Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinien vanhempien hullunhauska elämä

Vierailija
24.05.2020 |

Tähän ketjuun saa kertoa mitä tahansa asioita, mitä kohtaa kun on teinin äiti tai isä. Hauskoja juttuja tai vakavampia asioita. Teinien vanhemmuus voi olla hauskaa, mutta myös pelottavaa, tai kamalaa. Mitä milloinkin, riippuu millaisen teinin omistaa. Ehkä joku jopa monta kappaletta.
Olisi myös kiva pysyä kärryillä nuorten kielestä, käyttävät sellaisia sanoja, mistä minä en tajua puoliakaan.
En laita omia kokemuksiani tähän aloitusviestiin, ettei ketju käperry niiden ympärille, laitan sitten kun tänne jakaa muutkin ongelmiaan tai ilojaan.
Toivottavasti ketjusta olisi hyötyä tai vertaistukea arkeen.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opin uuden sanan juuri teiniltäni. Dumbo=tyhmä. Minä en ollut dumbo, vaan joku kaverinsa.

Vierailija
2/6 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun teinit eivät ole vanhempia, onneksi. Enkä omista teinejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ailahtelevaisuus teinin mielenmaisemassa on hämmentävää. Yhtenä hetkenä nauretaan kainalossa ja toisena vanhemmat on nolointa ikinä.

Vierailija
4/6 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä että nuori on tunnollinen ja hoitaa kouluhommat, kotityöt,koirat ja hallitsee raha-asiansa, mutta sitten on ihan epäluotettava kun lähtee yhden kaverinsa kanssa viikonloppuna "bilettämään". Aina on poliisit jotenkin kuvioissa:/ vaikka ei siis tee mitään ilkivaltaa tms. mutta alkoholin vuoksi aina soittaa poliisi. Onneksi tätä on nykyään (17v teini) harvoin, mutta viime kerrallakin poliisi soitti, että nuoret olivat saatu kiinni oluttölkkien kanssa, mihin poliisit nykyään heti puuttuu. ( Mikä tietenkin on hyvä asia)

Mutta niin ristiriitaista jotenkin.

Vierailija
5/6 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun teinin teiniys meni aika rauhallisesti ohi,mutta heti lukion jälkeen teki ihan äkkiväärän päätöksen muuttaa toiselle paikkakunnalle, missä ei ole opiskelumahdollisuuksia, eikä hakenut mihinkään kouluun.

Kiitettävän oppilas.

Jotenkin halusi varmaan repäistä itsensä konkreettisesti irti perheestään ja aikuistua, vaikka teko ei kieli oikein aikuismaisesta käytöksestä. Mutta kukin tyylillään, ja oppii varmasti jotain tästäkin.

Vierailija
6/6 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme