Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ihan tavatonta että mies jää hoitovapaalle? Vuodeksi tai yli.

Vierailija
30.07.2008 |

Ja ainoa oikea hoitaja lapselle on äiti, näin se täällä menee.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että useimmat hoitovapaalle jäävistä miehistä ovat järjestään yhden lapsen isiä, jotka pitävät hoitovapaata vähän niinkuin "seikkailuna" tms.. Käyvät kerhoissa ainokaisensa kanssa, ehkä jopa tapaavat samassa tilanteessa olevia isätuttavia.

Entä tietääkö kukaan miestä, joka olisi jäänyt hyvästä ja hyväpalkkaisesta työstä esim. vuodeksi hoitovapaalle kolmen tai useamman lapsen kanssa?

Meillä on suunnitelmissa, että itse olen kotona vauvan ja sisarusten kanssa vuoden verran (vähän yli vanhempainvapaan) ja että mies jäisi sitten osaltaan vuodeksi hoitovapaalle. Onko ihan mahdoton ajatus - onko kenelläkään moisesta kokemuksia? Jotenkin tuntuu että itselle 3 lapsen hoitaminen on helpompaa ja jotenkin luontevampaa, mutta miksei mieskin siitä selviäisi yhtä hyvin?

Minulla on palkka n. 500€/kk isompi kuin miehellä ja töissä hyvät etenemismahdollisuudet juuri näinä aikoina. Toisaalta emme kuitenkaan haluaisi laittaa tulevaa vauvaa alle 1-vuotiaana päivähoitoon.

Ajatuksia?

Vierailija
2/7 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten kuuluu mielestäsi tähän seikkailuosioon eikä "oikeaan" hoitovapaaseen. Tuttavaperheessä oli äiti ensin vuoden kotona, sitten isä (DI) yhden vuoden ja äiti vielä sen kolmannen vuoden, mutta heilläkin tosiaan vain yksi lapsi eli seikkailijoita...

Meidän tuttavapiirissä ihan luonnollinen asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolesta vuodesta vuoteen, tosin useimmilla on ollut yksi tai kaksi lasta (yhdellä kolme). Oma mieheni ei ole ollut, koska kumpikin on ollut tyytyväinen minun hoitovapaille jäämiseeni (miehellä myös huomattavasti parempi palkka).

Vierailija
4/7 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen näiden kotiäitivuosieni aikana tavannut vain sellaisia koti-isiä, joilla tosiaan on vain yksi pieni lapsi.

Samoin naistenlehdet ja vauvalehdet hehkuttavat monesti tällä koti-isä-aiheella. Isäähän pidetään perinteisesti aikamoisena sankarina jos jää hoitovapaalle edes hetkeksi, vaikka lapsia olisi vain yksi ja elämän lapsen kanssa aika leppoisaa...

Vierailija
5/7 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi saada omia hoitovapaa vain itselleen?

Ei ole rahakysymys vaan valintakysymys haluaako lapselle läheiset välit

molempiin vanhempiin!

Vierailija
6/7 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni oli ensimmäisen lapsen kanssa kotona hoitovapaalla 1 v ja 4 kk. Tyttö oli 10 kk minun mennessäni töihin. Toista lasta mies hoito kotona vuoden. Silloin hän oli vuorotteluvapaalla. Sai siitä paremman korvauksen kuin hoitovapaalla...Vuorottelimme tuossa lasten hoidossa, koska hoidimme nuorinta lasta kotona kolmivuotiaaksi asti. Siinä samalla vanhinkin sai olla kotona. Nyt tytöt ovat jo 10 v ja 6 v. Nuorin lähtee kouluun nyt. Hyvin pärjäävät isin kanssa kotona nytkin kesälomalla, kun minä olen töissä. Olemme järjestäneet nämä lomatkin "pötköön", että lapset saavat olla kotona koko kesän. Mies tkee lasten hoidon lomassa useimmat kotityöt: käy kaupassa, tekee ruoan, siivoaa jne. Minä oikeastaan hoidan vain tämän pyykkäämispuolen. Ensi viikolla pääsemme kahdenkeskiselle lomalle muutamaksi päiväksi, kun vanhin lapsi on leirillä ja nuorin kummiperheessä. Olemme olleet näihin valintoihin tyytyväisiä.

Vierailija
7/7 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 lasta löytyy. yksi kouluikäinen ja 2 alle 4v. On ollut nyt vuoden verran kotona ja en todellakaan tiedä hänen palkkaansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän