Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teen autettavalleni eu-tarpeista?

Vierailija
24.05.2020 |

Hän on kyllästynyt jo sämpylöihin ja perunarieskoista ei pidä. Hän ei pysty itse leipomaan - en nyt tarkenna, mutta syy on fyysinen ja tämä on syy siihen, että on sairauseläkkeellä. Kaurahiutaleita, maitojauhetta, perunamuusijauheita ja sämpyläjauhoja on kertynyt kaappiin. Nyt koronan takia jäi käyminen vähälle, oli jo pakko käydä kun talo pian räjähtää sotkuun ja oli saanut niitä kasseja useamman, pyysi, että tekisitkö jotain muuta kuin sämpylöitä. Kävin nyt kun piti vähän jo käydä katsomassa, onko saanut siivotuksi (oli vähän, sillä tasolla kuin pystyy). Kaurapuuroa hän syö ja saa sitä mikrossa tehtyä, mutta silti hiutaleita on jäänyt. Noista perunamuusijauheista kuulemma tulee muusi pahaa ja maitoa hän ei juo lainkaan, ei minkäälaista maitoa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista aineksista ei saa muuta kelvollista aikaiseksi kuin pontikkaa. Tee sitä!

Vierailija
2/8 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No maitojauheesta saa kermankorviketta kiusauksiin tms. Säilyyhän nuo toki vuosia, että ehkä jossain vaiheessa taas sämpylät maittavat.

Tai muusijauheesta tehdyt rieskat tai tonnikalapihvit,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MAITOJAUHE

Maitojauhe valmistetaan rasvattomasta maidosta haihduttamalla maidosta vesi pois. Maitojauheella voi korvata tuoreen maidon tai kananmunan ruuanvalmistuksessa. Yksi litra maitoa saadaan sekoittamalla 2 dl maitojauhetta litraan vettä.

Kananmuna korvataan maitojauheella seuraavasti:

munamaito = 1 dl maitojauhetta ja 2 dl vettä,

lihamureketaikinan 1 kananmuna = 1/2 dl maitojauhetta ja 1 dl vettä.

Vierailija
4/8 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitojauhetta menee vaan ruuanlaitossa kovin vähän. Olen tehnyt siitä kyllä mm. lettuja ja makaronilaatikkoa, mutta koska hän on painon kanssa kamppaileva diabeetikko myös, ei saa kovin suuria määriä hiilareita syödä. Pullaa teen pakkaseen, että saa vieraille sitten antaa, mutta pitää vain luottaa, että ei itse syö liikaa. Omaan pakkaseen tekisin ja veisin vähän kerrallaan, mutta meillä ei ole oikein tilaa.

Vierailija
5/8 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muusi tulee kyllä helposti jauheesta, luulisi arvostavan kun itse on kykenemätön tekemään.

Itsekin olen työkyvyttömyyseläkkeellä ja jaksaminen olematonta, muusi tulee jauheesta lisäämällä lautaselle kiehuvaa vettä. Ei tarvitse tiskata kattilaa jne.

Makua voi muuttaa lisäämällä sipulia, maitoa tai sitä jauhetta, pinaattia tai tilliä pakkasesta. Sekaan soijarouhetta tai pilkottua meetvurstia, tai mitä ikinä.

Vanhempasi ilmeisesti tuo autettava?

Et kai muuten yrittäisi ja kuuntelisi valituksia ja vaatimuksia?

Vierailija
6/8 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muusi tulee kyllä helposti jauheesta, luulisi arvostavan kun itse on kykenemätön tekemään.

Itsekin olen työkyvyttömyyseläkkeellä ja jaksaminen olematonta, muusi tulee jauheesta lisäämällä lautaselle kiehuvaa vettä. Ei tarvitse tiskata kattilaa jne.

Makua voi muuttaa lisäämällä sipulia, maitoa tai sitä jauhetta, pinaattia tai tilliä pakkasesta. Sekaan soijarouhetta tai pilkottua meetvurstia, tai mitä ikinä.

Vanhempasi ilmeisesti tuo autettava?

Et kai muuten yrittäisi ja kuuntelisi valituksia ja vaatimuksia?

Ainakin henkilökohtaiset avustajat saavat ihan palkkaa siitä, että ovat katkeroituneen henkilön haukuttavina ja pompoteltavina.

Vierailija
7/8 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pannukakkua, lettuja, karjalan kauraleipää ( Googlaa ohje)

Vierailija
8/8 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autettavani on lähiomainen, jolla on sekä fyysistä sairautta että neurologinen vamma, mikä aiheuttaa aistiyliherkkyyttä. Maitoon on saanut kammon, kun on laktoosivamma ollut vauvasta saakka, mutta ei sitä siihen aikaan tunnistettu, kun hän oli pieni. Ei hän varsinaisesti valita, anteeksi jos vähän kuulostan siltä mutta sämpylöitä on tosiaan saanut tosi paljon ja kyllästyisin itsekin. En ole omaishoitaja, asun sen verran kaukana (3 tunnin ajomatka), ja siksi en olekaan käynyt pitkään aikaan koronan takia. Käyn normaalioloissa vähintään kerran kuukaudessa leipomassa, siivoamassa vähän paremmin ja katsomassa että kaikki on ok.

Ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi