Korona ja kaveri pariskunnan kesähäät
Rajoituksia höllätty pandemian aikana huolella ja onhan koronatilanne jokseenkin helpottunut Suomessa. Minulla yhä koronapelko kun perheessämme riskiryhmää. Kaveripariskunta aikoo yhä viettää kesähäät ja innostuivat kun väkimäärä saa olla uusilla rajoituksilla 50. Mieheni pyydetty bestmaniksi joka riskiryhmää. Hetki ehdittiin ajatella että lykkäävät häitä kun heilläkin oli huoli koronasta mutta nyt pommittaneet häävalmisteluapusoitoilla ja tehneet selväksi että tulomme juhliin ehdottoman tärkeää. Sanottakoon ettei kyseinen lähiöpari hygieniasta parhaiten muutoinkaan huolehdi joten näissä viinanhuuruisissa bailuhäissä koronalinkovaara suurehko. En halua kuitenkaan välien katkeavan jota pelkään häistä kieltäytymisen aiheuttavan sillä pidän heistä. Ovat painottaneet bestmaniyden tärkeyttä ja sitä kuinka ollaan heidän kunniavieraat.
Mikä av-väen kanta kesähäihin?
Kommentit (47)
Koronalinkojahan ovat häät, kuinka kukaan pystyy niistä nauttimaan tällaisessa tilanteessa en ymmärrä.
No en todellakaan mene, oma ja perheen terveys on tärkeämpää kuin korona-aikaan järjestetyt häät.
Sehän on nähty, että samassa tilassa ihmisjoukon kanssa ollessa tartunnat lisääntyy. Olkoon ihmisiä vaikka viisi, niin jos niistä joku hönkii viruksia ilmaan, se tarttuu muihin.
Juuri oli saksalaisessa kirkossa joku/jotkut lingonneet viruksia ihan huolella. Ei se rajoitusten höllentäminen muuta sitä virusta vaarattomammaksi.
BMI 43 merkitsee sairaalloista lihavuutta. Nyt kyllä teidän perheessä kannattaisi laittaa ykkösprioriteetiksi omien elämäntapojen muutos ja laihtuminen. Ihan muistakin syistä kuin koronan takia.
No tietysti jos olette sillä tavalla riskiryhmää, että teille korona on kunnon riski, niin kieltäydytte kohteliaasti ja toivotatte hyviä häitä. Ette voi vastuuttaa muita rajoistanne. Voitte muistaa vaikka lahjan muodossa heitä.
bestmaniys, hieno uusi sana, otan käyttöön!
Isoista pippaloista lähti sekin koronaketju Porvoossa, joka tappo Hartwallin. Ja sairastutti, vakavastikin, kymmeniä muita.
Että ei kun häitä viettämään, yhdet häät, X:t hautajaiset! (Korvaa X haluamallasi numerolla)
Jättäisin menemättä kyseisiin häihin. Vaikuttaa siltä , ettei myöskään väliennkatkeaminenn ko. Kaveriin olisi kummoinenkaan menetys.
No miksi ette sano, että lääkäri kielsi, koska mies moninkertainen riskiryhmäläinen ja myös siksi, että myös lapsi riskiryhmässä. Jos hääpari ei ymmärrä, niim eivät ole ystäviä, vaan per-se-rei-kiä, joiden olemassaolon voitte unohtaa.
Ylipaino on usein pahin riskitekijä saada hankala covi-19-tauti eli en lähtisi häihin. Best man joutuu vielä enemmän sohaan siellä.
Eikai noin tyhmiä olekaan, että väkisin pitävät bileet ja vielä loukkaantuvat, kun sanoo ei kiitos!
Ilmoitatte heille mahdollisimman pian, ettette aio osallistua tänä aikana mihinkään kekkereihin. Oma turvallisuus ennen kaikkea. Saavat sitten pienissä päissään miettiä, mitä jatkossa tekevät.
Oikeesti ihmiset on ihan pöpejä, kun kuvittelevat vaaran olevan jo ohi. Vaikka varotoimia puretaan, ei se tarkoita, että huoli pois, tämä oli tässä. Jengi on aivan liian varomattomia nyt.
Vierailija kirjoitti:
BMI 43 merkitsee sairaalloista lihavuutta. Nyt kyllä teidän perheessä kannattaisi laittaa ykkösprioriteetiksi omien elämäntapojen muutos ja laihtuminen. Ihan muistakin syistä kuin koronan takia.
Jäin lukemaan ketjua, että missä vaiheessa se nalkuttaja taas iskee... ja tulihan se sieltä. Heillä on varmasti faktat tiedossa, eivät tarvitse palstamammaa selittämään tosiasioita. Mutta aina pitää jonkun paremmuuden tavoittelijan päästä aukomaan päätään.
