Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~♥~♥TAMMENTERHOJEN torstai♥~♥~

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=crimson]Täällä yksi yökukkuja-lomailija, päätin jo aloittaa torstain pinon, kun torstaissa ollaan... En olekaan vähään aikaan konetta aukaissut, kun lomailun makuun olen päässyt... Oli melko urakka lukea n. viikon pinot.

[b]Joosulle[/b]pahoittelut keskenmenosta.... jaksamista!

[b]Rouva Beijaflor[/b], onnea naimisiinmenon johdosta!

[b]Tikru[/b], olitkin mua huhuillut, kiva kun joku muistaa :) En oo ehtinyt sen kummemmin vielä selvittää sitä sitruunapanta-asiaa. Mutta luin jostain että se aine olisi samaa kuin Citronella-hyönteissuihkeessa, jota saa raskaana ollessa käyttää, joten hieman rauhoituin asian suhteen.

[b]Emma[/b] Hyvä että teillä oli kaikki hyvin, kamalia tuollaiset säikyttelyt!!

[b]Mary[/b], mulla oli kans tässä yksi päivä kunnon itkukohtaus, mieskin oli ihan huuli pyöreänä, että mikä mulla on. Heh :) taitaa kuulua siihen samaan " pakettiin" ...

[b]Jonna (mansemamma)[/b] (kummalla nimellä sua kutsutaan?) onnea synttäreiden johdosta, nuori olet vielä, nauti siitä ;) *nimim. 30+* :)

Äitiyspakkaus[b]gallup[/b]; aiomme ottaa pakkauksen, vaikken niin väreistä tykkääkään. Jotenkin sen haluaa, kun esikkoa odottaa. Mielestäni kaikkien aikojen ihanin haalari on ollut vm. 2003, se lila. Aion hankkia myös sen, jos jostain esim. huutonetistä sen löydän.

).( oma napa se ei vaan meinaa kasvaa!!!! Välillä ihan unohtaa olevansa raskaana, mulla ei näy masua vielä ollenkaan. Voi kun tulisi äkkiä.... Väsymys on väistynyt, mutta paha olo vaivaa edelleen. On ollut tosi vaikeaa taas useampi päivä, vaikka 12. viikko jo menossa, huoh. Jospa se tästä...

Np-ultraan tasan viikko aikaa, taas meinaa epäusko iskeä, kun neuvolasta on jo 2 viikkoa. Onneksi silloin kuului ne sydänäänet, vaikka oli vasta 9+5. Menisipä viikko äkkiä....

Terkkuja kaikille, kirjoittelen nyt vähän harvemmin, kun olen lomalla. Töissä on aikaa kirjoitella useamman kerran päivässä... :)

Sinda & Nipsu rv 11+5 (jee, ylihuomenna 12+0....)[/color]

Vierailija
2/14 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmyyksissäni vetäisin eilen illalla kunnon satsin sipsiä ja dippiä ja nyt sit kärvistelen yötä myöten vatsakivun kanssa. Heräsin ihan hirveeseen poltteeseen vatsalaukussa, eikä AB-piimäkään tunnu sitä tasaavan. Tästä lähtien saakin näköjään taas vältellä kaikkea rasvaista ja jalostettua, niinkuin ekassa raskaudessakin. Sillon vaan viikot olivat armolliset 26+, nyt 14+... No, pysyypähän kilot paremmin kurissa, kun vähän kaikki närkkii ;-).

Tampereelle olis tänään takoitus lähteä. Osaisko kukaan kertoa mistä sais mamma-vaatteita hyvillä alennuksilla?

Nimim. " Edelleenkin raivopäisenä shoppaileva"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään onkin sitten maailman paras päivä =)

ultra oli aamulla, kaikki on hyvin. Pikku pirpana on kovasti kasvanut, Pää-perämitta 5,84 ja niskaturvotus 0,2. Sydän jumpsutti kovasti ja pirpana huiskutti molemmilla käsillä. Laskettuaika pysyi suht samana 14.1.07.

