Mitä tekisit toisin, jos voisit palata takaisin 18 vuoden ikään?
Minä itse en ottaisi asioita niin vakavasti, kävisin enemmän opiskelija bileissä, olisin enemmän mukana kaikessa toiminnassa ja yrittäisin hankkia enemmän kavereita sen sijaan, että murjotan yksin tietokoneella.
Sen lisäksi vaihtaisin äkkiä opinnot sellaisiin, mitkä itseä todella kiinnostaa ja opiskelisin enemmän.
En menisi enää niin helposti poikien kanssa säätämään kännipäissäni.
Mitä sinä tekisit eri tavalla?
Kommentit (70)
Lopettaisin ainaisen laihduttamisen ja hakisin opiskelemaan dippainssiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottaisin kaiken irti siitä, että seksuaalinen MA:ni on huipussaan. Olen oppinut, että se oli sitä nimenomaan silloin nuorena. Eli panisin ympäriinsä huippumiehiä kolmikymppiseksi saakka sen sijaan, että pariutuisin mukavan, tavallisen duunarimiehen kanssa, kuten tein kun en tiennyt eläväni naiseuteni huippuvuosia.
Palsta-Pertti on taas harhoissaan.
Ei, kyllä minä olen ihan oikeasti nainen. Tuo oli tarkoitettu nimenomaan palstaperteille osoittamaan, että jos heidän vouhotuksensa olisi totta ja nuoret tytöt alkaisivat siihen uskoa, niin tuo olisi looginen seuraus. Mahdollisimman paljon seksiä nimenomaan niiden huippumiesten kanssa eikä parisuhteita, saati perheen perustamista, jonkun taviksen kanssa.
Opiskelisin, opiskelisin ja opiskelisin ja nimenomaan sitä alaa jolle lopulta päädyin töihin. Liittyisin opiskelijajärjestöihin ja verkostoituisin. Eläisin säännöllistä, tervehenkistä ja liikunnallista elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottaisin kaiken irti siitä, että seksuaalinen MA:ni on huipussaan. Olen oppinut, että se oli sitä nimenomaan silloin nuorena. Eli panisin ympäriinsä huippumiehiä kolmikymppiseksi saakka sen sijaan, että pariutuisin mukavan, tavallisen duunarimiehen kanssa, kuten tein kun en tiennyt eläväni naiseuteni huippuvuosia.
Ehkä niin, mutta kyllä minunkin seksuaalisuuteni oli tuolloin huipussaan. Eka kerta oli vasta yli parikymppisenä.
Ehkä menisin lukion jälkeen amikseen (kaikkien kauhuksi) kuten tuolloinkin, mutta sitten pyrkisin heti yliopistoon, vakavissaan. Ja sitten saamaan oman alan töitä.
Lukisin paremmin yo-kokeisiin ja yrittäisin tosissaan päästä sinne jatko-opintoihin enkä tuhlaisi seuraavaa viittä vuotta mietiskelyyn, jossitteluun ja turhien asioiden tekoon. Mutta minkäs sille voi kun masensi eikä huvittanut tai kiinnostanut oikein mikään. Helppo se on nyt sanoa.
Pitäisi pystyä tekemään nyt se mikä on jäänyt joskus tekemättä, jos se on relevanttia elämäntilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, kyllä minä olen ihan oikeasti nainen. Tuo oli tarkoitettu nimenomaan palstaperteille osoittamaan, että jos heidän vouhotuksensa olisi totta ja nuoret tytöt alkaisivat siihen uskoa, niin tuo olisi looginen seuraus. Mahdollisimman paljon seksiä nimenomaan niiden huippumiesten kanssa eikä parisuhteita, saati perheen perustamista, jonkun taviksen kanssa.
No olitpa hyvin kirjoittanut, uskoin ihan oikeasti, että asialla oli mies. Juu, noinhan se menisi, jos heidän teorioitaan uskoisi.
Jättäisin perheen hankkimatta ja alkaisin luksushuoraksi.
