Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies heittää jatkuvasti vitsiä salaisuudesta jonka kerroin hänelle

Vierailija
24.05.2020 |

Kerroin pari kuukautta sitten miehelleni erittäin arkaluonteisen paljastuksen historiastani, jonka voin kuvitella kertovani vain niille kaikista läheisimmilleni ihmisille joihin luotan 100%. Paras ystäväni tietää myös ja hän ei ole koskaan ottanut asiaa puheeksi, koska kunnioittaa minua eikä näe tarpeelliseksi muistuttaa tai kiusata minua asiasta mitenkään. Olin hölmö ja odotin miehestä samaa.

Tuon jälkeen mies on tasaisin väliajoin heittänyt aiheesta kaikkia hassun hauskoja vitsejä silloin kun olemme kahdestaan eikä muita kuulemassa. Nuo vitsailut tuntuvat tietyissä tilanteissa todella pahalta, kun yhtäkkiä luottamasi ihminen heittää aivan puskista kesken yhteisen vitsailun aiheeksi sellaisen asian, jota en todellakaan halua muistella. Sanoin viimeisimmän mustan vitsin jälkeen miehelle, että kadun valtavasti että luotin häneen tuossa asiassa ja että hän saa minulle jatkuvasti tunteen ettei kunnioita uskoutumistani yhtään. Kerroin hänelle, miten ilkeältä tuntuu että hän kehtaa muistuttaa minua huumorin varjolla asiasta jatkuvasti ja että pelkään tuon vuoksi, että miehelle tuskin olisi mahdollista pitää asiaa vain omana tietonaan jos joskus eroaisimme. Tuohon mies vastasi, ettei hän tietenkään juoruaisi asioitani eteenpäin, mutta ei hänellä ole tilannetajua nytkään. Miksi olisi varsinkaan silloin, jos emme enää olisi yhessä. Kyseessä ei ole mikään laiton juttu, ainoastaan itselleni arka ja häpeällinen.

Tuntuu kuin luottamukseni koko miestä ja hänen kypsyyttään kohtaan olisi koetuksella. Jos joku ystäväni uskoutuisi minulle vastaavalla tavalla, miettisin hyvin tarkkaan onko asialla soveliasta vitsailla ollenkaan. Tuntuu, kuin mies nauttisi nyt vallastaan ja siitä että luotin häneen liikaa. Itse olen taas menettämässä kunnioitukseni häntä kohtaan ja luottoa suhdetta kohtaan, jossa ei ole täydellistä emotionaalista turvallisuutta. Mitä tekisitte tilanteessani? Älkää kysykö mikä se salaisuus on koska en kerro. Kuvitelkaa vain jotain sellaista, mitä ette itse kertoisi kuin korkeintaan sille kaikista parhaimmalle ystävällenne. Kumppaneihin voi näköjään luottaa vähemmän, ja omaa hölmöyttähän tämä oli kun itse tällaisen riskin otin.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut miehet tarvitsevat tuollaisessa tilanteessa vaimon/tyttöystävän puolelta sellaisen veretseisauttavan raivarin, että säikähtävät kunnolla. Muuten eivät usko, että toinen on tosissaan.

Näin, ja sanoisin miehen salaisuudesta muutaman "hauskan" jutun ja tekisin selväksi että jos mun salaisuus ikinä leviää niin miehenkin häpeälliset asiat leviää myös.

Vierailija
22/28 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mikä se asia on. Se on ap:lle herkkä ja vaikea juttu ja silloin on sydämetöntä vitsailla ja naureskella asialla jatkuvasti ap:n pyynnöistä huolimatta. Sanoisin vielä kerran miehelle, että hänen käytös syö pohjaa ja luottamusta pois koko suhteelta. Jos hän ei käytöstään muuta, tekisin asiasta omat johtopäätökseni ja miettisin haluanko elää sellaisen henkilön kanssa, johon en voi luottaa ja joka pilkkaa minulle tärkeitä ja vaikeita asioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, varaudu myös siihen, että mies parhaillaan mietti, että jaksaako jatkaa ihmisen kanssa, jonka kanssa huumorintaju ei kohtaa. Riippuu tietysti siitäkin, mikä tuo valtava salaisuutesi on. Saattaa hyvinkin ajatella että olet tosikkomainen draama queen.

Vierailija
24/28 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vielä selvästi ja rauhallisesti sanoa miehelle, että et halua hänen vitsailevan tällä asialla. Et voi pitää ainoa mittarinasi sitä, että et itse vitsailisi esim. ystävällesi vastaavasta asiasta. Ihmiset ovat erilaisia, ja miehellesi voi olla ihan normaalia vitsailla kavereiden kesken toisten vastaavista jutuista, kunhan ne eivät leviä uskotuiden piirin ulkopuolelle. On siis turha alkaa maalailla pirija seinille miehen yleisestä luonteesta ja empatiakyvystä tämän perustella. Joitain vitsailu auttaa, se saattaa auttaa lievittämään häpeää. Jos mies kuitenkin jatkaa vitsailua, vaikka tietää että se loukkaa sinua, on varmasti parempi päättää suhde.

