Onko täällä muita, jotka ovat surkeita matikassa?
En tarvitse sitä työssäni, mutta silti olisi kiva osata edes perusteet. Olen joskus yrittänyt itseopiskella sitä, mutta into on aina tyssännyt siihen, että teen ihan typeriä virheitä tai sitten en vaan tajua. Itsetunto on aika heikko sen suhteen.
Kommentit (26)
Jaa, minun 2004 syntynyt tytär kyllä laski jakokulmalla, piti opetella itsekin uudestaan jakokulmassa jakaminen, kun oli.unohtunut.
Matematiikka ei ole oikein koskaan ollut suosikkini, eri kurssien numerot vaihtelivat kovasti.
Geometria oli helpompaa kun siinä työstetään jotain konkreettista.
Algebrassa tahtoi aina säännöt karata päästä.
Kai minulla on huono työmuisti.
Peruskoulussa opettajani ihmetteli, kuinka minulla saattoi olla kasi matematiikka, vaikka fysiikka ja kemia oli 10 .
On, minä. Olen silti DI, onnistuin jotenkin taistelemaan läpi pakolliset matematiikat. Työssäni en matematiikka it-alalla tarvitse, joten oli vain opiskeluajan painajainen tuo matematiikka.
Koulussa mulla matematiikka alkoi mennä yli jossain ehkä 5-6. luokalla ja yläasteella en tajunnut enää mistään mitään.
Täällä toinen! Ekaluokkalainen lapsenikin päihittää minut laskuissa, koska olen niin tonttu!
Aivoni ovat kuin pikkuoravalla mitä tulee matematiikkaan. :( Hävettää, mutta eipä tässä oikein mitään voi, kun on tontuksi syntynyt ja aivot purua täynnä.
Täällä myös yksi, jolla matikka oli surkein aine kouluaikana. En vaan ymmärtänyt, tai en viitsinyt yrittää, kun ajatukset leijailivat jossain ihan muualla kuin numeroissa.
Melkein tekisi mieli kokeilla onnistuisiko näin aikuisiällä paremmin, kun keskittymiskyky on ehkä hieman parantunut.
Olin huono kaikissa matemaattisissa aineissa (matikka, fysiikka, kemia). Vain aritmetiikassa olin ihan hyvä, kasin oppilas. Kertotaulun osaan ulkoa vieläkin, ja lasken päässälaskuja arjessa ihan sujuvasti.
Kielissä ja kuviksessa pärjäsin kiitettävästi, monissa reaaliaineissa olin tosi hyvä, kunhan viitsin lukea kokeisiin.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/