Olisin ollut rohkeampi erään tytön kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin hakenut ulkomailta töitä. Olen nyt 29-vuotias ja olen töissä kansainvälisessä firmassa, jossa etenemismahdollisuukset ovat hyvät. Jos olisin tiennyt tästä yrityksestä, olisin hakenut tänne jo ajat sitten.
Ulkomaille töihin 18-vuotiaana... nehän on ihan pas*kaduuneja mitä 18-vuotiaille kouluttamattomille nuorille tarjotaan ulkomailla ja Suomessa.
Juuri nyt on sinulla paras jakso elämässä suunnata ulkomaille töihin.
Nuo 18-vuotiaiden ulkomaantyöt on kuitenkin kivoja, niissäkin pääsee nauttimaan ulkomaankokemuksesta ja saa paljon ajatuksia siitä mitä haluaa tulevaisuudessa. Ja nimenomaan niihin on helppo mennä ja lähteä, ja usein ovatkin kausitöitä esimerkiksi kesäkaudelle, kyllä 3-kymppisenä kynnys lähteä on paljon isompi, tarvitsee paremman työn ja voi olla riski jättää elämä Suomessa, varsinkin jos on hyvä työ ja kiva asunto jne.
Miksi ulkomaat itsessään ovat naisille niin iso juttu?
Säästäisin rahaa, en käyttäisi niin paljon päihteitä (huumeita ei ollenkaan), menisin terapiaan ajoissa ja hankkisin amk-tutkinnon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin hakenut ulkomailta töitä. Olen nyt 29-vuotias ja olen töissä kansainvälisessä firmassa, jossa etenemismahdollisuukset ovat hyvät. Jos olisin tiennyt tästä yrityksestä, olisin hakenut tänne jo ajat sitten.
Ulkomaille töihin 18-vuotiaana... nehän on ihan pas*kaduuneja mitä 18-vuotiaille kouluttamattomille nuorille tarjotaan ulkomailla ja Suomessa.
Nuo 18-vuotiaiden ulkomaantyöt on kuitenkin kivoja, niissäkin pääsee nauttimaan ulkomaankokemuksesta ja saa paljon ajatuksia siitä mitä haluaa tulevaisuudessa. Ja nimenomaan niihin on helppo mennä ja lähteä, ja usein ovatkin kausitöitä esimerkiksi kesäkaudelle, kyllä 3-kymppisenä kynnys lähteä on paljon isompi, tarvitsee paremman työn ja voi olla riski jättää elämä Suomessa, varsinkin jos on hyvä työ ja kiva asunto jne.
Onhan se nyt kivaa ja mielenkiintoista päästä näkemään ja kokemaan erilaista elämää ja kulttuuria muuallakin kuin pelkästään Suomessa.
eri
Vähän sama kuin ap:lla bilettäisin enemmän, vaihtaisin tyyliä, en olisi niin epävarma itsestäni, ehkä jopa vaihtaisin kaveriporukkaa. En opiskelisi niin hirveästi. Ehkä muuttaisin pois kotoa.
Toisaalta, jos en olisi tehnyt niitä asioita joita tein, en olisi nyt tässä, ja olen onnellinen nykyhetkessä. Silloinkin olin onnellinen silloisessa nykyhetkessäni.
Aloittaisin sijoittamisen, rahastoja ja ehkä jopa osakkeita pienillä summilla.
Naisin niin että napa tirskuu ja korvat soi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok. Kiinnitin vaan huomiota sanaan kansainvälinen yritys, hyvät etenemismahdollisuudet. Ja itse olen ollut expattina ulkomailla 35 vuotiaana.
En minä mitään vaihtaisi. Jollekin törpölle vatipäälle olisin ehkä voinut sanoa tiukemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä oppii kunnolla vieraan kielen, oppii pärjäämään yksin ja monesti parempi ilmasto. Helsinkiläispojat ilmeisesti lähtevät sankoin joukoin Suonenjoelle mansikanpoimintaan.
Jättäisin lapset tekemättä ja eläisin 😔