Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä takaa, että ravintolasta ei saa koronatartunta?

Vierailija
24.05.2020 |

Mistä voi tietää, että ensi viikolla aukaevista ravintoloista ei saa koronatartuntaa?

Jos työkaverit käyvät viikossa useasti ravintolassa, mikä takaa, että he eivät tuo koronaa työpaikalle?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on nyt ehkä ekaa kertaa tajuamassa, ettei elämässä ole takuuta.

On varmaan aika kauhea tunne hänellä nyt. 

Vierailija
22/52 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän vuoksi lopputili syksyllä jos pitää mennä työpaikalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä takaa mikään. Koronan lisäksi ravintolasta voi saada myös mm. noroviruksen, varicella-zosterviruksen, ruokamyrkytyksen tai listerian. Jos oikein huonosti käy, joku voi tartuttaa sinuun myös tuhkarokon, rabieksen tai hepatiitin.

Ruokamyrkytys, rabies, listeria tai hepatiitti eivät tartu hengitysilmasta. Muutenkaan noihin ei perusterveen aikuisen kuolleisuus tai riski vammautua ole niin suuri kuin koronassa.

Vierailija
24/52 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä takaa, ettei bussista, metrosta tms paikasta saa tartuntaa? Tuskin ne sun työkaverisi sentään 10 kertaa viikossa käy ravintolassa. 

Vierailija
25/52 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras apu on tukahduttaminen jolloin koronaa ei esiinny. Muuten ihmiset karttavat.

Ne on tämän Eemelin lähettäneet Amerikkaan.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/yhdysvaltain-ravintoloilta-huolestut…

Vierailija
26/52 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis vakavasti ottaen, sellaista ei voi taata mitenkään, eikä sellaiseen pyritäkään. 

Vierailija
27/52 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia että saa taas p*llua.

Vierailija
28/52 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä takaa mikään. Koronan lisäksi ravintolasta voi saada myös mm. noroviruksen, varicella-zosterviruksen, ruokamyrkytyksen tai listerian. Jos oikein huonosti käy, joku voi tartuttaa sinuun myös tuhkarokon, rabieksen tai hepatiitin.

Ruokamyrkytys, rabies, listeria tai hepatiitti eivät tartu hengitysilmasta. Muutenkaan noihin ei perusterveen aikuisen kuolleisuus tai riski vammautua ole niin suuri kuin koronassa.

Muuten oikein, mutta vammautuminen taitaa olla osaksi pahempi.

Vierailija
29/52 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään takaa. Ei tietenkään.

Vierailija
30/52 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perusterveen normaalipainoisen aikuisen on aivan turha panikoida jostain koronasta.

Vierailija
31/52 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isompi mahdollisuus on saada kausiflunssa, kun korona. Ja todennäköisintä on saada liian iso lasku ruokailusta...

Vierailija
32/52 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännissshhä pidetään... turvaväö... turvavål... ööörghgggg.... turvawaälit, ja ssssshhtittten peshtääänn käkiä - kässsiä. Ja eikun paariin. bbaaariin.

Vierailija
33/52 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perusterveen normaalipainoisen aikuisen on aivan turha panikoida jostain koronasta.

Kuule kun suuri osa työtä tekevistä ei ole perusterveitä. Minulle henki/terveys on tärkeämpi kuin pieni palkka, joten valinta on helppo.

Vierailija
34/52 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mikä takaa ettet saa ravintolasta norovirusta? Tai ettet jää auton alle?

Takeita ei ole. Jokainen käyttäköön omaa järkeään ja muistakoon perusohjeet eli hyvän hygienian.

Vierailija
35/52 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku siis vaatii ravintoloita kiinni omien pelkojensa takia? Minä olen oikeasti riskiryhmässä. Olen minimoinut elämäni. Olen vähentänyt töitäni (+palkkaa) , niin että jäljelle jääneet voin tehdä etänä. Minä siis joudun alentamaan elintasoani ja rajoittamaan elämääni, koska minulla on rajotteita. Jos minulla olisi hajuyliherkkyys, niin samat ihmiset olisi huutamassa, että pysy kotona. Hajusteita sentään olisi jokaisen niin helppo vähentää julkisilla paikoilla kulkiessa. Toivoisin, että voisin siirtää vastuun valtiolle tai muille ihmisille, mutta ymmärrän, että maailma ei pyöri minun ympärilläni. Jos oikeasti kuuluisitte riskiryhmään, niin tekisitte itse elämäämme muutoksia, ettekä vaatisi sitä vain toisille. Kannattaa sisäistää asiat ja opetella elämään sen kanssa. Ei tämä tilanne muutu nopeasti.

Vierailija
36/52 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta toi on ihan asiallinen kysymys.

Vastaus on, että ei mistään tiedä, saako omalla ravintolareissullaan koronan.

Nyt mahdollisuus saada korona on kuitenkin pienempi kuin keväällä. Varsinkin jos et asu täällä pääkaupunkiseudulla.

Vaarallisempaa on kuitenkin jos ihmisiä ei päästettäisi ohjattuna mihinkään, kun kesällä alkais väkisin monen pinna palaa. Nyt säännellään edes asiakasmääriä.

Ja jokainen voi päättää meneekö ravintolaan ja työkaverin voi pitää sen suositellun etäisyyden.

Vierailija
37/52 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nyt olisi niin tyhmä, että menee ravintolaan ennen kuin pandemia on ohi?

Vierailija
38/52 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä takaa, että ruokakaupasta ei saa koronatartuntaa? Itse pidän ruokakauppoja jopa todennäköisempänä paikkana saada tartunta kuin ravintolat.

Aaaaaargh tätä ihmisten tyhmyyttä!!!!! Kun tässä harva voi valita, käykö ruokakaupassa vai baarissa, vaan kyse on valinnasta käykö ruokakaupassa ja baarissa vai ainoastaan ruokakaupassa. Tottakai todennäköisyys saada tartunta on suurempi sillä, joka käy molemmissa! Miten tyhmä pitää olla, jos tätä ei tajua? 

Vierailija
39/52 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä takaa, että ruokakaupasta ei saa koronatartuntaa? Itse pidän ruokakauppoja jopa todennäköisempänä paikkana saada tartunta kuin ravintolat.

Eli käyt ravintolassa muttet ruokakaupassa? Vai et käy kummassakaan?

Vierailija
40/52 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt tai tilannut valmiita ruokia mistään ruokapaikasta, ennen kuin koronatilanne rauhoittuu sen verran että minä rauhoitun. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi