Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen on vanhenevan naisen (ei vanhuksen) kasvojen iho?

Vierailija
21.05.2020 |

Millaisia ovat iän tuomat (ensi)merkit?
Ja missä iässä?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kolmekymppinen ja tupakoinnin + auringonoton takia ennenaikaisesti vanhentunut. Iho on samanlainen kuin parikymppisenä, mutta vähän löysempi ja ihohuokoset ovat laajemmat. Tämähän on yksilöllistä miten kukin vanhenee ja millainen ihotyyppi on. Jotkut on sileitä nelikymppisinäkin.

Vierailija
2/22 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yksilökohtainen asia. Geenit on a ja o.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 47v. Ihoni on tosi sileä ikäisekseni. Pääsin eroon jopa maksaläiskistä kun lopetin nuvaringin käytön. Toki se on vähän samea ja väriltään epätasainen.

Vierailija
4/22 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on rasvoittuva iho, joten nyt nelikymppisenä se on edelleen eniten lähinnä rasvoittuva. On naururyppyjä. Sen lisäksi ikääntymisen näkee minulla kaulan ihosta.

Vierailija
5/22 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin samettia...vakosamettia.

Terv. Mummo naapurista83v

Vierailija
6/22 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuin samettia...vakosamettia.

Terv. Mummo naapurista83v

Ihana mummo🤗

Vierailija
7/22 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehkuva.

Vierailija
8/22 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 54-vuotias, enkä ole koskaan käyttänyt mitään kalliita ihmevoiteita tai ottanut mitään täyteaineita ihoon. Ihoni kaipaa kosteutusta, nyt yli 50 -vuotiaana myös aamuisin. Vaihdevuodet - ne ikävät sellaiset - vaikuttavat myös ihoon.

Olen käyttänyt oliivisaippuaa ja vettä iltaisin:) ja sitten jotakin aika peruskosteuttavaa voidetta. Lumene toimii hyvin.

Yksi tärkeä asia, jonka jo nuorena opin on, että silmänympärysvoidetta joka ilta ja myös ylähuulen reunaan. Ja aina täytyy meikit pestä illalla pois.

Minulla on hyvä iho, ei paljon ryppyjäkään. En tarvitse meikkivoidetta, ehkä hieman nenän viereen joo ja huuletkin ovat mukavan täyteläiset. Mutta toki riippuu perimästäkin. Myös äidilläni oli aina hyvä iho ja vettä ja saippua käytti:) ja joskus kosteusvoidetta. 

Auringolta kannattaa iho suojata - itse käytin nuorempana jopa Tummelia - huh ja en suosittele! Mutta 15 viime vuotta olen kasvot aina suojannut auringolta tehokkaalla aurinkosuojalla ja hatulla lomamatkoilla.

Kannattaa myös muistaa hymyillä, niin ihokin näyttää paremmalta.

Vierailija
9/22 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 37, google löytää minusta Hesarin artikkelin ja kuvan 10 vuotta sitten. Näytän kuvassa vanhemmalta kuin nyt, 10 vuotta myöhemmin.

Toki kuva on otettu heti äitiysloman jälkeen, olen kuitenkin yhtä hoikka kuin nykyäänkin.

Muita joilla tällaisia muutoksia?

Vierailija
10/22 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 47 v ja lähes rypytön. Silmäkulmissa on pieniä juonteita, mutta hyvin hentoisia. Ikä näkyy ihossani velttoutena. Mulla on aina ollut rasvainen iho, mutta kiitos ahkeran hoitamisen ei juurikaan epäpuhtauksia. Ihohuokoset ovat kuitenkin selkeästi nähtävillä vaikkeit aivan valtavat olekaan. 

Nuorempana olin ahkera auringonpalvoja ja naama on kärähtänyt lukemattomia kertoja. Tupakoin myöskin noin 30 vuotta, enkä ole lasiin sylkenyt. Elämäntavat huomioon ottaen ihoni on hämmentävän hyvä ja saan usein kehuja siitä. Viimeksi kuulin äidiltäni, kuinka hänen miesystävänsä oli hämmästellyt kaunista ihoani sen jälkeen, kun oli tavannut, minut ekan kerran. Töissä joskus myös ihan tuntemattomat miehet on kehuneet ihoani, mikä on yllättävää, kun työskentelen insinöörivaltaisessa valtion virastossa, mistään flirtistä tms. ei siis todellakaan ole ollut kyse :)

Äiti kertoi juuri vähän aikaa sitten, että hänelle tuli ensimmäiset otsajuonteet vähän yli seitsemänkymppisenä. Perintötekijöillä on siis huikea vaikutus. Uskon myös, että oma panostukseni ihonhoitoon on auttanut asiaa paljon. 

Velttoudelle ja kimmoisuuden puutteelle ei kauheasti mitään voi. Olen reippaasti ylipainoinen eli se vaikuttaa ihooni sekä hyvin, että huonosti. Oletettavasti iho ei olisi ihan yhtä velton näköinen, jos naama ei olisi näin pullava. Toisaalta ylipaino on suojannut rypyiltä. Olen muutenkin huomannut, että aika monella meistä punkeroista on hyvä iho, riippuen varmaan siitä, onko ylipaino seurausta pelkän pullan mättämisestä vai siitä, että perusruokavalio on kunnossa, mutta määrät liiallisia kuten itselläni.

Vierailija
11/22 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 47 v ja lähes rypytön. Silmäkulmissa on pieniä juonteita, mutta hyvin hentoisia. Ikä näkyy ihossani velttoutena. Mulla on aina ollut rasvainen iho, mutta kiitos ahkeran hoitamisen ei juurikaan epäpuhtauksia. Ihohuokoset ovat kuitenkin selkeästi nähtävillä vaikkeit aivan valtavat olekaan. 

