Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihdutus, kaikki vinkit kehiin!

Vierailija
24.05.2020 |

Auttakaa naista mäessä! Olen 172 ja painan 90 kiloa. Tavoitteena saada 16 kiloa pois, eli normaalipainon ylärajalle 74 kg. Liikun paljon, syön terveellisesti mutta päälle paljon herkkuja. Ylipainoni johtuu tunnesyömisestä ja erityisesti karkin syömisestä. Liikun paljon: juoksen, kävelen, pyöräilen, uin, joogaan ja talvella laskettelen. Syön 4-5 kertaa päivässä: aamupala, lounas, usein välipala, päivällinen ja iltapala.
Olen 46-vuotias. Olen yrittänyt laihduttaa jo pitkään, mutta kilot ei vaan karise. Nuorena olin vielä laiha, mutta kilot ovat kertyneet 25 vuoden kuluessa vähitellen. 2013 laihdutin ja painoin 78 kiloa, mutta raskauden ja stressaavan elämäntilanteen myötä lihoin uudestaan.

Antakaa vinkkejä laihtumiseen! Mitä ja miten pitäisi syödä? Liikkuminen ihan hyvällä mallilla.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syötkö oikeasti hyvin, jos tekee usein mieli herkkuja? Mieti ruoan laatua. Ja itse pääsin iltaherkuttelusta eroon, kun syön päivän isoimman aterian vasta klo 19-20. Ei tule herkut edes mieleen kun on maha täynnä terveellistä ruokaa.

Aphan kertoi olevansa tunnesyöjä. Ruokavalio voi olla muuten hyvä, mutta mieliteot liittyy sitten esimerkiksi surun tai tylsyyden tunteen kokemiseen.

Vierailija
22/34 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisää ruokasi johonki kalorilaskuriin ja puntarin kautta kaikki, että näät paljon syöt. Sitten vähennät tai lisäät ruokaa ja jätät tietysti noi herkut pois. Kannattaa käyttää ne kalorit hyviin ruokiin, niin ei tee niin mieli herkutella.

Tällä tavalla laihdutin 7 kg (71 kg —> 64kg) ilman ongelmia tai että noudatin mitään tarkkaa dieettiä. Söin herkkuja, mutta kohtuullistin herkuttelun toistuvuutta ja määrää. 1,5kk laskin joka päivä syömieni ruokien kcalorit (tähän meni päivän aikana yhteensä enintään 15min ja on tutkitusti tehokas apu painonpudotuksessa) ja tässä ajassa opin koostamaan tasapainoisen ruokavalion. Kuukaudet kuluivat ja kilot lähtivät. Ei ole tulleet takaisin tässä kahden vuoden aikana. Itse käytin kcaloreiden laskemiseen Fatsecret-sovellusta ja olen jatkanut painon seuraamista sen avulla, vaikken ole vuosiin enää ruokia sinne merkannut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän päivän syömiset:

-aamupala välipalakeksi, juustonäkkäri, pähkinöitä ja maitokahvi

-lounas lohikiusaus, kurkku, tomaatti

-välipala omena, välipalakeksi, porkkanaa, maitokahvi

-päivällinen kanacurry ja pasta, porkkanaa

-iltapala maustettu rahka, karjalanpiirakka, porkkanaa

Tänään söin paljon noita välipalakeksejä, normaalisti en syö noin montaa päivässä. Muuten ihan normipäivä. Ja tästä jo näkee, että syön kyllä paljon. Laihtuakseni pitäisi varmaan vähentää ihan ruokaakin.

Hurjasti lisää ja monipuolisemmin kasviksia ruokavalioon ja aamupala vois olla tukevampi ja proteiinipitoisempi. Mä itse tykkään höyrytetyistä kasviksista lounaalla ja illallisella, korvaan niillä osan hiilarilisäkkeestä.

Vierailija
24/34 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasit itse omaan kysymykseesi. Saat valtavasti tyhjiä kaloreita karkeista yms herkuista. Ne pitää jättää pois ja keksiä jotain muuta tilalle. Yksinkertaista mutta ei helppoa. Tiedän kuinka koukuttavaa sokeri voi olla joillekin.

Vierailija
25/34 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä osta herkkuja, hedelmä tilalle aina kun tekee mieli herkutella, vaatii pitkäjänteistä opettelua, mutta pystyt siihen.

En päässyt tämän pidemmälle vastauksissa kun hoin jo ei ei ja ei. Ei mitään korvikkeita! Varskinkin hedelmienkin kohdalla pitää muistaa myös se kohtuus.