En menisi eikä minun olisi sitä vaikea yhdellekään ystävälle myöskään perustella. Tiedän että ainakin yksi ystävä on kesän aikana järjestämässä juhlat lapsilleen ja sen lisäksi omat syntymäpäivänsä (pyöreitä) ja niihin olen toistaiseksi sanonut että pitää katsoa mikä tilanne on silloin mutta etten ala riskeeraamaan mitään kun olen maaliskuun puolivälistä ollut lähes kokonaan eristettynä kotiini.
Pienet ulkojuhlat joissa pikaisesti kävisi vieraana vois olla ihan ok mutta kun heillä olisi useamman lapsen syntymäpäivätjuhlat yhdistettynä (olen yhden kummi) niin vieraita olisi ihan älytön määrä, ei niiden pihassa riitä istuma/hengailupaikkoja kaikille. Hän myös olettaa että olen paikalla koko juhlien ajan koska saavun kauempaa ja perinteisesti olen aina viettänyt heillä muutaman päivän juhlien yhteydessä. Eli tapaisin kaikki vieraat, varmaan viitisenkymmentä aikuista yhteensä ja eri puolilta suomea, monella lapsia jne.
Nuo hänen omat juhlansa on vasta heinäkuussa ja se tuntuu turvallisemmalta ajalta kokoontua mutta en silti halua luvata mitään koska vaikka niihin vieraita tulee vain vajaa kymmenen niin joukossa on pari hoitoalan työntekijää, ravintolatyöntekijä ja tehdastyöntekijä. Nuo kaikki kuulostaa hyvin riskialttiilta ammateilta minun korvaan.
Vierailija kirjoitti:
kaveripariskunta on yhdyssana.
Lause aloitetaan isolla kirjaimella.
En menisi. Yrittäisin kertoa mahdollisimman rehellisesti kaveripariskunnalle tilanteen kaikkine ulottyvuuksineen. Teillä on kaikki oikeus ajatella omaa ja läheistenne terveyttä ensisijassa. Jos kaverisuhde katkeaa tähän, siitä huolimatta että olet avoimesti kertonut tilanteen, ehkä sitten ystävyys ei ollut riittävän hyvällä pohjalla. Tämä korona on sosiaalisten tilanteiden kannalta haastava, kun kukin ajattelee koronasta ja sen riskeistä omalla tavallaan. Helposti syntyy mielipahaa ja erimielisyyttä. Mutta omien ajatusten mukaisesti on parasta toimia, ei tapua sosiaalisen paineen alla.
Oliko se nyt siis ap:n kommentti, että kyseiset häät Helsingissä? Vaikea tietää mikä koronatilanne on viikkojen tai kuukausien päästä, mutta tämänhetkisillä tiedoilla en menisi häihin Helsinkiin tai jos vieraissa on pääkaupunkiseutulaisia paikalla. Jos tietäisin varmuudella että pk-seudun väkeä ei juhlissa ole, niin voisin harkita. Sori helsinkiläiset, mutta näin se nyt vaan menee.
Ap, kerro kaveripariskunnalle, että ette mene häihin syystä x. Jos välit katkeavat siihen, he eivät ole hyviä ystäviä. En itse uskaltaisi ottaa riskiä, että omissa juhlissani joku saisi koronan ja sairastuisi vakavasti. Häät kannattaa nyt siirtää.
Vierailija kirjoitti:
kaveripariskunta on yhdyssana.
Tiedän mutta en huomannut tarkistaa onko puhelimeni autocorrect vaihteeksi erotellut sanat toisistaan
-ap
Vierailija kirjoitti:
Oliko se nyt siis ap:n kommentti, että kyseiset häät Helsingissä? Vaikea tietää mikä koronatilanne on viikkojen tai kuukausien päästä, mutta tämänhetkisillä tiedoilla en menisi häihin Helsinkiin tai jos vieraissa on pääkaupunkiseutulaisia paikalla. Jos tietäisin varmuudella että pk-seudun väkeä ei juhlissa ole, niin voisin harkita. Sori helsinkiläiset, mutta näin se nyt vaan menee.
Häät Helsingissä ja lähes kaikki kutsuvieraat samasta kaupungista
-ap
Jotenkin överilta (= provolta) kuulostaa tämäkin aloitus. Etkö sinä nyt osaa itse ajatella mitään tällaisessa tilanteessa? Tämä hääpari on tielle mukamas kamalan tärkeä, vaikka ovat sottaisia ja viinanhuuruisia. Ja teillä kaikki sairaudet, joiden takia koronavaara todellinen.
Menkää ihmeessä molemmat sinne häihin.