Tässä pikaiset terkut siskoni luota. Oon nettipimennossa muuten loppuviikon kunnes ukko tulee läppärin kanssa reissusta.

Sunmom ja pirpana rv12+3

Vierailija
4/14 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omppukin palailee nettipimennosta.. en jaksanut edes pinoja kahlailla (ainakaan vielä) joten hyppään suoraan torstaihin.

Omaa napaa: Maha kasvaa, mutta ihan yhtälailla on reidet, posket ja peffakin levinnyt. Uh. Eli kesämökkeily ja grillimakkarat tekee tehtävänsä, eli en taida voida pistää raskauden piikkiin... Pitäis alkaa kurinpalautusta, eli liikkua enemmän. Niinpä niin... Muuten olo hyvä, liiankin hyvä ja epätietoisuus jälleen kalvaa. NP -ultra maanantaina ja heti kun tänne kotikulmille taas palaili, niin jännitys ja epäusko meinaa vallata mielen... KUnpa kaikki olisi hyvin!!! Ja Sindalla siis ultra myös lähenee, pidän peukkuja..... jos kaikki mullakin hyvin, niin tuolla sitten viimeistään määritetään se virallinen laskettu, kun nyt sen on noin suunnilleen se 23.01. ja lyijärillä vasta kirjattuna.

Hyviä voimia teille, ennenkaikkea niille pikkuisille!! Pysykääs kaikki kelkassa...

Vierailija
5/14 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä myös hymyillään onnellisena,ultrassa käyty tänään. Päivälleen oli oikea laskettu aika!! Eli ei tarttee muuttaa suuntaan tai toiseen. Oli oikein ihana ultraaja,ensin katseltiin pääperämitat sun muut ja sitten kommennettiin mut vähän liikkumaan että saadaan vauvaan vipinää ja sitten katseltiin pientä,molemmat kädet ja jalat näky,nenä ja silmät :D vaikka onkin aatamin aikainen kone niin ihmeen selvästi näky kaikki näillä viikoilla.

Nyt tuntuu olo odottavammalta. Ens viikolla pitäis lähtee katselemaan alennusmyyntejä,jokohan sieltä nyt jo jotain pientä vauvalle uskaltais ostaa!

T:Isa rv 11+4

Vierailija
6/14 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue] Onnittelut Sunmomille hyvistä ultrauutisista!! Kyllä se on niin ihanaa nähdä se pikkuinen siellä masussa että pää leijuu pilvissä monta päivää..Itsellä oli ultra tiistaina ja vieläkin katselen niitä kuvia monta kertaa päivässä...

Meillä on hautajaiset tulossa lauantaina kun isoisäni äiti kuoli. Vähän hirvittää matka ( 200km/suunta ) mikä sinne on, koska lauantaiksi on luvattu ihan hillitöntä hellettä! Onneksi mulla on uusi sellainen harsohökötystakki, mikä on tosi vilpoinen ja korostaa vauvamahaa kivasti.

Tilasin äsken ultra-ajan Femedasta. Olen harkinnut 4d-ultraa jo jonkin aikaa ja nyt päätin sitten mennä. Tämähän saattaa vaikka olla mun viimenen raskaus niin pitäähän sellanen ultrakin kokea! Aika on vasta syyskuussa jotta vaavi kasvaisi vielä ennen sitä.

Onkos teistä kukaan koskaan käynyt brunolla tai oletteko menossa? Mitä tykkäsitte siitä?

Äitiyspakkauksesta: Meinaan ottaa vaikka värit on aika kamalat. Tulee siitä puvustakin mieleen joku 80-luku! Lisäksi väritys on aika poikamainen. Joku täällä sanoi että se vuoden ´03 liila puku oli ihanin, oon ihan samaa mieltä. Vähän harmitti kun me saatiin esikoiselle vielä se vihreä valkoinen puku ja ihan heti pian sen jälkeen ruvettiin jakaa sitä liilaa. No on se vihreävalkoinen puku mun mielestä hyvänä kakkosena kun mietitään kivoja äitiyspakkauspukuja.