Vierailija
26/34 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloin laihtua, kun ymmärsin syödä riittävästi. Aiemmin söin liian kevyen lounaan, pelkkä salaatti ja kasvissosekeitto ei usein riitä. Pitää olla myös hiilihydraatteja, joita aiemmin yritin vältellä. Kun lounaalla syö perunaa, riisiä tai kuitupitoista leipää, nälkä pysyy pidempään poissa eikä tule makean himoa. Lisäksi tarvitsen kunnon välipalan, aiempi yksi hedelmä ei riitä. Kun syön töissä välipalaksi vaikkapa kuitupitoista leipää, jugurttia ja hedelmän, ei ole kiljuva nälkä kotiin mennessä. Aiemmin nälkä oli siinä vaiheessa niin kamala, että ahmin kaiken eteen tulevan. Nyt jaksan rauhassa laittaa iltaruoan tai jopa käydä lenkillä ennen sitä. Lisäksi tukeva lounas tekee sen, että illalla ei tule syöpöttelyn tarvetta ja usein en tarvitse iltaruoan jälkeen enää mitään. Kylläisenä myös makeanhimo pysyy kurissa. Kun se joskus yllättää, pari palaa tummaa suklaata riittää.

Vierailija
27/34 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutan normaalipainon sisällä, 7 vkossa pudonnut 3.3 kiloa.

Syön kunnon ruokaa koomakulutukseni (1280kcal) verran ja liikun mahdollisimman paljon. Toimii minulla. Laitan kaiken syömisen yasioon

Vierailija
28/34 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän päivän syömiset:

-aamupala kahvi

-lounas lohi, kurkku, tomaatti

-välipala omena, porkkanaa, kahvi

-päivällinen kanacurry ja  porkkanaa

-iltapala , porkkanaa

Tänään söin paljon noita välipalakeksejä, normaalisti en syö noin montaa päivässä. Muuten ihan normipäivä. Ja tästä jo näkee, että syön kyllä paljon. Laihtuakseni pitäisi varmaan vähentää ihan ruokaakin.

Otin pois kaiken mitä ei kannattaisi syödä :D

Kanaa, kalaa, munaa, kalkkunaa, kasvikisia(joita on muitakin kuin porkkana, suosi maanpäällisiä), kreikkalaista jogurttia, marjoja, siemeniä, manteleita ja oliiviöljyä. 

Eli rakenna yksinkertainen, selkä ja säännöllinen kokonaisuus.

Vierailija
29/34 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset on laihduttajakansaa. Neuvoja riittää ja dietti alkaa aina huomenna. Pysyviä tuloksia ei koskaan.

Vierailija
30/34 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset on laihduttajakansaa. Neuvoja riittää ja dietti alkaa aina huomenna. Pysyviä tuloksia ei koskaan.

Aika hyvä piikki :D Kuinka paljon tästäkin asiasta on tietoa saatavilla. Myöskin apua on saatavilla pilvin pimein.

Resepti on liiankin yksinkertainen. Lautasmalli on vaan liian pinttynyt suomalaisten verkkokalvoille. Joka aterialla pitäisi olla se seitsämän eri sorttia.

Vierailija
31/34 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihdutan normaalipainon sisällä, 7 vkossa pudonnut 3.3 kiloa.

Syön kunnon ruokaa koomakulutukseni (1280kcal) verran ja liikun mahdollisimman paljon. Toimii minulla. Laitan kaiken syömisen yasioon

Syöt 1300 kcal ja liikut paljon?? Varaudu siihen, että kohta tulee stoppi. Kenenkään elimistö ei kestä tuota kovin pitkään.

Vierailija
32/34 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä osta herkkuja, hedelmä tilalle aina kun tekee mieli herkutella, vaatii pitkäjänteistä opettelua, mutta pystyt siihen.

En päässyt tämän pidemmälle vastauksissa kun hoin jo ei ei ja ei. Ei mitään korvikkeita! Varskinkin hedelmienkin kohdalla pitää muistaa myös se kohtuus.

Tämä. Liityin erääseen ryhmää ja olin ihan argh mistä postaukset lähinnä koostui. Näin korvaat leivän, leivonnaiset, pastan, jne. Just nämä korvattavat tuotteet ovat sen ongelman aiheuttaneetkin ja harvemmin ongelmia ratkaistaan niillä samoilla lääkkeillä. 

Vierailija
33/34 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa tapa karistaa painoa, on jättää herkut kauppaan. Siis karkit, sipsit, keksit yms.Jos niitä on kotona, kieltäytyminen on vaikeaa. Lisäksi pätkäpaasto ( syömättä 12-16h) vrk:ssa pudottaa painoa vääjäämättä, tosin hitaasti. Lisäksi punnitus vähintään kerran viikossa, jotta tietää, missä mennään. Urheilu tukee painonpudotusta nopeuttamalla aineenvaihduntaa.

Vierailija
34/34 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että olet ollut säästöliekillä (todella yleistä ylipainoisilla ihmisillä) ja aineenvaihdunta ei toimi normaalisti. Pidä viikko ruokapäiväkirjaa, että tiedät montako kaloria syöt päivässä. Tähän avuksi esim. Fat secret appi.

Sitten kannattaa selvittää lepoainenvaihdunta ja aktiivisuuden pohjalta päivittäinen kalorinkulutus. Jos viikon syömisten päivittäinen ka reilusti alle tuon, niin syöt liian vähän. Ensi alkuun joutuukin ehkä pari viikkoa pakkosyöttämään itseään enemmän kuin mitä kulutus on, jotta voisi aloittaa laihduttamisen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi