Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Etätyöläinen, oletko palannut työpaikalle?

Vierailija
24.05.2020 |

Onko yrityksessänne jo palattu etätöistä takaisin työpaikalle? Jos ei niin mihin saakka saat/joudut työskennellä kotona? Itse en haluaisi lopettaa etätöitä ollenkaan eikä pomo ole onneksi takaisin kutsunutkaan. Koetteko henk.koht. että vielä olisi edes sopiva aika palata työpaikalle?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitämitä!!! Onko täällä muitakin laiskottelijoita kuin opettajat?!

En tiedä mikä on sinun käsityksesi tai tapasi tehdä etätyötä, mutta mitään laiskottelua tämä ei ole!

Vierailija
22/40 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, enkä palaa toivottavasti koskaan. Olen tehnyt suurimmaksi osaksi etätöitä jo ennen koronaa, käytännössä jo pitkälti toistakymmentä vuotta niin, etten ole välttämättä käynyt toimistolla kuukausiin. Koko "etätyö" - nimitys tuntuu minusta äärimmäisen huvittavalta, samoin ihmisten vouhkaaminen etätyön ihmeellisyydestä nyt.

Palaan vielä tähän, aloituksessa puhuttiin palaamisesta "työpaikalle". Mun työpaikka on siellä missä mun läppärikin on. Jos menen toimistolle, niin en ole yhtään sen lähempänä töissäni käsittelemiä asioita. Rakennusmiehen työpaikka on selkeästi se kohde, missä hän on kulloinkin tekemässä duuniaan eli rakentamassa. Kioskimyyjän työpaikka on kioskissaan. Mä en oo raksamies enkä kioskimyyjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En palaa, jos ei pakoteta. Etänä saan kaksi tuntia lisää omaa aikaa päiviin, kun ei ole työmatkoja ja hiusten laittamista ym. Voin uskomattoman hyvin. Nukun 8 tunnin yöunet ja ehdin päivällä tehdä kaiken mitä haluan. Työt sujuu hienosti, kun joku ei roiku ovensuussa eikä ole hälinää. En ole uupunut enää, toisin kuin toimistolla hälyssä. Oikein ahdistaa se paluu syksyllä toimistolle.

Vierailija
24/40 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pitää mennä toimistolle 1.6. :(

Meidän työpaikka oli myös se, joka aloitti etätyöt kolme viikkoa muiden perässä kun jengi alkoi olla todella raivona.

On niiiin vanhanaikainen firma, jonka pomoissa on näitä käytäväflirttailijoita jotka ei jaksa olla kotona omien lapsiensa kanssa.. Myöskin avoimesti naureskelevat ja vähättelevät hallituksen rajoituksille.

Vierailija
25/40 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te ketkä pystytte tekemään etänä: mitä työtä teette?

HR

Vierailija
26/40 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa mennä jo toimistolle, mutta mitään ryntäystä ei ole vielä ollut. Itse en niin kaipaa sinne, koska kyseessä avokonttori, ja pystyn keskittymään kotona paljon paremmin. Ja kun kaikki työt ja palaverit onnistuvat täällä muutenkin, niin ei onneksi tarvitse mennäkään. 

Olen perustellut kotiin jäämiseni myös sillä, että joudun käyttämään julkisia, enkä todellakaan koe tätä vielä turvalliseksi. Omalla autolla olisi tietysti ihan eri juttu. Kaipaan toki työkavereita ja seisomapöytääni, mutta näillä mennään nyt.

Vierailija
27/40 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te ketkä pystytte tekemään etänä: mitä työtä teette?

Viestintää ja markkinointia

Vierailija
28/40 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on lupa täyteen etätyöhön 31.8. asti ja toivon, ettei toimistolle tarvitsisi palata koskana. Tämä etätyö on parasta ikinä! Hommat tulee tehtyä tehokkaasti ja työmatkoihin ja muuhun joutavaan ei kulu aikaa.

