Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Veganismi korona-aikana?

Vierailija
24.05.2020 |

Koronavirustilanne on muuttanut ihmisten arkea monin tavoin. Kaupassakäyntiä pitää välttää, ravintolat ovat kiinni, immuunipuolustuksen vahvistaminen on tärkeää... Onko tämä mielestänne sellainen tilanne, että kasvisruokavaliosta voi tinkiä? Esimerkiksi ostaa pakastimeen jauhelihaa tai kaappiin nötköttiä, ja elää niillä?

Veganismi korona-aikana?

Vaihtoehdot

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, mielenkiintoista. Mietin samaa asiaa tässä jossain vaiheessa.

Vierailija
2/34 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva on lihansyöjä. Suurin osa on sekasyöjiä kuitenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikein aukea ap:n kysymys. Miksi ruokavaliosta pitäisi tinkiä koronan aikana? Ymmärrän toki sen, että jos haluaa harventaa kaupassakäyntiä, niin tuoretuotteiden osuus ruokavaliosta voi laskea. Mutta kyllähän kasviksiakin saa pakasteina, säilykkeinä jne. 

Vierailija
4/34 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa outo kysymys. Kyllähän lihansyöjäkin käy kaupassa/tilaa kotiinkuljetuksella sitä ruokaa, mitä normaalistikin syö, joten miksi vegaani toimisi toisin? Kaupasta saa korona-aikaan ihan normaalisti samat vihannekset, juurekset, hedelmät, linssit, pavut, tofut, soijarouheet, kaikki säilykkeet ja pakasteet jne., joten eipä tulisi mieleenkään poiketa ruokavaliosta.

Vierailija
5/34 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meillä päin kotiinkuljetus ja noutopalvelut eivät käytännössä toimi. Vapaita aikoja on lähes mahdoton löytää. Lähikaupasta saa peruselintarvikkeita, kuten lenkkimakkaraa, mutta ei oikein luomubataatteja, hampunsiementä, kookosmannaa tai ashwagandhajauhetta.

Vierailija
6/34 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä paikallinen vegepaikka laittoi ovet kiinni jo maaliskuussa. Täytyy tunnustaa, että sen jälkeen on tullut syötyä aika paljon pitsaa ja nepalilaista, vaikka sinänsä olen vegaani.

Vierailija
7/34 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla veganismi on koronakriisin ajan vähentynyt aika tavalla. Olemme mieheni kanssa pysytelleet kotona kahdestaan ja keskenämme entistä useammin tehneet tiettyjä sellaisia juttuja, jotka eivät ole tiukasti vegaanisia 🥰

Vierailija
8/34 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan miehen kanssa palattu kasvisruokavalioon nyt, kun ravintolat ovat avoinna ja kaupoissa saa käydä vapaasti.

Vierailija
9/34 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas olen siirtynyt lähestulkoon vegaanisen ruokavalioon korona-aikana, se on ollut helpompaa. Kasviksia ja hedelmiä on ollut koko ajan hyvin saatavilla, samoin papuja, linssejä, soijarouhetta yms. Kauramaidot ja kermat säilyvät pitkään. Lisäksi on ollut aikaa kokata ja kokeilla uusia reseptejä.

Lihaa olen koko aikana syönyt kolmesti, kalaa tai muita mereneläviä ehkä viidesti, maitotuotteita kuten juustoa tai jäätelöä jonkin verran, mutta varmaan 75% meidän perheen ruuista on ollut vegaanisia.

Normaalisti olen kasvispainotteinen sekasyöjä, mutta uskoisin että vastedes syödään entistä enemmän vegaanista koska ollaan voitu tosi hyvin tällä ruokavaliolla ja se on tullut tosi halvaksikin vielä.

Nelihenkinen perhe, lapset 8 ja 12z

Vierailija
10/34 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaanivihaprovo MCXVII ilmoitettu asiattomaksi. Miten joku jaksaa?

Vierailija
11/34 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

???

Liha säilyy paljon huonommin kuin kasvikset.

Vierailija
12/34 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha kunnon vuohenjuustohulluhan siellä on kömpinyt luolastaan! Vegaanit eivät edelleenkään syö vuohenjuustoa. Ja ei, ei kyllä pälkähtänyt mieleenkään että korona olisi mitenkään vaikuttanut ruokavalioon. Niin kuin joku sanoikin, kaikkea on saanut koko ajan, ja kauramaito säilyy pitkään.

Vierailija
13/34 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vegaani ei voi olla vastuullinen, jos kelpaa pienten, etelä-amerikkalaisten kylien vesipula avokadojen kasvattamisen myötä. Ei myöskään, jos ei itse kasvata omia ruokiaan.

Miten voi olla vegaani, jos lihansyöjän palveluksía tuetaan ostamalla kasvattamaansa kasvista?

Onko eläinrasva tukkinut aivoverisuonet, vai mitä ihmettä oikein sohit? Mitkä avokadot, kuka niitä syö? Ja miksi pitäisi ostaa kasvattamaansa kasvista?

Syö porkkana. Rauhoitu. Vedä syvään henkeä. Peace and love bro!

Vierailija
14/34 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jos koskaan on tärkeää pitää itsensä terveenä ja minimoida diabetes 2:n, sydänsairauksien, verenkiertohäiriöiden, aivoinfarktin ja erilaisten syöpien riskit. Joten todellakaan en luovu vegaaniruokavaliosta.

Vierailija
15/34 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvisproteiini on säilyvämpää ja terveellisempää kuin lihaproteiini. Myös Suomen huoltovarmuuskeskuksessa on varastoitu kasvisproteiinia kriisin varalle.

Nyhtökauran voi pakastaa samalla lailla kuin jauhelihankin, pavut ja rouheet säilyvät vuosia.

Vierailija
16/34 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen kymmenittäin vegaaneja ja kasvissyöjiä. Ei tämä poikkeustila sentään mikään maailmanloppu ole eikä kenelläkään meistä ole käynyt edes mielessä etteikö voisi jatkaa normaalilla ruokavaliolla. Ei pavut loppuneet kaupasta missään kohtaa - jauheliha kyllä loppui. Oikea kysymys olisikin: onko sekasyöjät joutuneet lisäämään, hyi olkoon, kasviksia ruokavalioonsa?

Vierailija
17/34 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos korona on saanut poikkeamaan ruokavaliosta niin älkääpä kutsuko itseänne vegaaneiksi. Vegaani ei syö mitään eläinperäistä, ei edes pieniä määriä. Korona ei todellakaan ollut niin iso kriisi että sitä voisi käyttää tekosyynä eläintuotteiden syömiseen. Jos haluatte olla vegaaneja, olkaa sitten oikeasti vegaaneja.

Vierailija
18/34 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestyksesi ei toimi, koska kaikki palstan persut ja muut vastaavat äänestävät tietenkin lihavaihtoehtoa, vaikkei kysely heille ollutkaan.

( Itse en äänestänyt mitään)

M/40 lihansyöjä, joka pitää pari kasvispäivää viikossa

Vierailija
19/34 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalin vegaanisesti olen syönyt koko kevään, eikä tämä minusta ole vaikeuttanut vegaaniruokavalion noudattamista millään tavalla. Ainoa muutos syömistavoissani on se, että olen nyt syönyt pelkkää kotiruokaa. Normaalisti käyn lähes joka arkipäivä ulkona lounaalla, ja illallisellakin silloin tällöin.

Vierailija
20/34 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

???

Liha säilyy paljon huonommin kuin kasvikset.

Liha säilyy pakkasessa vaikka miten kauan. Kasvikset ja marjat kestävät pakastusta huonosti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan