Upea lihava elämäni - Whitney
Katselen tlc ltä uusintoja ja tuo nainen painaa 170 kiloa, mutta liikkuu koko ajan, ikääkin on 35 jo. Miten tuo on mahdollista? Syökö se sitten niin pieleen, että pystyy ylläpitämään tuota massaa tuolla liikunnalla??
Täytyy olla aivan jäätävä määrä rasvaa ja hiilareita!
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi nätti ilman tuota ylipainoa. Mutta voisi se rasva olla huonomminkin hänellä jakautunut. Whitney vaikuttaa olevan ns päärynä tyyppi, jolloin rasvaa kertyy alakroppaan, mikä ei ole yhtä vaarallista kuin yläkroppaan kertynyt rasva.
Kyllä sitä rasvaa on aika tavalla yläkropassakin.
Ihmettelen miksi käyttää napapaitoja ja pieniä toppeja, jotka paljastavat vatsan seudun. Onko se sitten sitä kehopositiivisuutta, että kaikki pitää räväyttää näkyville?
Miksei pitäisi niitä?
Mielummin jätesäkki päälle ja nurkkaan häpeämään vatsaa?
Ne eivät ole pieniä toppeja, ne ovat urheilurintsikoita. Varmaan hikoilun ja muun takia kätsää skipata se toppi.
Vierailija kirjoitti:
Hänellä ymmärtääkseni hyvin voimakkaasti vaikuttava PCOS. Sarjassa näyttää liikkuvan jatkuvasti ja syövän tyyliin vain ja ainoastaan salaatteja, joten voi olla, että tuo sairaus oikeasti vaikuttaa hänen kohdallaan hyvin voimakkaasti painoon. Jonkin verran tainnut pystyä laihduttamaan personal trainerillä.
Mulla on sama sairaus ja en ole missään vaiheessa antanut itselleni lupaa ajatella että mun ylipaino johtuisi siitä.
PCOS-oireyhtymässä kudosten herkkyys insuliinille on heikentynyt ja tästä seuraa veren insuliinipitoisiuden suureneminen ja rasva-aineenvaihdunnan muuttuminen. Ylipainoa ei siis aiheuta PCOS, vaan liiallinen syöminen kulutukseen nähden.
Ylipainoisilla laihduttaminen on huomattavin PCOS:n hoito.
Vierailija kirjoitti:
PCOS on kyllä veemäinen vaiva. Paino nousee todella helposti ja laihduttaminen on todella hankalaa. Vain tiukka hiilareiden rajoittaminen on toiminut minulla. Mun normaalipainoinen mies syö paljon enemmän kuin minä ja liikkuu vähemmän. Silti minä olen läski.
Se on se idea, että rasvaa kertyy helposti. Kun lähtökohta on, ettei syötävää ehkä saa koko ajan, niin on sitten sitä varastoa, joka ei ihan heti lopu. Ja sitä rasvaa kertyy helpoiten kehon alueille, joissa kulutus on vähäistä. Joillakin esimerkiksi kävelytyyli on muita energiatehokkaampaa/vähämmän energiaa kuluttavaa. Usein lihavuudesta valittavat "ihan normaalisti syövät" eivät tee tiliä kaikesta vehnäisesti, rasvaisesta ja sokerisesta syömisestään ja joumisestaan, koska eivät siitä halua luopua. Eri asia syödä arkena (pääsääntöisesti) sen verran kuin kuluttaa ja silloin tällöin (kerran viikkoon) herkutella tms. kuin herkutella tms. arjessa (päivittäin ja suorastaan napostellen) ja sillöin tällöin syödä sen verran kuin kuluttaa. Liikunnan määriä arvioitaessakin sivuutetaan muiden työn rasittavuus ja muu nk. hyötyliikunnan määrä. Lähtökohtaisestihan miehet ovat naisia suurikokoisempia ja enemmän lihasvoimaa käyttäviä, joten miestenhän tuleekin syödä naisia enemmän ollakseen samalla viivalla.
Vierailija kirjoitti:
Dr. Now on sanonut näkemyksensä superlihavista, jotka "syövät vain kaksi kertaa päivässä", "syövät vain salaattia", "se on se aineenvaihdunta", "nestettä kertyy". Vaaka ei valehtele, ihmiset valehtelevat!