Nuorempana olin ahkera auringonpalvoja ja naama on kärähtänyt lukemattomia kertoja. Tupakoin myöskin noin 30 vuotta, enkä ole lasiin sylkenyt. Elämäntavat huomioon ottaen ihoni on hämmentävän hyvä ja saan usein kehuja siitä. Viimeksi kuulin äidiltäni, kuinka hänen miesystävänsä oli hämmästellyt kaunista ihoani sen jälkeen, kun oli tavannut, minut ekan kerran. Töissä joskus myös ihan tuntemattomat miehet on kehuneet ihoani, mikä on yllättävää, kun työskentelen insinöörivaltaisessa valtion virastossa, mistään flirtistä tms. ei siis todellakaan ole ollut kyse :)

Äiti kertoi juuri vähän aikaa sitten, että hänelle tuli ensimmäiset otsajuonteet vähän yli seitsemänkymppisenä. Perintötekijöillä on siis huikea vaikutus. Uskon myös, että oma panostukseni ihonhoitoon on auttanut asiaa paljon. 

Velttoudelle ja kimmoisuuden puutteelle ei kauheasti mitään voi. Olen reippaasti ylipainoinen eli se vaikuttaa ihooni sekä hyvin, että huonosti. Oletettavasti iho ei olisi ihan yhtä velton näköinen, jos naama ei olisi näin pullava. Toisaalta ylipaino on suojannut rypyiltä. Olen muutenkin huomannut, että aika monella meistä punkeroista on hyvä iho, riippuen varmaan siitä, onko ylipaino seurausta pelkän pullan mättämisestä vai siitä, että perusruokavalio on kunnossa, mutta määrät liiallisia kuten itselläni.

Tuntemattomat miehet kehuneet ihoa! Voi hyvänen aika, tirsk, kiitos nauruista.😂

Vierailija
12/22 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntemattomat miehet kehuneet ihoa! Voi hyvänen aika, tirsk, kiitos nauruista.😂

Ole hyvä! Minua taas naurattaa se, että sisälukutaitotasosi kertoo alhaisesta älykkyysosamäärästä ja oletettavasti mukanaseva kommenttisi paljastaa myös sen karun tosiasian, että sinun ihoasi et itse, ulkopuolisista puhumattakaan, koe kovin kauniiksi, tirsk.

Vierailija
13/22 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se yleensä vielä sen verran toimiva on, että estää esimerkiksi pääkallon tippumisen ja pitää muutkin päänsisäiset elimet sisäpuolella. En ole ainakaan kuullut kenelläkään olleen niin huono iho, että kallo olisi sen läpi tipahtanut kadulle.

Vierailija
14/22 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvojeni iho on oikein hyvä, kiitos. Pientä ryppyä silmien ympärillä, mutta tosi vähän oikeastaan. Näytän ikäistäni nuoremmalta. Paitsi kaulasta. Kaula alkaa löystyö, ja minulla on jo luonnostaan niitä "renkaita" kaulan iholla (en tiedä, miksi niitä kutsutaan). Olisipa joku konsti, jolla voisi kiristää vain kaulan. :/ 

N49

Vierailija
15/22 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se yleensä vielä sen verran toimiva on, että estää esimerkiksi pääkallon tippumisen ja pitää muutkin päänsisäiset elimet sisäpuolella. En ole ainakaan kuullut kenelläkään olleen niin huono iho, että kallo olisi sen läpi tipahtanut kadulle.

Heh, näinhän se on. :) 

Vierailija
16/22 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

49 vuotta. Naururypyt muuttuneet kunnon harakanvarpaiksi, yläluomet laskeutuneet, otsassa kurttu, leukaperät ja kaula löystyneet ja hamsteripussien alkua. Pisamat alkaneet muuttua maksaläiskiksi. Ihoni on aina ollut kuiva ja ohut, nyt maksan nuoruuden finnittömyydestä.

Vierailija
17/22 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et oo varmaan huomannu että ihmiset on erilaisia ja eri näköisiä, myös vanhenevat ihmiset eli kaikki...

Joillakin tulee esim silmien ympärykseen ensiks ryppyjä, joillaki voi taas tulla esi nasolaabi juonteet ensiks.. jne..

Vierailija
18/22 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

nii ja noi rypyt on kyl enimmäkseen ilmeryppyjä, kuten myös otsarypyt. joten niitä ei sinänsä lasketa vanhan ihmisen rypyiks... mut jos tulee esim paljon silmien alapuolelle, niin sillon kyse vanhenemisesta..

Vierailija
19/22 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvojeni iho ei ole muuttunut mitenkään sitten nuoruuden, paitsi tasoittunut ja rahouttunut. Ainoastaan pari pigmenttiläikkää on tullut hormonien vuoksi, mutta se ei sinänsä liity ikään vaan pitkäaikaiseen hormonien käyttöön.

Vierailija
20/22 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvojeni iho on oikein hyvä, kiitos. Pientä ryppyä silmien ympärillä, mutta tosi vähän oikeastaan. Näytän ikäistäni nuoremmalta. Paitsi kaulasta. Kaula alkaa löystyö, ja minulla on jo luonnostaan niitä "renkaita" kaulan iholla (en tiedä, miksi niitä kutsutaan). Olisipa joku konsti, jolla voisi kiristää vain kaulan. :/ 

N49

Vuosirenkaat.👌