli, jos siitä ei ole mitään hyötyä, niin aika vähän haittaakaan.

Vierailija
17/24 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo työterveystarkastukset on jotenkin outoja näytelmiä.

Kaikki tietää kysymyksiin oikeat vastaukset.

Ne luetellaan kysyttäessä tässä näytelmässä.

Vierailija
18/24 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käydään työterveyshoitajan tarkastuksessa kolmen vuoden välein. Siellä tutkitaan kuulo, näkö, mahdolliset ammattisairaudet ja niiden eteneminen, keuhkot, kysellään mielenterveydestä, ruumiillisesta terveydestä ja alkoholin kulutuksesta. Lisäksi pääsee verikokeisiin jos haluaa. Ja jäykkäkouristuspiikkiä tarjotaan jos on edellisestä riittävän kauan aikaa. Lopulta varaillaan aikoja lääkärille tai fysioterapeutille, jos tarvetta ilmenee. Yleensä aina ilmenee.

Kaikki vaivat saa hoidattaa työterveydessä, ei tarvitse mennä tk:n puolelle.

Ihan kannatettava laitos, sen kautta olen päätynyt kolmesti leikkaukseen, kerran pitkälle saikulle kun töissä iski homepölykeuhko, kerran lyhyemmälle saikulle/sairaalaan kun löytyi kryptosporidioosi. Kaikki työperäisiä juttuja.

Vierailija
19/24 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työterveys on kyllä ollut hyvä ja olen ollut siihen tyytyväinen. Olen käynyt siellä hoidattamassa astmaa ja erilaisia keuhkoputkentulehduksia, tutkituttamassa pitkäaikaisen väsymyksen syitä ja univaikeuksia, sekä kerran pahassa tilanteessa myös pari kertaa psykologilla. Mitään turhaa tässä ei ole ollut.

Työhöntulotarkastuksessa en käynyt.

Vierailija
20/24 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on koronta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä