Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***ENSIKOT TORSTAINA***

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=0000EE]Kylläpäs noi päivät hurahtaakin kun on töissä..Torstai tuli ihan huomaamatta =) Pakko sanoa vielä siitä eilisestä isyysjutusta..Kun se nainen oli sit soittanut mun miehelle ja ollut vähän vaivaantunut, niin mun mies oli kysyny, että tiesikö se koko ajan ja se vastas, että joo kyllä se arvasi..Niin heräsi kysymys MIKSI ja se nainen vastas, että oli tuuminu että ne ois pysyny sillä verukkeella sit ystävinä ku se ei vaatinutkaan mitään..Äijä oli kysyny, että tuntuuko nyt sitten että voidaan olla ystäviä tällasen jälkeen niin se oli vaan alkanu jotain itkua tuhertaan. PÖHPAH tollasia hullupäitä. =)[/color]

[color=FF34B3]Burde: Älä masennu siitä sokerijutusta! Mäkin oon valmistautunut siihen, että leviän kamalasti ja välillä mietinki sellasia kun: ' Tarviitkohan läski nyt ihan varmasti totakin leipää?! Tarviitko?!' =D Ekassa neuvolassa sovittiin jo, että meen kans sokeriraitukseen ym. Tuli siellä jo ihan läski ja epäonnistunut olo =/ Mutta älä tuskaile siis miehen siskon painosta, kun eikös ne kaikki aina jaksa korostaa, että jokainen raskaus on yksilöllinen? =) Tsemppiä sokeripömpelimittarin kans! =)[/color]

[color=0000EE]Oli puhetta verenpaineista..Mulla on kans ollu aina aika alhainen, mutta pitelen sitä aisoissa suolalla ja salmiakilla kans..Mun mutsillakin oli aikoinaan ollut jotain 80/40 ja ihan koomassa..Eikös se ole perinnöllistä? Neuvolassa oli ihan jees (110/70) ja hemppa oli 151, mitä mama ihmetteli kun en muka syö terveellisesti, mutta ei se tiedä kuinka paljon vedän vihanneksia =) Punasta lihaa en oo syönnyt aikoihin..Tomut kuulemma on hyviä raudanlähteitä ja niistä tykkäänki..[/color]

[color=FF34B3]Viikonloppuna kai haetaan miehen iskän vintiltä joku vanha pinnasänky, jonka ajattelin hioa ja maalata kun vielä näitä lämpimiä riittää..Missähän just oli juttua, että jotkut ei hanki yhtään mitään ennen kuin joskus viikon 16 jälkeen, että on sitä varmuutta enemmän..Mullakin jyskyttää takaraivossa, ettei vaan sattuis mitään kun on niin paljon jo kamaa tulokkaalle..ARGH! Vielä 6 päivää nt-ultraan![/color]

[color=0000EE]Mieskin on vielä nukkumassa, kun yleensä lähtee töihin jo klo 06-07..En raaski edes herättää, että saa levättyä =)

Ihanaa päivää kaikille enskoille! Voikaa mainiosti!

t. poppis rv11+1

Vierailija
2/10 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poppis: Mistä noita hulluja eukkoja riittää, tiedän ihan vastaavan tapauksen..voi jestas..ja miehissäkin löytyy omituisia, yks tuttu nainen menee naimisiin, ovat asuneet yhdessä jo 3vuotta,tällä sulhasella on 4 lasta ex-vaimonsa kanssa joista nuorin on alle vuoden..(!!!!) Siis Täh...Ei mee toi matikka mun päähän;)

Jenni se siellä hoitelee pientä nyyttiään..*huokaus*:)

Viipero, mulle sano lekuri viime kerralla että voi tulla veristä vuotoa sisätutkimuksen jälkeen..ja eilen kun kävin labrassa ja otettiin näyte kohdunsuulta niin tulikin vähän tuhrua.

Burde: Älä ota stressiä painosta, mullakin oli muuten samoilla viikoilla tullu just 7kg:) Tuo on niin yksilöllistä kuitenki ettei kannata vertailla muihin, mun miehen siskolla on tänään la ja painoa tullu liki 40kg, eikä pieni ollu alunperinkään..et me ollaan kyllä keijukaisia;)

Jojo: mä oon kans ihan pihalla minkä verran vaatteita pitää ostaa, mutta mulla asia ratkes niin että ostin käytettynä koko setin perusvaatteita samalta myyjältä..niin eiköhän ne riitä meilläkin kun on jo yhellä vauvalla riittäneet..siihen sitte oon ostellu lisäks kirppiksiltä ym. yksittäisiä söpöjä vaatteita:) Mutta hankala noita on tietää kun ekaa oottelee! Sä taidat olla samanlainen mansikka syöppö kun minäki..luin jostain että suomalaiset syö kesässä 10litraa mansikoita..jestas..mä syön sen viikossa;)

