Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Unettomuus

Vierailija
22.05.2020 |

Pää hajoaa, sydän tykyttää, oksettaa ja lihaksia särkee. Menin nukkumaan n. klo 21.00 ja nukuin vajaa tunnin klo 5-6 välillä. En tiedä mitä tässä tekisi. Pelkään hirveästi pidempää unettomuutta, olen joskus valvonut 2,5 vrk putkeen.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sinua :( Onko lääkitystä, vai eikö auta? Jos ei ole lääkitystä, niin äkkiä lääkäriin. 

Vierailija
2/6 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä nukahtamislääkkeet lääkäriltä. Ne on yleensä vain lyhytaikaisia reseptejä, mutta jos saisit jotain apua.

Mulla on tosin ollut yksi nukahtamislääke jo vuosia, mutta otan sitä vain 1-3 kertaa viikossa etten jää koukkuun ja lääkäri luottaa, että toimin myös näin. Muut yöt sitten aikalailla valvon. En mä tuolla nukahtamislääkkeelläkään koko yötä putkeen nuku, mutta auttaa edes uneen pääsemiseen (vaikka mulla se ei toimikaan heti niin kuin pitäisi).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan validi pelko joka voi toteutua. Ei kannata antaa toisten uskotella että pelkäät turhaan. Pelkojen vähättely on nykyaikaa, koska ne ruokkivat unettomuutta. Osa on sitä mieltä, että vähättelemällä potilaan pelkoja tämä alkaa nukkua paremmin koska auktoriteettihahmo ei usko hänen pelkojaan.

Vierailija
4/6 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä nukahtamislääkkeet lääkäriltä. Ne on yleensä vain lyhytaikaisia reseptejä, mutta jos saisit jotain apua.

Mulla on tosin ollut yksi nukahtamislääke jo vuosia, mutta otan sitä vain 1-3 kertaa viikossa etten jää koukkuun ja lääkäri luottaa, että toimin myös näin. Muut yöt sitten aikalailla valvon. En mä tuolla nukahtamislääkkeelläkään koko yötä putkeen nuku, mutta auttaa edes uneen pääsemiseen (vaikka mulla se ei toimikaan heti niin kuin pitäisi).

Etkö saa parempaa apua? Kuulostaa kamalalta. Eihän sun olo ehdi kohentua missään välissä.

Vierailija
5/6 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unettomuus on kamalaa ja siinä menee kokolailla sekaisin ja toimintakyvyttömäksi. Lääkäriin kannattaa mennä ja liioitella ja vaikka valehdella, koska ne kirjoittaa pitkin hampain ehkä jonkun melatoniinireseptin, joka ei auta todelliseen unettomuuteen juuri mitään. Itse nukun nykyään ihan ok allergialääke-, melatoniini- ja jollain luontaistuoteyhdistelmällä, yksinään noi ei auta mitään.

Vierailija
6/6 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö saa parempaa apua? Kuulostaa kamalalta. Eihän sun olo ehdi kohentua missään välissä.

En tällä hetkellä nukkumiseen enkä osaa pyytää muutakaan. Osaatko sanoa olisiko jostain muustakin hyötyä? Mulla on ollut myös unilääkkeinä Mirtazapinia ja Ketipinoria, mutta en halunnut syödä niitä enää sivuvaikutusten takia, joten ne jäi.

Unettomuutta on ollut jo vuosia joten tavallaan jatkuvaan väsyyn on tottunut. Eihän se kyllä hyvää ihmiselle tee olla jatkuvasti puolikuntoinen. Tsemppiä suuresti meille kaikille unettomuudesta kärsiville, se on viheliäinen vaiva!