Jatkan taas töitä. Hyvää torstaita! Enää yks päivä ja alkaa viikonloppu!!

Kataya 12+2

Vierailija
7/14 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa, että niin monella on ollut ihana päivä kun saanut nähdä pikkuisensa ultrassa:) Se pistää hymyilyttämään, eikö?!

Sinda: Mukava kuulla sinusta! Juu, eiköhän toi sitruunapanta ole ihan turvallinen, ei kai sitä koirallakaan uskaltaisi pitää jos se olis kauheeta myrkkyä? Minä ehdin jo punkkipannasta kysellä, neuvolastakin ja ihan ok juttu on. Tuli vaan ihan kauhee päänsärky kun uusi panta koiralle laitettiin, se haju oli niin kammottava! Onneksi haisee koko ajan vähemmän ja vähemmän. Ja kyllä se massu sieltä vielä esiin pomsahtaa, älä huoli;) Oliko sinulla ensimmäinen tulossa, silloin yleensä voi mennä vähän pitemmälle raskaus ennen kuin näkyy. Mutta sekin on niin yksilöllistä. Mutta muistan ekaa odottaessa kanssa kärsimättömästi odottaneeni kunnon vauvamahaa!

Oma maha alkaa olla jo sellainen pallo, etenkin iltapäivästä ettei kyllä enää jää epäselväksi että raskaana ollaan. Onneksi rv 12 alkaa huomenna niin ei tartte enää yrittää epätoivoisesti salailla! Nyt vaan odotan kärsimättömästi (?) liikkeiden tuntemista. Esikosta tunsin rv 15+ ekat varmat liikkeet, joten uskoisin nyt niiden tuntuvan ihan lähiviikkoina:)

Äitiyspakkauksesta. Ei oteta. On kuitenkin v 2004 pakkaus. Siitä ei tullut kaikki varsinkaan isompia vaatteita käytettyä ja mieluummin käyttää sen rahan muuten. Varsinkin jos tyttö tulee niin vaatetta on jo esikolta valmiiksi. Mutta ekaa odottavalle se kyllä hyvä valinta.

Ainakin pari on jo täällä kehunut Gracon autobabya ja matkarattaita. Liityn kuoroon, ne on tosi hyvät ja kätevät. Varsinkin nyt tän tokan kohdalla luulen, että ensi kesänä niillä on käyttöä. Kesällä kun ei tertte miettiä tarkenemisjuttuja eikä pakata vauvalle paljon päälle niin uskoisin hyvin kulkevan kaupoilla mukana tuossa yhdistelmässä.

Tehtiin päätös, että hankitaan rattaisiin seisomalauta ja yritetään pärjätä sillä+pulkalla talvi. Kesällä esikko on sitten jo melkein 3v. Jos ei homma pelaa niin saahan noita tuplia sitten hankittua.

Kiva, heräsin kuudelta aamulla kun esikko tallusti huoneeseen. Siirtyi ison tytön sänkyyn nukkumaan eikä menny kauan kun hoksasi,että sieltähän pääsee kivasti itsekseen pois;) Ei ole koskaan herännyt noin aikaisin ja toivottavasti tämäkin aamu oli poikkeus.. On nimittäin omakin olo ollut aika väsynyt. Sain sentään aikaseksi salilla käydä, mutta sen jälkeen piti ottaa päikkärit. Muuten ei olis ollit mitään mahkuja katsoa LOST illalla.. Kuinkas moni mammoista seuraa sarjaa? Minä ole ihan koukussa!

Nyt päästän muut kirjoittelemaan ja lopetan tän romaanin;)

tikru ja nyytti 11+5

Vierailija
8/14 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta joudun riistämään esikoiselta television, kun tennismatsi alkaa. Kamala äiti. Laitoin lapset muumien kaveriksi vähäksi aikaa, koska olen aivan poikki ja alkoi meikäläisen pinna olla turhan kireällä. Väsymys on pahentunut entisestään ja luulenpa, että tässä käy samoin kuin kahdella aiemmallakin kerralla. Väsymys sai melkoiset mittasuhteet, saatoin nukahdella ihan mihin vaan.

