Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua ei auteta kun saan paniikkikohtauksen

Vierailija
23.05.2020 |

Sanotaan vaan älä huuda vaikka en edes huuda. Haukon henkeä ja selkeästi nähdään etten voi hyvin. Joudun ihan aina selviämään kaikesta yksin. Sitten ihmetellään miksi en liiku ikinä missään. En halua kun joudun selviämään yksin ja paniikkikohtaukset on pahoja mitä saan. Läheinenkin sanoi että Joo kyl mä huomasin että tuli paniikki.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kans sovituskopissa tänään. Perhana ko vetoketju juuttu kiinni ylhäältä takissa. Mitä teen? Meinas ruveta pierettämään. Kyllä jännitti.

Vierailija
2/8 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista en tiedä, mutta itselläni on aika korkea kynnys mennä auttamaan paniikkikohtauksen saanutta vierasta ihmistä. Tuttua ihmistä uskallan auttaa, kun tiedän, että esim. kosketus olkapäälle on hänelle myönteinen juttu kohtauksen aikana. Vieraasta ihmisestä en voi tätä tietää, ja usein, jos julkisella paikalla näen jonkun saavan kohtauksen, kohtaus on mennyt jo niin pahaksi, ettei kohtauksen saaja välttämättä pysty vastaamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten toivoisit, että sinua autetaan siinä tilanteessa? Minä en tietäisi, mitä tehdä.

Vierailija
4/8 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten onkin parempi selvitä yksin.

On vaikea toisen ymmärtää.

Vierailija
5/8 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapeukkuja satelee, mutta totean silti: usein se apu, jota paniikkihäiriötä sairastava kohtauksiensa aikana toivoo, ylläpitää ja lisää paniikkioireilua _pitkällä tähtäimellä_. Auttamistoimet pitäisi olla tarkkaan rajattuja ja etukäteen yhdessä sovittuja. Tämän takia erityisesti vieraan auttaminen on todella hankalaa.

Vierailija
6/8 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheinen ei ymmärrä oireita jos ei ole itse niitä kokenut, joskus nää kohtaukset voi pelottaa muita ihmisiä. Et voi vaatia muilta tiettyä tapaa toimia, vaan sinun pitää löytää itse oma keino selviytyä. Koita hengitysharjoituksia, meditaatiota, laula vaikka oma lempi biisi jos et ääneen pysty, niin mielessäsi...

Vierailija
7/8 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paniikkikohtaus kestaa yleensa n. 20 minuuttia. Kun pitaa taman mielessaan ja hokee itselleen etta kukaan ei ole kuollut paniikkikohtaukseen (vaikka silta tuntuukin) niin aivot alkavat vahitellen treenautua niin etta kohtauksia ei enaa tule.

Hengita paperipussiin, ei tule hyperventilaatiota joka vaan pahentaa asiaa.

Vierailija
8/8 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paniikkikohtaus kestaa yleensa n. 20 minuuttia. Kun pitaa taman mielessaan ja hokee itselleen etta kukaan ei ole kuollut paniikkikohtaukseen (vaikka silta tuntuukin) niin aivot alkavat vahitellen treenautua niin etta kohtauksia ei enaa tule.

Hengita paperipussiin, ei tule hyperventilaatiota joka vaan pahentaa asiaa.

Mistä saa noin lyhyet kohtaukset? Ottaisin heti vaihdossa nämä omat tunteja kestävät. Eihän noin lyhyissä ehdi tapahrua mitään pelättävää!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan