Realistinen painonpudotushaaste!
Haastan kaikki mukaan!
Olen itse n 130 kiloa painava nainen. Kävin vaa’alla puoli vuotta sitten, silloin painoin 124 kg, mutta olen lihonut tuosta. Pituutta ei ole kuin 164 cm, eli ylipainoa on reilusti ja olo ihan karsea. Nyt ryhdistäydyin ja päätin että syön vähähiilarista ruokaa kolmesti päivässä ja aloitan päivittäisen pyöräilyn. Tavoite on pyöräillä n 10 kilometriä päivässä. Olen siis rapakunnossa, myönnän.
Mitä veikkaatte, että paino tippuu kuukaudessa, jos en luista ruokailusta tai liikunnasta?
Tästä alkaa parempi olo, sen olen päättänyt!
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Ikäsi?
Olen 45 vuotias, joten aineenvaihdunta ei enää ole ihan priimaa..
Kunhan nyt ensin perehdyt kys. ruokavalioon kunnolla ja pääset alkuun, niin mieti painon pudotusta vasta sitten. Vhh:ta aloitettaessa alkuun ei kannata harrastaa kovin raskasta liikuntaa. Vasta kun kroppa on tottunut uuteen systeemiin, liikkuminen onnistuu hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Kunhan nyt ensin perehdyt kys. ruokavalioon kunnolla ja pääset alkuun, niin mieti painon pudotusta vasta sitten. Vhh:ta aloitettaessa alkuun ei kannata harrastaa kovin raskasta liikuntaa. Vasta kun kroppa on tottunut uuteen systeemiin, liikkuminen onnistuu hyvin.
Olen aiemminkin laihduttanut vhh ruokavaliolla onnistuneesti, en vain saanut pidettyä painoa alhaalla. Mutta olo keveni ja energiaa oli. Tiedostan kyllä että en välttämättä pysy tälläkään kertaa kuosissa vaan kilot tulevat takaisin.. mutta pakko yrittää kuitenkin. Meinasin yhdistää pätkäpaastoa, eli syön ateriat klo 11-19 välisenä aikana. Parasta vhh ruokavaliossa on nälän tunteen häviäminen.
Mutta mielestäni tuo työmatkapyöräily ei ole ollenkaan hullumpi asia, säästyypä bensaa ja tulee edes vähän liikuttua.
Unohtaisin koko vaa’an useammaksi kuukaudeksi ja käyttäisin vyötärönympäryksen mittaa arvioinaan kehitystä, muttei sitäkään kannata ainakaan päivittäin mitata.
Eka kuussa tippuu lähes 10 kiloa noilla mitoilla.
En oikein ymmärrä miksi olen ylipäätään palannut syömään hiilaripitoisesti, kun nyt vhh ruokavalioon siirryttyäni oikein nautin niistä ruoista, joita saan syödä, kuten leipäjuustosta, avokaadoista ja pähkinöistä, tummasta suklaasta ja kasviksista sekä täysrasvaisista maitotuotteista. Määrät ovat vaan paljon pienempiä kuin hiilarimätössä. Ei tämän ruokavalion noudattaminen edes pitäisi olla mitenkään vaikeaa, kun luovuttuaan jostain, saa paljon hyvää tilalle.
Jos tuo karppaus toimisi niin olisit laiha paraikaa.
Vierailija kirjoitti:
Eka kuussa tippuu lähes 10 kiloa noilla mitoilla.
Noin veikkaisin minäkin, ottaen huomioon että on kyseessä naisesta ja heidän huonosta itsehillinnästään. Karppaus kyllä toimii
mies52v
Ikäsi?