Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymyksiä raskaudesta, vastatkaa

Vierailija
22.05.2020 |

Olen 25 ja mieheni 26 avioliitto. Olemme päättäneet pikkuhiljaa jättää ehkäisyn pois ja saada lapsen. Kuitenkin olisi muutama kysymys, jotka askarruttavat.

Kuinka helposti tulisin raskaaksi? Kuukautiseni ovat normaalin tasaiset aina ja tulevat joka kuukausi suht. säännöllisesti.

Kuinka kivulias raskaus on? Ei ole kyllä kokemusta, heh. Onko kenelläkään kokemusta siitä, jota kertoa?
Onko elämä raskaana vaikeampaa kuin yleensä ja miten?

Tarvitseeko raskauden aikana tai synnytyksessä ottaa mitään verikokeita ottaa? Veriryhmä on tiedossa ja rauta-arvot ja veriarvot ovat hyvät.

Tarvitseeko miehen tai kenenkään tulla synnytykseen? Se vain jotenkin ahdistaa, jos joku katsoo siinä vieressä, niin kuin elokuvissa.

Kiitos, jos vastaatte mun (ehkä turhiin) huoliin.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti et ole käyttänyt hormonaalista ehkäisyä? E-pillereiden lopettamisen jälkeen voi mennä aikaa, että kierto palautuu.

Oma kokemukseni on, että liitoskivut olivat kivuliaimpia. Selkää särki loppuraskaudesta. Mutta riippuu ihan naisesta ja raskaudesta.

Verikokeita otetaan. Testataan sukupuolitaudit ja veriryhmä. Jos olet saanut verensiirron tai veresi on rh-, käyt vasta-ainetestissä. Rauta-arvot putoavat raskausaikana varmaan kaikilla, sitä seurataan pitkin raskautta ottamalla verikoe sormenpäästä.

Ketään ei tarvitse ottaa synnytykseen, mutta miehellekin lapsen syntymä on ainutlaatuinen kokemus ja hän voisi olla huolehtimassa siitä, että voit synnytyksessä olosuhteisiin nähden mahdollisimman hyvin. Ensisynnyttäjänä saatat synnyttää pitkäänkin.

Kiitos vastauksista.

Miehen kanssa ollaan käytetty aina kortsua. Olen kuullut, että e-pillerit muokkaavat jotenkin naisen kehoa.

Huoh. Lapsihan se on tärkein. Ja jos haluaa biologisen lapsen, täytyy käyttää vaivaa.

Vierailija
22/25 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se raskaus ja synnytys on kuulepas pientä siihen 18-vuoden elättämiseen ja kasvattamiseen verrattuna.

Älkää lisääntykö, ennen kuin tämä on sisäistetty 

Olen jo lapsesta saakka halunnut olla äiti todellisuudessa. Odottelen vaan, että olen lapsen kasvatukseen varmasti täysin kypsä. Me olemme miehen kanssa varmoja siitä, että tulemme olemaan yhdessä kuolemaan saakka, koska rakkaus tässä suhteessa on huomattava.

Olen varma, että lapsella tai lapsilla tulee olemaan todella hyvä perhe.

Kannattaa ottaa huomioon se, että todennäköisesti teidän suhde muuttuu vauvan myötä. Väsymys ja vauvan itku voi aiheuttaa pahojakin riitoja, sekä hormonien aiheuttamat mielialanvaihetelut synnytyksen jälkeen

Ollaan otettu huomioon jokseenkin. Sovittiin, että ei anneta minkään tulla meidän suhteen väliin, ei hormonien, eikä minkään. :) Hyvä olo, kun turhasta en ala riitelemään.

Näin väittää joka ikinen nainen aina. Lapsen saannin jälkeen itket palstalla sikamiehestä ja kotitöistä. 

Ihan varmasti en itke. :)

Mun mies on luvannut kuunnella minua, jos hermostun jostain yllättäen.

Kunnes huomaat, ettei se mies kuuntele oikeasti vaikka kuinka jankutat samoja asioita päivästä toiseen ihan kyllästymiseen asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua pelotti raskaudessa se, kun oli uuden ja tuntemattoman edessä. Kehon muutokset. Olin ehkä liiankin varovainen liikkumisen suhteen. Jos saan lisää lapsia, aion liikkua säännöllisesti ja pitää kehosta parempaa huolta. Lisäksi pitää huolehtia foolihapon ja monivitamiinin ottamisesta.

Raskaaksi tuleminen oli minulle helppoa. Itse synnytys oli todella kivulias. En ole ikinä kokenut sellaista kipua.

Synnytyksen jälkeen (sektio) olin todella kipeä monta päivää. Olin myös hyvin väsynyt kahden vuorokauden synnyttämisestä.

Itse raskauden ja pikkulapsiajan koin erityisenä aikana. Pikkulapsiajan olin väsynyt valvomisesta, mutta samalla energisen puuhakas.

Äitiyden myötä olen tullut nopeammaksi ja paremmaksi organisoijaksi.

Olen sitä mieltä, että ei varmasti voi tietää, miten lapsen saaminen muuttaa ihmistä tai mitä tapahtuu parisuhteelle. Lapsen saaminen on iso ja hallitsematon mullistus perheelle.

Vierailija
24/25 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se raskaus ja synnytys on kuulepas pientä siihen 18-vuoden elättämiseen ja kasvattamiseen verrattuna.

Älkää lisääntykö, ennen kuin tämä on sisäistetty 

Olen jo lapsesta saakka halunnut olla äiti todellisuudessa. Odottelen vaan, että olen lapsen kasvatukseen varmasti täysin kypsä. Me olemme miehen kanssa varmoja siitä, että tulemme olemaan yhdessä kuolemaan saakka, koska rakkaus tässä suhteessa on huomattava.

Olen varma, että lapsella tai lapsilla tulee olemaan todella hyvä perhe.

Kannattaa ottaa huomioon se, että todennäköisesti teidän suhde muuttuu vauvan myötä. Väsymys ja vauvan itku voi aiheuttaa pahojakin riitoja, sekä hormonien aiheuttamat mielialanvaihetelut synnytyksen jälkeen

Ollaan otettu huomioon jokseenkin. Sovittiin, että ei anneta minkään tulla meidän suhteen väliin, ei hormonien, eikä minkään. :) Hyvä olo, kun turhasta en ala riitelemään.

Näin väittää joka ikinen nainen aina. Lapsen saannin jälkeen itket palstalla sikamiehestä ja kotitöistä. 

Ihan varmasti en itke. :)

Mun mies on luvannut kuunnella minua, jos hermostun jostain yllättäen.

Kunnes huomaat, ettei se mies kuuntele oikeasti vaikka kuinka jankutat samoja asioita päivästä toiseen ihan kyllästymiseen asti.

Miksi naiset kuvittelevat saavuttavansa jankuttamisella ja nalkuttamisella jotain?

Kerrotko sinä ihan omin sanoin 

Vierailija
25/25 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella rakaus  on ihan kivutonta. Nuoremmilla on yleensä kivuton raskaus ja helppo synnytys. Lapsen hoito on väsyttävää koko ajan tekemistä. Onnea yritykselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi