Fasting - helppo tapa laihduttaa
Ideana on se, että olet vuorokaudesta esim. 18 tuntia syömättä ja juot sinä aikana korkeintaan vettä.
Tämä onnistuu helposti, jos syöt illalla max. kello 18 ja sen jälkeen syöt seuraavan kerran seuraavana päivänä kello 12.
Annoskoot pitää tietenkin pitää suht maltillisina eli et voi ahmia tuolla "sallitulla välillä" miten sattuu.
Kommentit (14)
Mikset käytä suomenkielistä sanaa, kun sellainenkin on? Vai kopsasitko tämän jostain iltapäivälehdestä? :D
Olen paastonnut viimeisen kuukauden. 19h juomatta syömättä ja vain 2kg pudonnut.
Fasting? Miksi ei thinning? Eihän suomessakaan puhuta nopeutuksesta?
Vierailija kirjoitti:
Olen paastonnut viimeisen kuukauden. 19h juomatta syömättä ja vain 2kg pudonnut.
Sulla on mennyt elimistö "säästöliekille". Syö salaattia tms. kevyttä enemmän, jotta kroppa ei totea, että olet jossain perunakuopassa ydinsotaa piilossa.
En ole muslimi, joten en myöskään paastoa. Ei kyllä kaikki muslimikaveritkaan paastoa.
Kohta suomalaiset eivät osaa enää omaa kieltään, kun ihan kaikesta pitää käyttää englanninkielistä termiä.
Itselle helppo tapa laihduttaa on liikunta. Uskoin vuosia joihinkin ravintoon liittyviin patskapuheisiin ja höpötyksiin. Syö vähemmän niin laihdut? Ehei.
Äsken grillattiin. Jotain 300g porsaanlihaa. Maissia ja perunoita, salaattia ja maissia. Noin puoli litraa viiniä. Jälkkäriksi jätskiä ja hilloa. Sitä ennen 2 tuntia pyöräilyä, ja tänään on palauttava päivä.
30 kiloa lähtenyt.
Vierailija kirjoitti:
Itselle helppo tapa laihduttaa on liikunta. Uskoin vuosia joihinkin ravintoon liittyviin patskapuheisiin ja höpötyksiin. Syö vähemmän niin laihdut? Ehei.
Äsken grillattiin. Jotain 300g porsaanlihaa. Maissia ja perunoita, salaattia ja maissia. Noin puoli litraa viiniä. Jälkkäriksi jätskiä ja hilloa. Sitä ennen 2 tuntia pyöräilyä, ja tänään on palauttava päivä.
30 kiloa lähtenyt.
Tuolla menolla ne 30 kg tulee korkojen kera nopeasti takaisin.
Minähän olen aina ollut 18h rytmissä. En ole älynnyt kutsua sitä paastoksi koska se tulee ihan luonnostaan eikä tosiaan tunnu paastolta. Lounas töissä ja illallinen noin kuuden tunnin päästä. Ja ylipainoa on vain 20kg.
tuolleen elin nuorempana sillä vaan ei ollut hienoa nimeä. Pitkät tovit syömättä oikein mitään. Kyllähän siinä tietysti paino putoaa. Mutta ei sellaista vaan jaksa koko elämää. Sitten kun alat syömään suht normaalisti alkaa paino nousta ihan vaan sen takia, että elimistö mennyt niukasta ravinnosta johtuen säästöliekille ja aineenvaihdunta hidastunut.
Vierailija kirjoitti:
Fasting? Miksi ei thinning? Eihän suomessakaan puhuta nopeutuksesta?
Fast tarkoittaa myös paastoa
Sana breakfast tarkoittaa (yön kestäneen) paaston rikkomista tai keskeyttämistä. Harva tullut tuotakaan sanaa koskaan tarkemmin ajatelleeksi, jostain joskus kuulin.
Heippa, oon ollut 12 PV 18/6 dieetillä. Tuntuu toimivan.👌