Onnellisuusfilosofi Frank Martela
Aalto yliopistossa on on tittelinä onnellisuusfilosofi. Frank Martela on sellainen. Voi pyhä Sylvi! Siis tuollainen ammatti. Tuottaavaa työtä tekeviä laitetaan työttömäksi, ja sitten tuollainen huuhaa ukko on tuollaisessa ammatissa. Pistää vihaksi!!!!
Kommentit (27)
Frank Martela on ihan fiksu kaveri ja varmasti erittäin pätevä työssään. Vähän katkonainen puhetapa vain häiritsee hieman. Tuo titteli on sivuasia, hän puhuu tärkeistä asioista, ihan filosofian peruskysymyksistä.
Martela hakkaa monen työelämäprofessorin mennen tullen, henkilö on sentään akateemisesti menestynyt.
Vierailija kirjoitti:
Frank Martela on ihan fiksu kaveri ja varmasti erittäin pätevä työssään. Vähän katkonainen puhetapa vain häiritsee hieman. Tuo titteli on sivuasia, hän puhuu tärkeistä asioista, ihan filosofian peruskysymyksistä.
Todella järkyttävää, että tuollaisia yhteiskunnan elättejä vielä on. Ei ihme jos Suomi on menossa konkurssiin.
Eipä koko elämä ole elämisen arvoista ellei meillä ole tuollaisia(kin) ammatteja ja mm.taiteentekijöitä jotka usein myös nostetaan tällaisen "tarpeellisuuden" mittausanturiin.
On valitettavaa, että entistä pienempi joukko tekee enää tuottavaa työtä, mikä pitää yhteiskunnan rattaat pyörimässä. Onnellisuusfilosofi ei todellakaan kuulu tähän joukkoon.
Sukupuolentutkimus ja onnellisuustutkimus ovat tärkeitä tässä ajassa.
En tiedä kyseistä ihmistä, mutta nykyään varsinkin kun on paljon masennusta ja ahdistusta niin tottakai tarvitaan myös tuollaisia puhujia. Tietenkään hyötyä ei näe samalla tavalla kun jossain konkreettisessa työssä heti, mutta hyvät vinkit voi pelastaa ihmishenkiä, ja voi saada osan myös löytämään motivaatioita opiskeluun, työntekoon, terveellisiin elämäntapoihin jne.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ollut koko ikäni yrittäjä, ja työllistänyt samalla noin kymmenen muuta ihmistä. Aloittaja on ihan oikeassa. Tuollaiset filosofit pitäisi ampua kuuhun.
Jos vanhemmat antaa lapselleen nimen Frank, niin eihän siitä mitään tavisduunaria VOI tulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ollut koko ikäni yrittäjä, ja työllistänyt samalla noin kymmenen muuta ihmistä. Aloittaja on ihan oikeassa. Tuollaiset filosofit pitäisi ampua kuuhun.
Koko ikäsi, oho!
Erikoinen pukeutumistyyli. Mistähän on saanut innoituksen siihen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaiset filosofit sinä sallisit?
Kuolleet?
Vai eikö nekään ole tarpeeksi kuolleita?
En saa mitään selvää tän tyypin puheesta, joten vaikea arvioida puhuuko fiksuja vai puutaheinää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko ikäsi, oho!
Olet varmaan itse joku filosofi.
Kirjoittanut todella hyvän kirjan nimeltä Valonöörit, suosittelen!
Helppoa olla onnellisuusfilosofi kun sukumassia löytyy vaikka vessapaperiksi. Tietää ainakin mistä puhuu.
Tosin kamalan huono englanti hänellä, ja luennoitsijana todella epämiellyttävää kuunneltavaa.
Kertoo aika paljon tästä nykyajasta, kun kaiken maailman filosofit nostetaan jalustalle, ja heidän mielipiteensä ovat kuin Raamatun sanasta. Ei Suomi nouse tästä suosta muuta kuin tuottavaa työtä tekemällä. Filosofit ovat tyhjäntoimittajia, ja vahingollisia koko yhteiskunnalle.
Martela on ihan fiksu kaveri mutta jotenkin sieltä rivien välistä voi lukea ettei hän ole ihan täysin ymmärtänyt, sisäistänyt, asioita joista puhuu. Tai kun hän onnellisuudesta puhuu niin se kuulostaa juuri niin kirjaviisaalta muttei sellaiselta että ymmärtäisi henkilökohtaisesti sitä, koska jotkut pienet kommentit ovat olleet vähän niin ja näin että onko ne isotkaan linjaukset nyt oikein ymmärretty vai ei. Mutta hyviä teemoja ottaa esille!
Pannaan tuo mies vaikka maatilalle töihin koko kesäksi. Voisi olla jotain hyötyä tuosta loiseläjästä.