Omaa napaa: Kävin eilen labrassa antamassa näytteitä, terkka laitto varulta kaikki mahdolliset näytteet kun on supistellu..no siinä oli sit pissan lisäks näytteet kohdunkaulasta..ensinnäki sattu kamalasti kun se hoitaja laitto niitä härveleitään tonne alakertaan,johtu varmaan siitä etten voinu maata tän mahani kans rennosti selällään vaan piti kököttää puoli istuvassa asennossa..no sitte se sairaanhoitaja tuumas hämmästyneenä näytettä ottaessaan että " täähän näyttää jo ihan siltä ku..!" ..mä kysyin että mitä..mut se ei enää suostunu sanomaan mitään,kohautti vaan olkiaan..HÖH! Mua tietty vaivas koko illan että miltä se muka näytti..äiskälle siitä valitin ja se meinas että sieltä näky jo vauvan hiukset:D

No tiistaina on lääkäri, ehkä sen kurkkaus kertoo enemmän kohdunkaulan tilanteesta..

Tulipa pitkä selostus yhestä labrakäynnistä;)

Tänään on eka perhevalmennus, aiheena sairaalaan lähtö ja synnytyksen käynnistyminen.

Nyt lehteä lukemaan....

Mukavaa päivää kaikille!!

Queen ja Pulla rv 35+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..näin yöllä unta että meille synty tyttö!Aiemmin en oo mitään unia tuosta asiasta nähny, eikä oo ollu mitään tyttö/poika tunnettakaan..mutta saas nähdä pitääkö paikkansa:)

Queen ja Pulla(tyttö?)

Vierailija
4/10 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juu... Tänään on jo parempi päivä. Ekat sokerit mittasin aamulla ja ne oli molemmat ihan ok. Aattelin pitää nyt samalla ruokapäiväkirjaakin, niin näkeepähän sit vähän sitäkin, että kuin syö. =)

Poppiupau: Ihan rohkeesti vaan pinnasängyn kimppuun!! Mulla oli jo ennen raskaaksi tulemista paljon kaikkia vauvajuttuja valmiina ja heti raskauden alussa ostettiin alennuksesta turvakaukalo. =) Joku sano mulle sillon, kun samaa asiaa murehdin (-> " että nyt ainakin tulee keskenmeno kun ostettiin kaikkee..." ), että ei se keskenmeno niiden tavaroiden ostamisesta tule. =)

Mulla on tänään vielä vapaa päivä ja huomenna meen taas töihin... On kivempi mennä, kun tein eilen päätöksen, että en enää tee töitä elokuussa. Oli kuinka surkee rahatilanne tahansa. Eli mulla on sitten vaan enää 3vkoa töitä! :D Jee...

Mä laitan tähän vielä linkin tuoreimpaan mahakuvaan... =)

http://i22.photobucket.com/albums/b342/terstil/270sivulhi.jpg

Toivottavasti toimii.

Burde Ja Penni-Enni 27+4

Vierailija
5/10 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helou Enskat!!

Helle se vaan jatkuu ainakin täällä Pohjanmaalla, ei tosin oo aivan yhtä kuuma ku alkuviikosta, mutta hyvin tarkenee. =))

Eilen oli neuvola ja painoa oli tullu 1 KILO per viikko, A-PU-VA, käynnit siis kahen viikon välein. No terkkari vähän lohdutti kun mulla jalat aivan turvoksissa et osa painosta johtuu siitä, mut kyl mä luulen et jokapäinäinen jäätelökin on tehtävänsä tehny. =))

Kärsiikö muut jalkojen turvotuksesta?? Oon yrittäny juoda, liottaa jalkoja kylmässä vedessä ja nostaa ylös aina välillä, mut aivan turhaan, ei mitään apua. Tuntuu et kävelykin on vaikeaa kun jalkapohjatkin sairaan kipeet ja sellaset pyöristyneet. Ja tänään on sormetki jo saanu osansa ja tuntuu kankeelta ja niveliä särkee, mut eiköhän tästä selvitä.

En oo nyt yhtään perillä mitä muille on sattunu ja tapahtunu kun kone takkuaa ja toimii niin hitaasti et en oo jaksanu odottaa et saisin sivuja auki lukeakseni muiden viestejä, mut ens kerralla sit.

Nyt ruoan laittoon ja kämppää kuntoon laittamaan ennenkuin isäntä tulee töistä...

