Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En tiedä kuka olen

Vierailija
24.05.2020 |

En oikeasti tunne itseäni yhtään, vaikka vietän todella paljon aikaa analysoiden itseäni. En tiedä yhtään millainen olen. En tiedä mistä pidän, mistä unelmoin. Tuntuu niin vieraalta ja epätodelliselta kaikki.
Ärsyttää kun sanotaan että "ole oma itsesi", kun en tiedä kuka/mikä se on! Joka kerta kun katson peiliin tai valokuvaa itsestäni, en ole edes tunnistaa itseäni.
Välillä yritän matkia muita nuoria naisia mutta hyvin nopeasti huomaan etten ole sellainen. Epäilen että olen ns vanha sielu.
Kaikki tässä maailmassa tuntuu vieraalta. Olisin kuulunut jollekin toiselle vuosikymmenelle.
Olen kuitenkin jo sen ikäinen että pitäisi ilmeisesti tietää mitä haluaa jne. Mutta olen jättänyt kaiken kesken mitä olen ikinä aloittanut, lapsesta saakka kestänyt masennus pilaa kaiken. Tosin nyt kun pahin masennus on ehkä takanapäin, en tiedä mitä elämä tai itse olen ilman sitä. Koko elämä on mennyt sumussa, pimeydessä hapuillen. Mieluummin ehkä kuitenkin jään nurkkaan.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite oon 14, ja koko käsitys itsestä on ihan hukassa. Mulla on tosi huono itsetunto, ei minkäänlaista minäkäsitystä ja ei mitään hajua omasta identiteetistäni. En oo ikinä jutellu kellekkää ammattilaiselle eikä mulla oo koskaan todettu myöskään mitää. Toivon et menee ohi

Joskus se on tuollaista, itse olen nyt selvinnyt jo keski-ikään.

Tsemppiä kyllä se helpottaa.

Vierailija
22/30 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet? Suosittelen psykologisia tutkimuksia. Onko sinulla traumataustaa?

23. On traumataustaa, mutta en usko että olen enää autettavissa, haavat on sen verran syvät ja vanhat.

Josko asetut kyljelleen sängylle ja kunnon persepanon aika!

t. psykologi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen miettimään vähemmän ja elämään enemmän.

Vierailija
24/30 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet koukussa itsetutkiskeluun, se saa sinut käpertymään vain enemmän itseesi. Tähänhän oikein kannustetaan nykyään. Kokeilemalla ja tekemällä se identiteetti kehittyy. Ymmärrän kyllä jos pelkoja päin ei uskalla mennä, sitten on vain jäätävä kotiin elämään päänsä sisällä ei voi mitään.

Vierailija
25/30 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet koukussa itsetutkiskeluun, se saa sinut käpertymään vain enemmän itseesi. Tähänhän oikein kannustetaan nykyään. Kokeilemalla ja tekemällä se identiteetti kehittyy. Ymmärrän kyllä jos pelkoja päin ei uskalla mennä, sitten on vain jäätävä kotiin elämään päänsä sisällä ei voi mitään.

Miten valita, mitä kokeilee, jos ei luontaista liikettä mihinkään suuntaan? Helpompi on tosin aina sanoa, mitä EI halua.

Vierailija
26/30 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä kyllä ne leikkelee sut sopivan näköiseksi itselleen tai lääkitsevät sopivan luonteiseksi.

Vierailija
27/30 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
28/30 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asperger, hukannu itsensä jos maskannu paljon ja ollu erilainen eri tilanteissa tai samassa roolissa

Vierailija
29/30 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määpäs tiiän kuka sä oot.

Vierailija
30/30 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autismikirjo? Moni assi, erityisesti naiset naamioivat eivätkä sen takia ns. tiedä keitä he ovat. Jotkut tekevät niin koko ikänsä ja homma alkaa jossain vaiheessa kosahtaa. Paljastuukin että he ovat neurokirjolla, siksi kokevat erilaisuutta ja ovat joskus alitajuisesti aloittaneet maskaamaan. En lukenut ketjua muuten. Tuli vain mieleen kun mainitsit yksinäisyyden ja vanhasieluuden.