Sattuuko kierukan laitto? Pelottaa!
Olisi edessä, mutta alan jänistämään. Papa kokeen ottaa on tuskaa, nyt laitoin hiivalääkkeen asettimella:sattui hirveästi kun osui kohdunsuulle! Tuskin sitten kestän kierukan asennusta.?
Kommentit (39)
Kaveri sanoi että pahin kipu ikinä. Ja hän on synnyttänyt.
Ekalla kerralla sattui tuhat kertaa enemmän kuin synnytys mutta jälkikäteen sain kuulla että kyse laittajasta, haluaa satuttaa. Hänestä kokemusta monilla. Olin sitten 20v ilman kierrykkaa hänen takiaan kunnes uskaltauduin uudestaan enkä edes huomannut laittoa. Ketä sinulle olisi laittamassa sen? Siinä kannattaa olla tarkkana.
Vierailija kirjoitti:
Kaveri sanoi että pahin kipu ikinä. Ja hän on synnyttänyt.
Missäpäin suomea hänelle se laitettiin?
Sattui se vähän. Mulle kierukka ei sopinut, pyrki ulos omia aikojaan. Ja lisäksi tuli akne joka helpotti kun kierukka otettiin pois.
Sattui niin saakelisti. Meinasin pyörtyä. 5 vuoden jälkeen, sen pois ottaminen ei sattunut yhtään.
No ei kyllä kauheasti sattunut. Ei nyt mitään mukavaa puuhaa, mutta ei nyt voi sanoa sattuneen.
Olen kyllä synnyttänyt kolme kertaa ilman kivunlievitystä, että ehkä en vaan tunne samalla tavalla kipua. Mutta ei nyt synnyttämisestä ja kierukan laittamisesta voi puhua edes samana päivänä. Kivultaan ehkä samaa luokkaa kuin synnytyksen keskivaiheen yksittäinen supistus.
Minua on aina sattunut kierukan laitto ts. erityisesti se kun pihdillä otetaan kohdun suusta kiinni jotta kohdun kaula suoristuu. Viimeeksi oli onneksi ihana gyne joka ymmärsi pelkoni. Hän suihkutti puudutusainetta ja antoi sen vaikuttaa hetken ennen kuin laittoi kierukan. Ei sattunut läheskään niin paljon kuin aiemmilla kerroilla.
Ei sattunut lainkaan. Olisikohan merkeissäkin eroja? Mulla Mirena, mutta seuravan otan kolmivuotisen. En ole synnyttänyt alakautta. 600 buranan voi kuulemma ottaa 2h ennen.
Ymmärsinkö oikein, että osalle on laitettu kierukka ilman puudutusta? Huh! Pyydä hyvä ihminen puudutus, jos pelkäät tai kestät kipua huonosti! Minulle laitettiin ensin puuduttavaa suihketta ja sitten kaksi puudutuspiikkiä, kun ensimmäinen ei puuduttanut tarpeeksi, kun kerroin pelkääväni kipua. Toimenpide oli epämiellyttävä, muttei kivulias. Kun kohdunkaulasta otettiin pihdeillä kiinni, nipisti vähän.
Vierailija kirjoitti:
Minua on aina sattunut kierukan laitto ts. erityisesti se kun pihdillä otetaan kohdun suusta kiinni jotta kohdun kaula suoristuu. Viimeeksi oli onneksi ihana gyne joka ymmärsi pelkoni. Hän suihkutti puudutusainetta ja antoi sen vaikuttaa hetken ennen kuin laittoi kierukan. Ei sattunut läheskään niin paljon kuin aiemmilla kerroilla.
Mitäh?? Otetaan kiinni ja suoritetaan? Apua, perun koko ajan
Ap
Ei satu. Minulle sattui nolo juttu kierukan laitossa, jännityksessä lirahti pissaa gynekologin rinnuksille.
Mulla on tosi alhainen kipukynnys, enkä ole synnyttänyt. Pelkäsin sitä todella paljon ja pari kertaa meinasin jo perua. Mulle sattui onneksi aivan mahtava (nais)lääkäri, joka otti pelkoni tosissaan ja kertoi koko ajan, mitä tekee ja miltä voi tuntua. Sanoi vielä, että jos sattuu liikaa, niin sano ja pidetään tauko. Homma kesti n. 3-5 minuuttia, ja kipua luonnehtisin lähinnä kovaksi menkkakivuksi - sen vuoksi kierukka minulle laitettiinkin. Tämä nyt oli vain oma kokemukseni, mutta turhaan pelkäsin.
Vierailija kirjoitti:
Ei satu. Minulle sattui nolo juttu kierukan laitossa, jännityksessä lirahti pissaa gynekologin rinnuksille.
Onneksi ei sentaan naamalle 😂
Kyllä sattui. Vielä enemmän sattui kun se kuparikierukka aiheutti kohtutulehduksen ja kiskottiin pois. Laitettiin liian aikaisin synnytyksen jälkeen. Itse epäröin, mutta väitettiin, että no problem.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsinkö oikein, että osalle on laitettu kierukka ilman puudutusta? Huh! Pyydä hyvä ihminen puudutus, jos pelkäät tai kestät kipua huonosti! Minulle laitettiin ensin puuduttavaa suihketta ja sitten kaksi puudutuspiikkiä, kun ensimmäinen ei puuduttanut tarpeeksi, kun kerroin pelkääväni kipua. Toimenpide oli epämiellyttävä, muttei kivulias. Kun kohdunkaulasta otettiin pihdeillä kiinni, nipisti vähän.
Minun alapäähän ei pistetä mitään piikkejä!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ekalla kerralla sattui tuhat kertaa enemmän kuin synnytys mutta jälkikäteen sain kuulla että kyse laittajasta, haluaa satuttaa. Hänestä kokemusta monilla. Olin sitten 20v ilman kierrykkaa hänen takiaan kunnes uskaltauduin uudestaan enkä edes huomannut laittoa. Ketä sinulle olisi laittamassa sen? Siinä kannattaa olla tarkkana.
Oulussa?
Sattui niin kovin että itkin työpaikan pukkarissa tunnin ennen kuin pystyi aloittamaan työt, olin iltavuoroon menossa. En koskaan enää ottanut uutta kierukkaa kun tämä aikanaan poistettiin.
Minulta lähti kivusta taju joka kerta.
Ei satu. Mulle laitettu 3 kertaa. Turhaan jännität.