Tajusin tuossa aamulla, että mulla loppuu loma vasta elokuun loppupuolella. Olen melkein 8 viikkoa lomalla. Jos kaikki masussa hyvin, mullahan on silloin jo oikea maha. Tosin esikoisen kanssa maha alkoi selvästi näkyä vasta viikon 25 jälkeen. Töissäkään ei kukaan huomannut mitään. Talviaikaan saatoin pitää aina jakkua tai neuletta tms. Pomo oli aivan ällistynyt, kun viikolla 25 kerroin jääväni äitiyslomalle. Ja minä luulin, että kaikki tietää, mutta kukaan ei ota puheeksi. Yksi työkaveri oli ihmetellyt, että miksi lihon, kun yleensä olen aika tarkka liikkumisesta ja syömisestä. :D

Ärghs, siellähän on ekat pallot jo läiskitty! Kiire!

Ainiin äitiyspakkaus... emme ota sitä. Meillä on kolmen äitiyspakkauksen vaatteet. Yhden olen ottanut (esikoiselle) ja juniori sai sukulaisilta liki kaikki kahden muun pakkauksen vaatteet. Vaatetta on yli oman tarpeen. :)

Heipsulivei! Murjaani (selitän joskus tylsän nickini taustan...pitkä tarina ;)

Vierailija
9/14 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua kutsutaan täällä nimellä " mansemamma" mutta mä vaan tykkään laittaa tohon alas välillä oman nimen..tänää sitten pidettiin pikkujuhlat ihan perheen kesken ja sain kortin ja 2 cd-levyä..eipä tällä kertaa nyt muuta..

Vierailija
10/14 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpahan taas ollut päivä. Tyttö on ollut jostain syystä tyytymätön koko ajan, ja syö tosi huonosti. On muuten ihan mahottoman stressaavaa tuo syömättömyys. Muutenkin niin kirppu tuo neiti, niin sais nyt vähän syödä, jotta kasvais. Toivottavasti tää toinen on parempi syömään kuin eka, ei kyllä jaksa kahta ruokalakkoilijaa... Ihan ihmettelen, miten toisten lapset syövät kuin hevoset ja oottavat suu ammollaan seuraavaa lusikallista. Ois kyllä taivaallista, jos joskus meilläkin syötäis silleensä. Sori valitusvirsi heti alkuun, mutta kun ärsyttää! :(

Rattaista ollaan kallistumassa siihen seisomalautaan, kun varmaan tammikuu menee sisätiloissa pikkuisen kanssa, ja jos tulee normaali talvi, niin helmi- ja maaliskuu on taas niin kylmiä, ettei kauheesti ulos tarvii pikkuisen kans mennä. Ja sit onkin jo kevät ja esikoinen sen verran iso, että varmasti jaksaa kävellä, minkä tarvii. Tai sit matkustaa pulkassa. Ja onhan meillä nuo matkarattaat kakkosina, jos tarvii molempia kuskata yhtä aikaa.

Äitiyspakkauksesta en ole vielä päättänyt, että otanko vaiko en. Esikoisen ajoilta on 2004 vuoden paketti ja vaatteet on kyllä ihan hyvässä kunnossa. Toisaalta ois kiva saada ihan uusi/oma tälle toiselle. Onhan se rahakin tieten ihan hyvä, ne vois vaikka sijoittaa kerrossänkyyn.

Jaa, pihalta kuuluu huuto, pitänee mennä kahtomaan, mitä tällä kertaa kävi...

T: Monttu

p.s. [b]tikru06 [/b], mie oon kans ihan koukussa Lostiin. ;)

Vierailija
11/14 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hohhoijaa..