Vierailija
29/40 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi viikolla osittainen paluu toimistolle. Itse olisin halunnut jatkaa 100% etänä. Samat syyt kuin monella muullakin, työmatkaan menee päivässä parisen tuntia, joten jo pelkästään tuo on lisännyt elämänlaatuani huomattavasti. Työtä voi tehdä paljon keskittyneempi kun toimiston haahuilijat eivät koko ajan keskeytä jutustelullaan, porukka myös tekee hommia itsenäisemmin eikä koko ajan kysytä kaverilta. Toisaalta tiedonkulku on parantunut, koska ne käytävillä juttelijat ovat tajunneet, että muut eivät tiedä asioista jos niitä ei jaa kaikille. Ja ovat nyt olleet itse kovaäänisimpinä valittamassa kun tieto ei kulje, mutta aiemmin juuri heidän kohdalla tiedonjakaminen muille kuin lähimmälle työkaverille on ollut ongelma.

Vierailija
30/40 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on lupa täyteen etätyöhön 31.8. asti ja toivon, ettei toimistolle tarvitsisi palata koskana. Tämä etätyö on parasta ikinä! Hommat tulee tehtyä tehokkaasti ja työmatkoihin ja muuhun joutavaan ei kulu aikaa.

Olen tästä samaa mieltä. Toki toimistolla työskentelyssä on puolensa - pääasiassa työkavereiden kanssa sosialisointi - mutta työmatkat ruuhka-aikoina täpötäydessä bussissa eivät nappaa. Etätyöskentely on monin tavoin tehokkaampaa ja aikaa säästävää. Mielestäni se tulisi myös sallia työpaikoilla paremmin, ehtona toki se, että toimistolla ei noina päivinä ole mitään läsnäoloa vaativaa.

Vierailija
31/40 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pomot ovat sitä mieltä, että ei saa tehdä etätyötä, vaikka on jo todettu, että se ei heikennä työtehoa. Iso maisemakonttori, enkä todellakaan halua sinne mennä. Onko muilla tällaista? Olen kunnalla töissä, tuntuu että yksityisellä ollaan sallivampia etätöiden suhteen.

Vierailija
32/40 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
33/40 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vapaasti päättää työn sujuvuuden näkökulmasta tekeekö etätöitä vai meneekö toimipaikalle. Asiantuntijaorganisaatio kyseessä. Useimmat meistä aikoo soveltaa hybridimallia. Työantaja on laatinut hyvät ohjeet ja lähityöstä tulee ongelmia kun ohjeita noudatetaan.

Vierailija
34/40 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi vapaasti päättää työn sujuvuuden näkökulmasta tekeekö etätöitä vai meneekö toimipaikalle. Asiantuntijaorganisaatio kyseessä. Useimmat meistä aikoo soveltaa hybridimallia. Työantaja on laatinut hyvät ohjeet ja lähityöstä tulee ongelmia kun ohjeita noudatetaan.

Siis lähityöstä EI tule ongelmia kun ohjeita noudatetaan. Työpaikalle ei tarvitse mennä ruuhkabussilla, voi itse säätää aikatauluja. Oma havainto, bussissa on ollut huomattavasti vähemmän matkustajia viime päivinä. Olen sitä mieltä, että totaali etätyö ei ole välttämätöntä. Joustoa pitäisi olla sekä työntekijöiden että työnantajien puolella

Vierailija
35/40 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas etätyösuositus hallituksen linjauksen mukaisesti. Sitä en ymmärrä, että siitä huolimatta osa tulee päivittäin toimistolle, jotkut jopa yleisiä käyttäen. Ja istuvat kahvilla vieri vieressä, vaikka tilaa olisi pysyä kauempanakin. Tämä siis Helsingissä. Miksei niitä töitä voisi tässä tilanteessa hoitaa etänä, jotta niillä, ketkä eivät pysty olisi väljempää / turvallisempaa kulkea?  En ymmärrä. 

Vierailija
36/40 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole palannut, eikä meillä varmaan palata enää tämän vuoden puolella.

Vierailija
37/40 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusin suositus yritykseltä on jatkaa etätyötä.

Vierailija
38/40 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän toimipaikka on toistaiseksi suljettu. Sisään pääsee vartijan kanssa. Etätyö jatkuu toistaiseksi.

Vierailija
39/40 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin marraskuuhun jatkuu etätyösuositus.

Vierailija
40/40 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppis