Hormonikierukan vaikutus mielialaan
Kaipailisin kokemuksia hormonikierukan sivuvaikutuksista. Onko niitä ja jos on, millaisia. Ahdistuneisuuteen taipuvaisena kiinnostaa myös, lisääkö kierukan käyttö ahdistusta? Raskausaika ja kuukautiset aiheuttavat ahdistunutta mielialaa ja siksi pelkään että saman tekee hormonikierukka.
Kommentit (7)
Minulla hormonikierukka on vähentänyt kuukautisiin liittyviä mielialaongelmia. Muuten ei ole vaikuttanut mielialoihin suuntaan eikä toiseen.
Mulla kierukka aiheutti voimakasta mielialan vaihtelua. Suutuin ihan älyttömistä jutuista ja kiihdyin nollasta sataan keskimäärin sekuntissa. Muulloin olen erittäin rauhallinen.
Tutkimustietoa täällä, katso sivu 9http://spc.nam.fi/indox/english/html/nam/humspc/4/125214.pdf
Tutkimuksissa 1-10% naisista koki masentunutta mielialaa/ masentuneisutta / hermostuneisuutta Mirenan käytön aikana.
Itselläni Mirena eikä mitään mielialan heilahteluja.
Kaikki pemssit jäi pois. Auttoi minua valtavasti päälle nelikymppisenä. Olen tykännyt. Sitä ennen ahdisti joka kuukausi, oli myös unettomuutta.
Vinkki: Kyleenassa on vähemmän hormonia
Valtavista vuodoista kärsin.
Toinen Mirena nyt, ekaa pidin 6v.
Mieliala vaihtelut poistuneet. Elo on nyt helpompaa ja lähipiiri kiittää kun on jäänyt pois raivohullut kohtaukset sekä ääripäänä olen niin huono, sama ku junan alle jäisi.
Suosittelen.
Kokemuksia kellään?