Vierailija
25/28 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää siltä, että tuo hirvittävä salaisuutesi  ei miehesi mielestä ole kovinkaan iso juttu. Saattaa olla, että haluaa vitsailemalla asiasta saada sinut unohtamaan koko jutun ei niin merkittävänä asiana. Vaikea arvioida, kun ei ole tietoa, minkä luokan asiasta on kyse. Onko mahdollista, että juttu on suurentunut mielessäsi suhteettoman isoksi? 

Vierailija
26/28 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näyttää siltä, että tuo hirvittävä salaisuutesi  ei miehesi mielestä ole kovinkaan iso juttu. Saattaa olla, että haluaa vitsailemalla asiasta saada sinut unohtamaan koko jutun ei niin merkittävänä asiana. Vaikea arvioida, kun ei ole tietoa, minkä luokan asiasta on kyse. Onko mahdollista, että juttu on suurentunut mielessäsi suhteettoman isoksi? 

Aloittajahan nimenomaan sanoi, ettei haluaisi asiaa otettavan esiin yhtään ylimääräistä, ja mies varta vasten sitten vitsailuaan varten ottaa asian esiin. Anyway, homma nyt vaan on niin, että ei ole miehen tai kenenkään muun ihmisen tehtävä määritellä aloittajan tunteita. Ei kukaan ulkopuoliben voi tulla sanomaan, että tämä nyt on vain pikkujuttu ja liioittelet sitä ja tunteitasi. Sellainen on toisen vähättelyä. Kuka haluaa tulla kumppaninsa vähättelemäksi? Ei kukaan.

Itse olen sitä mieltä, että kaikesta ei edes tarvitse osata vitsailla joten aloittajana täräyttäisin miehelle, että on sitten viimeinen kerta kun ottaa asian vitsinä esille tai suhde on siinä. Oma mieheni tapasi alkuun vitsailla muista naisista minulle koska halusin tehdä mustasukkaiseksi, oma huumori taas ei riittänyt siihen ex-kumppanin pettämisen takia. Ei vitsaile enää, kun tein selväksi, että koen itseni täysin arvottomaksi, kun "vitsailee" seksistä ja muiden kanssa flirttailusta ja sellaista käytöstä en katsele.

Vierailija
27/28 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei nyt auta sinua tässä tilanteessa, mutta jatkon kannalta olisi hyvin tärkeää että saisit käsiteltyä tuohon kokemukseesi liittyvää häpeää. Se helpottaisi omaa oloasi, etkä enää välttämättä kokisi tarvetta puhua siitä, etkä täten joutuisin vastaavaan tilanteeseen jatkossa.

Tiedän tämän sillä olen kantanut asiasta syyllisyyttä ja häpeää hyvin nuoresta lähtien, mutta en vielä aikuisenakaan näköjään osaa käsitellä asiaa. Rakastuneena mukamas täydellisessä suhteessa kuvittelin kai, että jos voin kertoa asian miehelleni eikä hänen käsityksensä minusta silti muutu mihinkään, saisin asialta jonkinlaista rauhaa. Kaipasin hyväksyntää ja rakkautta, en tunteetonta vitsailua.

Tietysti on mahdollista että miehellä itselläänkin on asian käsittely päässään kesken eikä hän oikein tiedä mitä muuta tekisi kuin ”keventäisi tunnelmaa”. Viime yönä hän kuitenkin myönsi että jos minä tekisin hänelle samoin niistä asioista joita hän itse katuu eniten, olisi hänkin aivan rikki. Tuntuu täysin mahdottomalta puhua tästä kasvokkain yhtään kenellekään ulkopuoliselle, enkä kehtaa mennä asiasta esim. terapiaan vaikka kaikesta muusta olisikin pokkaa ja halua puhua täysin avoimesti. En tiedä mitä terapeutti voisi tällaiseen edes sanoa muuta kuin, että voisin jo antaa itselleni anteeksi. Häpeä vain on ihan valtava edelleen. Ap

Vierailija
28/28 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun miehes ei selvästikään ole penaalin terävin kynä. Jos se ei rauhallista puhetta usko (useimmat miehet ei usko eikä edes kuuntele kun puhuja on oma kumppani), niin vaihtoehtoina on sitten se eeppinen raivari tai nostat sen kamat rappukäytävään ja lapun päälle että tää oli tässä, senkin mulqvisti!

Kyllä mulla menis maku tuollaiseen simpleton mieheen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä