lisäiskö mielestäsi kasvomaski turvallisuuden vai turvattomuuden tunnetta?
Kommentit (12)
Olen aina kokenut oloni turvattomaksi aasialaisturistien lähellä, joilla on kasvomaski päässä. Mielestäni se on loukkaus suomea ja suomalaisia kohtaan.
Olemme pärjänneet tähänkin asti ilman kasvomaskeja.
Vihaan niitä. Vihaan miltä se tuntuu ja miltä se näyttää. Vihaan sitä että niistä yritetään tehdä pysyvä muotijuttu.
Henk koht ei vaikutusta. Tosin joskus on tullut mieleen että ne kauppojen koronakuulutukset turvaväleistä yms on omiaan lietsomaan paniikkia.
Sillä ei ole mitään väliä, eli ei lisää mitään tunnetta. Joudun pitämään työssäni joskus maskia, mutta muuten en pidä sitä. Muiden pitämiset tai pitämättä jättämiset ovat ihan se ja sama.
Minä ainakin oletan, että maskin kantajalla on korona, koska se ei suojaa itse vaan muita.
Sillä ei ole mitään väliä, eli ei lisää mitään tunnetta. Joudun pitämään työssäni joskus maskia, mutta muuten en pidä sitä. Muiden pitämiset tai pitämättä jättämiset ovat ihan se ja sama.
En haluu että pm Sanna pitää maskia jos se peittää hänen nätin naamansa.
Jokainen voisi ottaa vastuun omasta rään ja syljen erityksestään eli maskipakko kaikille heti ilman mitään mutinoita.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin oletan, että maskin kantajalla on korona, koska se ei suojaa itse vaan muita.
Totta tuo, että se ei suojaa muiden yskimiseltä, mutta en todellakaan ajattele, että maskia pitävällä olisi korona.
Eikä jostakin maskista yritetä tehdä mitään "muotijuttua" niin kuin joku kirjoitteli, tervetuloa vain normaaliin arkeen sieltä. Liikun ihan normaalisti kaupoissa ja muualla niin kuin ennen koronaakin ja aika vähän maskeja näkyy.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen voisi ottaa vastuun omasta rään ja syljen erityksestään eli maskipakko kaikille heti ilman mitään mutinoita.
Pidä keskenäsi maskia tai lopeta ihmisten ilmoilla kulkeminen.
On idiootin näköistä, kun joku ajaa tyhjää autoa maski päässään. Tai on kävelemässä keskellä ei mitään maski naamassaan. Miksi?? Olen nähnyt yhden lenkkeilijänkin, jolla oli maski päässään. Olimme silloin puolen tunnin kävelymatkan päässä lähimmästä asutuksesta ja muita ihmisiä kuin tämä tampio en nähnyt neljän tunnin kävelyni aikana.
Ei kumpaakaan, mutta hengenahdistusta ja rillien huurtumista olisi varmasti tiedossa.