Sipoon Paippinen lapsiperheelle
Hei!
Meillä olisi mahdolisuus muuttaa Sipoon Paippiseen. Alueena se viehättää meitä kovasti maaseutumaisuudellaan, mutta äitinä minä olen huolissani lasten koulumatkasta. Minne sieltä mennään suomenkieliseen kouluun? Kulkeeko siellä koulubusseja inhimillisiin aikoihin?
Kiitos vastauksista!
Kommentit (21)
Yritän vielä. jos linjoilla olisi sipoolaisia.
Luin Sipoon sivuilta, että koulumatka saa olla ala-asteikäisellä lapsella jopa 2,5 tuntia päivässä.
Ei olla vielä sipoolaisia, mutta harkinnassa on. Mikä teitä houkuttaa Sipooseen? Meitä luonto, oma piha ja tila. Mietityttää myös koulukyytien vähyys ja kun ne eivät palvele Helsingissä työssä käymistä. Autokeskeinen elämäntapa.
Meitä houkuttavat samat asiat myös. Mitä aluetta te olette ajatelleet nelonen?
Minua huolettaa Paippisissa juurikin se, että koulumatka taitaa mennä julkisilla karvan alle 2,5 tuntia eli se tulee kulkea bussilla. Meillä ensi syksynä kolmasluokkalainen ja se on kyllä pitkä koulumatka.
Vierailija kirjoitti:
Yritän vielä. jos linjoilla olisi sipoolaisia.
Täällä äiti Nikkilästä terve 😊 Lapset Paippisista menee Jokipuiston kouluun Nikkilään. Tällä hetkellä koulu on väistötiloissa kahdessa eri paikassa. 1-3 lk ja 4-6lk omassa. Vissiin 2021 vuoden lopussa EHKÄ takaisin. Yläkoulu myös Nikkilässä, hieno uusi iso koulu, jossa suomen- ja ruotsinkieliset saman katon alla. Koulykyydit osalla takseilla, riippuen kuinka pitkällä bussipysäkiltä asuu. Tai itse asiasss en usko, että Paippisista hirveesti edes tulee julkisia. En osaa sanoa. Paippinen on tosiaan ihan böndeä mutta ihanaa sellaista 😊 Nikkilästä löytyy peruspalvelut. Terveyskeskus ja kirjasto ihan huippuja!
Nikkiläinen jatkaa...Koulukyydit saattavat kestää jollain 45 min suuntaansa, riippuen mitä koukkuja taksi tekee ja miten reitit on suunniteltu. Näin olen kuullut.
Emme ole vielä miettineet aluetta muuten kuin, että emme tahdo aivan lähelle vilkasliikenteisiä teitä tai merta. Merta siksi, että emme hankkisi venettä, jolloin meri rajoittaisi yhden suunnan pois liikkumiselta.
4.
Mutta siis taksikyyti on mahdollinen?
Sinusta on nikkiläläinen iso apu! Minä luulin, että Paippisista mennään Talman kouluun?
Ainakin lasten koulukavereita asuu Paippisissa ja Jokipuiston alakoulua käyvät ja kulkevat koulutakseilla 😊
Millainen maine Paippisilla on Sipoossa?
Mut hei! Voi olla eroa, asuuko pohjois vai etelä-paippisissa...voi olla, että pohjoisesta mennään talmaan, en tiedä. Ja yläasteen koulukyydeistä en tiedä. Kannattaa soittaa huomenna kuntaan. Vaikka ihan vaihteeseen josta neuvovat eteenpäin. 09-23531
Olen lapsena asunut tuossa rajalla, mutta Järvenpään puolella. Me kuljettiin jalan, polkupyörällä, bussilla ja näiden yhdistelmillä kouluun. Heti kun saatiin, oma ajokortti. Ei ollut lapsille helpoin paikka kulkea kouluun saatikka harrastuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Millainen maine Paippisilla on Sipoossa?
Ei ole mitään erityistä mainetta 😁 Kaikki ollaan maalaisia 👍 Nyt mun täytyy mennä mutta tuun myöhemmin katsomaan, jos lisää kysymyksiä
Miten lapset tapaavat ystäviään, jos välimatkat suuria?
Nostan, jos linjoilla paippislaisia.
Nostan.