Auttaisiko tellä isoveli (16 v) pikkusiskoa?
Auttaako/auttaisiko teillä muutaman vuoden vanhempi isoveli (meillä 16 v) siskoaan (12 v) esim. läksyissä, tietokoneongelmissa, pelin ostamisessa netistä, saattamisessa hammastarkastukseen (3 km suuntaansa) tms.
Meillä auttaa. Kaikki pitävät sitä itsestäänselvänä (tai tuo hammaslääkärisaatto oli asia, jota olin varautunut kysymään ja tarvittaessa palkitsemaan). Ystäväni ovat ihan ihmeissään. Kuulemma heidän teinipoikansa eivät todellakaan auta pikkusisaruksiaan. Onko meillä ihan ihmeellinen veli, vai onko tämä tavallista?
Tappelevat kyllä keskeneään, mutta tarvittaessa puhaltavat yhteen hiileen.
Kommentit (11)
Meillä siskokset 15 v ja 12 v ja isosisko auttaa kaikissa noissa, paitsi jos tuo 3 km on edestakaisin kävellen niin siinä kyllä voisi tulla neuvottelemista 😀
Vierailija kirjoitti:
Meillä siskokset 15 v ja 12 v ja isosisko auttaa kaikissa noissa, paitsi jos tuo 3 km on edestakaisin kävellen niin siinä kyllä voisi tulla neuvottelemista 😀
Pyörällä. Meilläkin kävellen olisi varmaan ottanut koville. ;)
Olen alkanut ajatella, että olenko jotenkin ihan liian luottavainen siihen, että ihmiset auttavat, kun usein kuulee ihmettelyä jostain auttamisesta. On muka kummaa, että sisarukset auttavat toisiaan. Kauheasti onniteltiin minua, kun minulla oli niin hyvä mies, että tilapäisen sairastumiseni aikana hoiti joitain asioitani (tietenkin hoiti, samoin minä olisin tietenkin hoitanut), jos sanon vaikka työkaverilleni, että voin heittää hänet 5 km autolla, niin ollaan ihan ihmeissään. Tietenkin noista asioista kiitetään ja ollaan kiitollisia, mutta pidän niitä aika itsestäänselvyyksinä.
Ap
Auttaa kyllä meilläkin. Ei aina superinnoissaan, mutta yleensä aika vähillä nurinoilla. Mielestäni tämä on ihan tavallista myös tuttavaperheissä, kaikilta odotetaan jonkinlaista osallistumista ja auttamista.
Auttaa. (15 v ja 18 v nyt) Molemmat pitää toistensa puolia.
Tottakai auttaisi. Auttaisi hammaslääkäriin kulkemisessakin.
Meillä on kolme teiniä ja kaikki auttavat kaikkia eikä auttamisesta tehdä mitään isoa numeroa. Niin me vanhemmat kuin myös lapset olemme aina auttaneet muita, esimerkiksi isovanhempia ja naapureita. Myös he auttavat meitä, jos tarvis on ja vaikka ei olisi tarpeenkaan, niin ihan varmasti joku on aina kysymässä tarvitseeko apua. Kaadoimme talvella yhden ison puun pihalta ja ennen sitä isäni ilmoitti heti, että tulee auttamaan. Kun aloimme laittamaan tikkaiden kanssa köyttä ylös, niin kaksi naapuria oli jo käynyt tarjoamassa apuaan.
Auttaa nuorempaa sekä 12v että 11v.
Vierailija kirjoitti:
Meidän 16v upottaa vaan munaansa tyttöystävän kakkareikään. Ei se kerkeä auttamaan.
Kylläpä puhut suloisesti lapsestasi.
Millainen on perhe jossa lapsi "ei todellakaan auta" sisaruksiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän 16v upottaa vaan munaansa tyttöystävän kakkareikään. Ei se kerkeä auttamaan.
Kylläpä puhut suloisesti lapsestasi.
Ei kannata vastata mitään noille mielenterveys ongelmaisille, täällä on paljon psyykkisesti sairaita, luulevat olevansa trolleja mutta ovat vain sairaita päästään
Vierailija kirjoitti:
Millainen on perhe jossa lapsi "ei todellakaan auta" sisaruksiaan.
No mellä teini ei halua tehdä omia läksyjään tai hoitaa omaa hammaslääkäriään, saati siskon.
Meillä ihan tavallista ja normaalia auttaa muita perheenjäseniä. Monissa perheissä lapset on pyritty kasvattamaan kuin he kaikki olisivat ainoita lapsia eli muista ei mitään väliä.