Aurinkoisia Päiviä Kaikille. :-O

kristall tasan 35vk

Vierailija
6/10 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja läähätys päälle! Nyt alkaa mennä hermot tähän kuumuuteen kun yölläkin on yli 20-astetta :( Ja jalat on niin turvoksissa että edes sandaaleita ei saa jalkaan. AArrrghh. Pitää kai yrittää jotain poppaskonstia jos vaikka Yngve suostuis syntymään niin mamman olo vähän helpottuis :D

Sori nyt kauhee valitusvirsi heti alkuun :)

Mä kun oon niin huono noiden nikkien kanssa mutta jollain oli huoli sokerirasituksesta.. Täällä Ruotsissa se tehdään meinaan kaikille odottajille viikolla 28, oli sitten arvot mitkä vaan (siis ei tietenkään jos diabetes on tiedossa). Eikä se mitään herkkua ollut se 12 tunnin paasto ja sitten se litkun juonti ja odottelu että pääsee kotiin aamupalalle.. huh. Ja mulla oli se 2h arvo sitten 9,7.. Eli samaa ruokavaliota kun diabetespotilailla ja muutaman viikon (tais olla 1kk) uusi testi. Ja kun kiltti olin ja neuvoja seurasin niin arvot oli ihan normaalit seuraavalla kerralla! Mutta kyllä sitä ittensä epäonnistuneeks tunsi aluks. Mutta ei kannata huolia etukäteen, varsinkaan jos ei muutenkaan kovasti makeaa syö.

Siskokin lähti tänään kotia kohti, millonkohan taas nähdään seuraavan kerran.. :( Noh, onhan ainakin ristiäiset tulossa jos ei muuta.

Taidan lähteä jälleen kerran suihkua kohti jos tää kauhee olo vähän helpottais.. ja sitten vois vähän hieroa akupisteitä jotka pitäs auttaa käynnistymiseen :D Saas nähä..

Ylikuumennut Mysan ja Yngve 38+0

Vierailija
7/10 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin voidaan ja arkikin on alkanut pyörimään kolmen tunnin pätkissä ihan hyvin. Vähäisistä raskausviikoista johtuen joudutaan herättelemään vauvaa kolmen tunnin välein syömään. Toivottavasti maanantaina neuvolassa paino olisi noussut jo sen verran, että yöllä saisi nukkua vähän pidempiä pätkiä.

Jotain synnytyskertomusta yritän väsäillä tässä loppuviikosta (haava antaa jo jonkin verran istua, mutta en nyt jaksa sitä vielä kirjotella).

Pari käytännön vinkkiä vielä synnärille menoon (kantapään kautta opittuja..). Imetysliivit, liivinsuojia ja maidonkerääjä kannattaa pakata kassiin mukaan (ainakin mulla niitä oli kova ikävä). Jos on valmiiksi lahaiset verenpaineet niin kannattaa varautua siihen että synnytyksen jälkeen ei yksin voi nousta ylös (ainakin mä meinasin tosissaan pyörtyä saman tien ja kävin esim. vessassa kahden kätilön kanssa). Ennen nousemista kannattaa syödä ja juoda jotain, se helpottaa hiukan tuohon pyörrytykseen.

Jenni ja Daniel (miehen kulttuurissa vauvalle annetaan nimi 7 pv:n iässä, jolloin nimi ilmoitetaan kaikille)

Vierailija
8/10 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kirjoittelin pitkät pätkät mutta hävis jonnekki..

Jennille ja koko perheelle onnittelut nyytin johdosta!!

Perässä tullaan :)

Tiistaina oli se synnytystapa arvio ja ultra :) Kaikki oli kunnossa..

Aluksi oltiin kätilön kanssa sydänkäyrillä puolituntia.. Hyvin oli vaihtelua sykkeessä!! Otti verenpaineen ja tutki pisun.. puhdasta oli! Verenpaine taas koholla, mutta johtui mittarista! En siis luota siihen automaatti mittariin ollenkaan..

Sitten lääkärille ultraan :)

Tiiti oli nätisti pää alaspäin mutta ei vielä kiinnittynyt! Painoa pienellä n.2,5kg ja arvioi että jos menis viikon yli olis syntymäpaino n.3,5kg. Ei siis mitään jättiläistä ole tulossa :)

kohdunsuu kiinteä ja kiinni. kaulaa 3cm. niin ku alusta asti! Mitään ei siis ollut vielä tapahtunut suuntaan eikä toiseen!!

Sukupuolta ei tiiti halunnut meille näyttää ;) Jännäämme nyt sitten loppuun asti!

Lantio sopivan kokoinen alakautta synnyttämiseen!! No sen kyllä tiesin jo ennalta.. sen verran leveä rakenteinen muutenki :)

Samalla reissulla käytiin tutustumassa synnärille! Olihan aivan ihanat ne salit.. en olis osannu kuvitellakkaan että on noin viihtyisät tilat :) Ammehuone oli kylpylämäisesti sisustettu tekokukilla ym.. Varmasti tulee ammeessa oltua jos kaikki menee hyvin :) Osastolla myös viihtyisää.. vielä on harkinnassa halutaanko perhehuone!