Ja kummasti nekin, jotka ensin keksivät tekosyitä, mikseivät ole laihtuneet, alkavat laihtua kun otetaan sisään sairaalaan ja ruokailua kontroloidaan. Tippuu kummasti 30 kiloa kuukaudessa, eikä aineenvaihduntasairaudesta ole tietoakaan.
Tässä itse aloittelin laihdutusta muutama päivä sitten ja vaikka olen kymmeniä kiloja laihduttanut ennestään, niin pidän samaa marinaa kuin kaikki ylipainoiset. Väitän kivenkovaan, että syömällä vähemmän ei vaan yksinkertaisesti laihdu. Harmikseni kuitenkin vaakani todistaa muuta. Henkinen prosessihan se on aina kun tiputtaa painoa. Vaikka itselläkin vain 5kg tavoite, mutta ne tekosyyt mitkä on kertyneet matkan varrella kun ylipaino on tehty. Ne istuu lujassa. Ne pyrkii koko ajan sabotoimaan tavoitteeseen pääsyn.
Vierailija kirjoitti:
Dr. Now on sanonut näkemyksensä superlihavista, jotka "syövät vain kaksi kertaa päivässä", "syövät vain salaattia", "se on se aineenvaihdunta", "nestettä kertyy". Vaaka ei valehtele, ihmiset valehtelevat!
Toisilla on viinapullo piilossa halkopinossa. Toisilla suklaata ja sipsipussi piilossa vaatekaapissa paitapinon takana. Sekin vinksahtanutta, että huomiota kaipaavat saavat huomiota olemalla lihavia tai laihduttamalla kymmeniä kiloja. Pysyvästi normaalipainoisena ei huomiota saisi.
Ylipainoinen kaverini ei laske muuta kun lämpöset ateriat syömiseksi. Voileipiä, pullaa jne ei laske. Jos hältä kysyy niin on saattanut syödä vaan kerran päivässä ruokaa. Jos et tapausta tunne niin jää sulta kaikki muu mupellus registröimättä. Kyllä ihan syömisellä lihonnut, ja pysyy hyvässä lihassa, vaikka omasta mielestä än syökin vaan kerran päivässä.
Olen myös katsonut nyt näitä uusintoja, joita on tullut. Viihdyttävä sarja kaiken kaikkiaan. Whitney osaa selittää kaikki asiat itselleen ja katsojille sekä luoda mielikuvaa, että on tyytyväinen itseensä ja voi hyvin. Pinnan alta on kuitenkin nähtävillä, ettei ole niin sinut painonsa kanssa kuin antaa ymmärtää. Tämä tuli hyvin esiin jaksossa, jossa joku koomikko(?) tms nainen antoi tulla suoraan ajatuksiaan ylipainoisista ihmisistä. Olivat radio-ohjelmassa yhtä aikaa haastateltavana, jossa jo oli kiivasta sananvaihtoa, mutta enemmän ottivat yhteen myöhemmin. Mielestäni tällä naisella oli hyviä pointteja, mutta whitney ja buddy eivät pystyneet keskustelemaan asiasta vaan koko homma meni ”riitelyksi”.
En ole kovin tarkasti showta seurannut enkä nyt uusimpia käänteitä katsonut, mutta ihmettelin miten whitney päätyi yhteen sen hyvännäköisen landepaukun kanssa? Yhdessä jaksossa menivät käymään siellä miehen suvun luona ja siitä jäi jotenkin mielikuva ettei heillä ollut juuri mitään yhteistä. Ovatko vielä yhdessä?
Moraaliton, harhaanjohtava sarja. Whitney yrittää kyllä urheasti esittää elävänsä faboulous life. Todellisuudessa hän kärsii vakavasta syömishäiriöistä ja voi varmasti todella huonosti. Yli sadan kilon ylipaino sattuu. Ja tuo tila johtaa ennen aikaiseem kuolemaan.
Siinä vaiheessa kun Whitneystä tuli julkkis, hän oli vain lihava. En tiedä, mikä juuri nyt on tilanne, mutta ainakin jossain vaiheessa hän on ollut superlihava. On vastuutonta teeskennellä televisiossa, että sellaisena voi voida hyvin. Se on vale.
