En voi pitää parvekkeen ovea auki
Vaikka olisi hellettä. Alapuolinen naapuri käy parkkeella tunnin välein röökillä ja koko huoneistossani haisee tupakansavu koko ajan.
Kommentit (49)
Raikkaan ilman ystävä kirjoitti:
Sama täällä, vituttaa suunnattomasti, kun ei voi olla
parvekkeella, kun tupakansavu ja se HAJU tunkee nenään! Miksi ei sitä ei kielletä?😤
Koska propagandasta huolimatta tupakointi tuottaa Suomelle runsaasti verotuloja. Toki, kun lasketaan tupakoitsijan jokaikinen kahvitaukokin tupakoinnista johtuvaksi tuottamattomuudeksi ja siis kuluksi, saadaan luvut näyttämään erilaisilta.
Mulla on sama ongelma. Todella ahdistavaa, ettei voi mennä edes parvekkeelle, kun tunnin välein joko naapurin akka tai ukko käy tupakalla.
En tiedä missä vaiheessa on pakko tehdä valitus vuokranantajalle ja talonyhtiöön. Jos vien petivaatteet tuulettumaan ulos, niin niihin tarttuu heti se saatanan tupakanhaju.
AP:n kanssa samaa mieltä, tupakansavu on perkeleestä. Itse käyn pihalla röökillä kun en voi sietää sitä hajua mun kämpässä.
Tupakoinnin määrä väheni neljäsosaan kun lopetin kessuttelun partsilla.
Naapurissa joku vetää ja se ottaa päähän.
Sama ongelma. Laitoin ilmalämpöpumpun ja nyt saa mukavasti viilennettyä. Vaatii todin taloyhtiöltä luvan.
Sama juttu myös rivitalojen terassitupakoinnissa. Asun kaksikerroksisessa rivitaloasunnossa. Makuuhuoneet yläkerrassa, tupakansavu nousee naapurin terassilta tuuletettaessa. Kesällä makuuhuoneissa lämpöä varmaan likemmäs 30 astetta.
Terveydestä ja terveellisten elämäntavoista puhutaan koko ajan ja yksilön omasta vastuusta terveydestään mutta tässä asiassa joku muu valitsee sinun puolestasi, että joudut hengittämään tupakansavua tai hikoilemaan ja valvomaan kuumassa makuuhuoneessa; kotonasi olet lainsuojaton. Tupakoitsijoiden oikeudet ovat kaikista vahvimmat!
Osta 20 litraa kananpaskaa parvekkeellesi haisemaan. Ei se niin kiva ole tupakkaa tunnin välein imeä, kun suu maistuu ja sieraimissa haisee kananpaskalta.
Sama ongelma eikä naapuri valitettavasti mun kohdalla suostu kävelemään talon takana olevalle tupakkapaikalle, terkuin kaiken päälle astmaatikko.. Plus kaveri tykkää soittaa kitaraa öisin, ja aina samalla tavalla... Jos osais soittaa edes hyvin nii se kitaralla pelaaminen sitten olisi ok.
Tuo kerran tunnissa olisi jo iso parannus mulle. Olen tupakoitsijoiden ympäröimä ja sitä löyhkää riittää noin 10-15 minuutin välein. Suomessa muka tupakointi vähenee koko ajan, miten minä aina saankin ne ketjupolttajat naapureikseni. 😠
Vierailija kirjoitti:
Sama ongelma. Laitoin ilmalämpöpumpun ja nyt saa mukavasti viilennettyä. Vaatii todin taloyhtiöltä luvan.
Mietin kans jos pitää parvekkeen oven kiinni ja hankkii laitteita jotka pitää ilman raikkaana ja viileänä. MUTTA sähköä kuluu ja tulee mukava lasku ihan sen takia kun joku vetää röökiä. Jos ap omistaa asunnon eikö voi asiaa viedä taloyhtiön käsittelyyn tai myydä asunto pois. jos vuokralla nostaa kytkintä.
Omalla kohdalla etelän suuntainen parveke joka lisää 10 astetta ulkolämpötilaan verrattuna (esim ulkona +30 astetta sisällä +40) lisäksi talossa ei ole äänieristystä.
Ala puhua puheluita parvekkeella kovaan ääneen. Kailotat kuinka "taas tulee tuo tupakansavu".
Olen pahoillani.
Minulla oli sama tilanne aiemmassa kodissani. Sisälämpötila oli 34 astetta kesällä, mutta tympeän tupakkahaisulin vuoksi en voinut tuulettaa. Pidän lämpimästä, mutta kaipasin raitista ilmaa.
Vierailija kirjoitti:
Osta 20 litraa kananpaskaa parvekkeellesi haisemaan. Ei se niin kiva ole tupakkaa tunnin välein imeä, kun suu maistuu ja sieraimissa haisee kananpaskalta.
Ja omassa kämpässä tuoksuu vanilja-mansikka?
Neropatti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tupakoijat ovat kuin nuo spandex-asuiset pyöräilijät: heitä ei lait ja muut ihmiset kiinnosta paskan vertaa.
Mikä laki kieltää parvekkeella tupakoinnin?
Ei vielä mikään, mutta jokainen itsekäs haisija edistää täyskieltoa taloyhtiöissä.
Terveydensuojelulaki kieltää savun kulkeutumisen asuinhuoneistoihin. Taloyhtiö velvoitettiin männä viikolla KHO:n päätöksellä korjaamaan asia. Tuppaa olemaan ennakkopäätösluonteisia nuo päätökset.
Olisi hyvä, kun olisi savuttomat, lapsi- ja lemmikkivapaat taloyhtiöt erikseen. En häiriinny tupakansavusta vaan koirien haukkumisesta ja lasten kirkumisesta. Muutan 1.6. pois, koska meillä jatkuu etätyö enkä pysty sitä jatkuvassa metelissä tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Osta tuuletin, pysyy huone viileänä.
Tuuletin ei viilennä huonetta, jos et aseta sitä puhaltamaan viileämpää ilmaa ulkoa sisään.
Vierailija kirjoitti:
Ala puhua puheluita parvekkeella kovaan ääneen. Kailotat kuinka "taas tulee tuo tupakansavu".[/
Ja uskot, että sitä tupakoitsijaa kiinnostaa? Kokeiltu on, ei toimi. Lisäävät vain itse volyymia tupakan polton ajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja omassa kämpässä tuoksuu vanilja-mansikka?
Neropatti.
Puhutko nyt siitä parveketupakoitsijan kämpästä vai kananpaskaparvekkeesta? Oletuksena kai, että parvekkeella tupakoidaan, ettei (omassa) kämpässä haise tupakka. Kai se sama pätee sangolliseen kananpaskaa. Viimeistään ikkunaraamien teippaus pitää kananpaskan hajut poissa omasta kämpästä. Äläkä nyt vaan sano, että sitten ei pysty tuulettamaan kämppää.
Neropatti.
Neukkukuutiot, kyllä täällä tilaa riittää jos ei halua samassa kommuunissa olla muiden kanssa.
Osta tuuletin, pysyy huone viileänä.