Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen todistus alanvaihtoon terveydellisistä syistä?

Vierailija
22.05.2020 |

Eli jos on sellanen terveydellinen syy, joka estää alalla työskentelyn kokoaikaisesti ja tarvitsee vaihtaa kokonaan alaa, niin millaisen todisteen siitä tarvii?? Entä jos oire on sellainen, mikä tulee esiin vaan jos joutuu tekemään niitä asioita pitkään jne, ja muuten ei oireile, miten se silloin todistetaan esim. lääkärissä??
Ja jos pystyy työskentelemään joskus, harvemmin, vielä alalla, niin onko se ok vai eväävätkö samantien koko ammatin???

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja kelpaako sairaanhoitajan todistus? Sellainen minulla jo on, mutta lääkärin todistusta ei ole.

Vierailija
2/6 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todistuksilla tee mitään. Olisi hyvä jos tekisi ja voidi todistuksella kumota ensikertalaisuuden menettämisen. Nythän alalleen työkyvyttömätkin ovat ei-ensikertalaisten joukossa, joa hakevat uudelle alalle opiskelemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ööh.. :D oon hakenu kouluihin, mutta mietin vaan jos vaikka tarjoovat jtn mitä en pysty tekee, ennen ku oon alottanu koulun.

Vierailija
4/6 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis mulla on vaan amistutkinto. Ei oo amk tutkintoa

Vierailija
5/6 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet töissä, käyt työterveyslääkärillä toistuvasti juttelemassa asiasta. Jos kyseessä on ammattitauti, eläkeyhtiö uudelleenkouluttaa sut.

Jos et ole töissä ja haluat yrittää päästä eläkevakuutuksella uudelleenkoulutukseen, mene julkiselle puolelle.

Tai sit vaan haet kouluun ja opiskelet uuden ammatin.

Sairaanhoitajan todistukset ei tässä paina muuten kuin että lääkäri näkee sun käyneen puhumassa asiasta jo aiemmin.

Jos kyse on siitä, että tarvitset todistuksen välttääksesi pakkotyöllistämisen sulle sopimattomalle alalle, tarvitset lääkärinlausunnon ettet saa karenssia.

Vierailija
6/6 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hoitavan ortopedin B-lausunto. On kaksi ammattia mutta tapaturman seurauksena olen täysin työkyvytön kumpaankin. Eläkeyhtiö voi rahoittaa uudelleenkoulutuksen mutta en vielä mitä pystyisin tekemään.