Lihavuus alentaa D-vitamiinitasoja
Pitääkö lihavan sitten ottaa kesälläkin lisänä purkista?
Kommentit (12)
Pitää paikkansa koska D-vitamiini on rasvaliukoinen vitamiini ja rasvaahan lihavalla riittää. Kannattaa ottaa sekä multivitamiini, josta saa kaikki rasvaliukoiset vitamiinit sekä lisäksi vielä D-vitamiinitabletti siihen lisäksi.
Onhan se totta, että hoikempi tarvitsee purkista vähemmän deetä.
Mikä osaltaan selittää sitä, että korona on meille paksuille vaarallisempi.
Suomessa kesät ovat usein sen verran pilvisiä, että kannattaa popsia purkista joka tapauksessa ympäri vuoden. Erityisen tärkeää, jos iho on luonnostaan tumma.
Mitenköhän paljon tuota pitäisi sitten syödä? Nythän suositus on ikävuosien mukaan, eli aikuiselle ei välttämättä lisää lainkaan, jollei ravinto ole puutteellinen. Silloinkin vain 10 "u"g.
Olen normaalipainoinen ja lääkäri on määrännyt 50 mikrogrammaa vuorokaudessa puutostilan ehkäisyyn.
Vierailija kirjoitti:
Olen normaalipainoinen ja lääkäri on määrännyt 50 mikrogrammaa vuorokaudessa puutostilan ehkäisyyn.
Onko sinulla joku sairaus tai oletko kasvissyöjä?
Päinvastoin, koska d-vitamiini varastoituu nimenomaan rasvakudokseen. Läskeillä on hyvät d-vitamiinivarastot.
Olen normaalipainoinen & erittäin vaalea ja silti tai siksi otan D3+ K2 purkista ympärivuotisesti. Kesällä suojaudun auringolta etten pala/ saa ihosyöpää/ muutu rusinaksi jo nelikymppisenä.
Ehdottomasti ottaisin ylipainoisenakin, ehkä vain vielä isomman annoksen.
Vierailija kirjoitti:
Olen normaalipainoinen & erittäin vaalea ja silti tai siksi otan D3+ K2 purkista ympärivuotisesti. Kesällä suojaudun auringolta etten pala/ saa ihosyöpää/ muutu rusinaksi jo nelikymppisenä.
Ehdottomasti ottaisin ylipainoisenakin, ehkä vain vielä isomman annoksen.
Paljon?
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin, koska d-vitamiini varastoituu nimenomaan rasvakudokseen. Läskeillä on hyvät d-vitamiinivarastot.
Hohhoijaa
👎
Tämä oli kysymys.