Tänään sitten oli neuvola! Paineet oli normaalit ja pissa puhdas! Hb noussut jo 126 mutta saan jatkaa rautakuurilla loppuraskauden kun kuitenkin synnytyksessä laskee taas alas! Sf 34cm.

Painoa viikossa kertynyt 900g. Vau! 100g. vähemmän ku viimeviikolla :) Pienestä pitää ilo repiä!!

Kristall. Täällä turvotusta kans!! Pahimmillaan kun alkoi turvotusta tulla nousi paino 1650g viikossa.. Viime viikolla kilo ja nyt oli tullut 900g :)

Samalla lailla kevyesti oon syönyt ku koko raskauden ajan..

Kaikki konstit kokeiltu mutta ei vaan tunnu auttavan :(

Jalat ku pallot.. käsissä vähemmän, mutta niveliä kans särkee! Onneksi meillä ei ole enää viikkoja kovin paljon jäljellä ja kyllä tämän kestää kun tietää että sieltä se ihanuus pian syntyy;)

Nyt näyttäisi siltä että mies lähtee käyttään mua uimassa! Ihanaa päästä lillumaan mereen..

Yritän kirjoitella huomenna enemmän!!

Niamey ja tiiti rv 36+0

Vierailija
9/10 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristall: mulla turvottaa kans jalkoja, ei ne nyt mitenkään kamalan turvonneilta näytä mutta varpaat on semmoset prinssinakit ja jalkapohjat on kans sairaankipeet, ihan ku kävelis paljain jaloin jossain hiton sepelilllä, tuntuu että jalkojen päällä on tonni painoa..no melkein onki;) Käytän sisälläkin varvassandaaleja kun ne vähän pehmentää kävelyä..

Mysan: Koita kestää..loppukiri:)

Oltiin tänään siellä perhevalmennuksessa ja oli ihan mielenkiintosta..jos ei oteta huomioon että neuvolan ilmastointi oli rikki ja meinasin sulaa sinne;) Oli oikein kalvosulkeiset, terkka kerto milloin lähdetään sairaalaan ja mitä synnytyksessä tapahtuu..no nuo tiesin jo ennestään mutta sit se kerto kunnolla eri kivunlievityksistä mikä oli tosi hyvä juttu, sit katottiin se perinteinen synnytysvideo mikä oli kyllä super siisti versio kouluaikoina katotuista, kätilö vaan hoki koko ajan hunajaisella äänellä hyvä maija,hyvä maija, synnyttäjä puuskutti pikkasen ja sitte kätilö jo höpötteli vauvalle tervetulo toivotukset..Lopuks käytiin vielä läpi keisarileikkausta ja synnytyksen käynnistämistä jos menee yli la:n. Oli naurussa (ja pissassa) pidättelemistä kun terkka sanoi että sperma voi käynnistää synnytyksen: mies kuiskas mulle silmät suurina että mihin sitä sitte laitetaan:D Se luuli että nautitaan suun kautta...

Queen edelleen rv 35+1

Vierailija
10/10 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, olen ihan pudonnut kärryiltä, kun en ole muutamaan päivään koneelle ehtinyt.. että omanapaista tekstiä tulossa, kun en oikein muiden kuulumisista ole perillä.

Loma on loppunut ja arki alkanut:( pääsin kyllä niin lomailun makuun, että olisin voinut jatkaa sitä vielä vaikka kuinka!! Noh, hieman se tieto lohduttaa, että puolet lomasta on pitämättä ja jos kaikki menee hyvin, niin mammaloma alkaa jo joulukuussa=)

Ostin sitten ensimmäiset vaatteet vauvalle, en vaan voinut vastustaa kiusausta.. niitä nyt sitten olen hypistellyt. samalla reisulla ostin sen kulta pienki- kirjan.. sitä tässä jo hieman täytellyt sopivilta kohdilta!!

Nyt on kyllä virta niin lopussa että taidan kipaista saunan kautta tuutimaan. Huomenna on vapaa päivä:) Yritän silloin tulla lueskelemaan kuulumisia paremmin ja kirjoittelemaan enemmän. Nyt ei tosin ole oikeastaan mitään kirjoiteltavaa... samaa vanhaa ja kaiken lisäksi seuraava neuvola on vasta 27.7 jonne sinnekkin on vielä NIIN pitkä aika.. haluaisin niin kovasti kuulla sydän äänet!!! Noh, se on vain kiltisti odoteltava, että tuo 27 päivä koittaa.. ompahan jotain mitä odottaa;)

Siru ja tiituli rv 12+2 Jee se maaginen 12 viikkoa on nyt sitten täynnä.. jokohan sitä voi tosissaan alkaa olemaan raskaana=)???