Käsittääkseni kihlaus purkautunut juuri, sulhanen odottaa lasta toiselle. Tuli kyllä aikaisemmin mieleen, onko tää komea sulhanen juonikuvio, Pariisissa kosiminenkin kuin suoraan käsikirjoitettu.
En seuraa sitä whitneyn takia, vaan niiden hönen kavereiden takia! Kiessus mitä hahmoja; se draamakomedian, toinen kuikelo, Trans(?)-nainen, musta, umpimielinen karvainen Buddy. En ymmärrä sitä uutta yhteistyökumppania , kauhee pyrkyri. En yskonettä tuo yhteistyö tulee hyvin päätymään.
Tuntuu että ne elää jossain hieman erikoisessa pikkukaupungissa, mutta kyllä se paikka on suuri ja vilkas teollisuuskaupunki. Ehkä se sitten on tuommoista USA:ssa tuo ryhmä. Vaikuttajistaan se, että ollaan etelävaltiossa asiaan? Outoa porukkaa minusta.
Vierailija kirjoitti:
En seuraa sitä whitneyn takia, vaan niiden hönen kavereiden takia! Kiessus mitä hahmoja; se draamakomedian, toinen kuikelo, Trans(?)-nainen, musta, umpimielinen karvainen Buddy. En ymmärrä sitä uutta yhteistyökumppania , kauhee pyrkyri. En yskonettä tuo yhteistyö tulee hyvin päätymään.
Tuntuu että ne elää jossain hieman erikoisessa pikkukaupungissa, mutta kyllä se paikka on suuri ja vilkas teollisuuskaupunki. Ehkä se sitten on tuommoista USA:ssa tuo ryhmä. Vaikuttajistaan se, että ollaan etelävaltiossa asiaan? Outoa porukkaa minusta.
Anteeksi epäystävällisyyteni, mutta en saanut viestistäsi mitään tolkkua.
Tullut nyt katseltua tota sarjaa kun muuta ei tule ja täytyy kyllä ihmetellä, että miten tuolla määrällä liikuntaa voi olla vaarallisen ylipainoinen?
Äsken Witney käveli eiffeltorniin tuolla läsymäärällä, luulisi esim. polvien olevan ihan sökönä.
Kävelevä lääketieteellinen ihme.
Paha olo tulee kun seuraa pitempään tuota sarjaa. Yhdessä jaksossa puhuttiin laihduttamisesta ja selväksi tuli että ei kykene kontrolloimaan syömistään. Ei siinä ole mitään keho positiivista. Noin sairaalloinen ylipaino.
Jos hänellä olisi saman verran alipainoa ja näännytäisi televisiossa itseään, ei kukaan ihannoisi hänen elämän tyyliään. Kuitenkin yhtä vakavaa molemmin päin.
Valheessa elää. Selittelee asioita itselleen ja läheisilleen. Annetaan se kuva että kykenee tanssimaaan painosta huolimatta, mutta oikeasti kykenee vain askelia ottamaan sekä käsiä ja päätä liikuttelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Eikös sillä ole joku sairaus?
Korvien välissä...
Tuo on yksi niitä sarjoja, mitä ei pysty katsomaan kovin pitkään yhtäsoittoa.
Minusta kans ihan feikkiä koko sarja. Musta ne Whitneyn vanhemmat on kans aika outoja ja ihan liian holhoavia aikuisen elämässä. Whitneytä hyysätäään kuin pikkulasta.
Vierailija kirjoitti:
Käsittääkseni kihlaus purkautunut juuri, sulhanen odottaa lasta toiselle. Tuli kyllä aikaisemmin mieleen, onko tää komea sulhanen juonikuvio, Pariisissa kosiminenkin kuin suoraan käsikirjoitettu.
Sulhanen ei voi odottaa lasta toiselle. Ainakin se on hyvin harvinaista.
Miksi se olisi kehopositiivisuutta, jos haluaa olla mukavissa vaatteissa eikä peitellä vatsaa?! Hänellä on vaan mukava olo omassa ihossaan.
Olen satakiloinen ja ei minua haittaa pinnan näyttäminen ja ei, se ei ole mitään läskiaktivismia. 😂