Täytyy sanoa että kyllä hätä keinot keksii... Mä kun täällä yksin oon,on välillä mahdoton keksiä kuinka tehä hommia(isommat lapset siis isällään ja ukko reissuhommis,tulee tänää illalla)

Mun piti päästä pesee mattoja,joten kokosin matkasängyn ja levitin viltin nurmikolle ja herra 1vee siihen ja sänky väärinpäin päälle :)

sain hyvin pestyä kaks mattoa ja yks jäi viel likoon,mies vaan leikki " häkissään" leluilla ja ihmetteli äiskän touhuja..

puolet nurmikosta sain ajettua takapihalta kun herra oli suljetulla terassilla ja lottas vedellä pienessä koolissa(vadissa,kui missäkin sanotaa?!)

Nyt pitääs mennä kauppaan,pitää vaan tukka vielä kuivata,oli niin hiki että kävin suihkussa..

(.) huominen np-ultra jännittää...tulen sitten kertomaan huomenna kuis kävi :)

Maria ja himpula 12+4

Vierailija
12/14 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aarg...LOTS alkaa! (lots niinku mein 3vee sanoo) äkkiä siis...koukussa siis olen minäkin kyseiseen sarjaan ja

tikru06: suosittelen seisomalautaa...meillä ainakin ollut käytössä ja tuo edellinen syntyi helmikuussa joten het kun ulkoilemaan päästiin niin hyvä on ollut! isompi jaksaa kuitenkin jo kävellä, joskin omaan tahtiinsa ja tiukan paikan tullen seisoopi telineellä....välillä tietysti haluaisi olla se pieni vauva joka saisi köllötellä vaunuissa ja silloin nurisee ettei jaksa itse kävellä eikä kyllä seisoakaan....onneksi mummolassa on kakkosrattaat niin on sitten välillä päässyt niihin istumaan kun on koko perhe lähdetty pidemmälle lenkille koirien kanssa!

tänään oli neuvola ja siellä oli sijainen, joka ei kuitenkaan osannut? etsiä sydänääniä kun ihan häivähdykseltä eli np-ultraa nyt ihan innolla odotan vielä puolitoista viikkoa niin tietää, että kaikki kunnossa!!

mutta nyt heippan!

valaskalas

Vierailija
13/14 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verta vuotanut koko illan. Välillä loppuu, pian taas alkaa alusta.... Kaksi kertaa aiemminhan tätä on ollut, mutta loppunut nopeammin ja ensimmäisen vuodon jälkeen olen jo kertaalleen sikiön sykkeineen nähnyt. Mutta nyt kaksi viikkoa sitten ja taas tänään =( Nyt tuntuu aina vaan alkavan alusta, kun juuri luulen vuodon loppuneen. Taitaa tää tammenterho joutua sanomaan pian hyvästit.

Vierailija
14/14 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

omppu!! koeta nytvain sinnitellä siellä, toivotaan että vuodolle on jokin muu syy kuin pahin mahdollinen! kuitenkin kaikki on aina ollut hyvin vaikka onkin vuotanutkin joten toivotaan samaa nytkin. ite soittaisin heti huomenna neuvolaan ja vaatisin päästä edes koettaan niitä sydänääniä että ei tarttis koko aikaa olla hirvittäväs epätietoisuudes... kovasti tsemppiä ja voimia sulle!!!!!

nyt kyllämeni pasmat niin solmuun tota ompun viestiä lukiessä että ei oikein oo mitään omaa sanottavaa... ollaan jykyläs järjestämäs esikoisen toisia 4-vee synttäreitä ja huomenna alkaa varsinainen hulina.

olo ok, iltaisin alavatsassa oikein tuntee uinka kohtu kasvaa kun se jotenkin tuntuu ihan älyttömän pinkeeltä ja " aralta" koko ajan. n' in jo viime yön' unta missä imetelin pientä tyttö-vauvaa... oli aika mahtavat fiilikset!!

toivottavasti me kaikki päästään sinne asti!!!

sapa