Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos paketti palautetaan minulle, niin joudunko maksamaan siitä?

Vierailija
21.05.2020 |

Eli vastaanottaja ei nouda pakettia ja se palautetaan minulle, niin joudunko maksamaan postikulut uudestaan siitä?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä joudut. Itselleni kävi näin ja kyllä ketutti. 

Vierailija
2/12 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Noutaessasi palautuvaa lähetystä sinulta veloitetaan saman suuruinen maksu kuin pakettia lähetettäessä, alkaen 5,90 €."

Google...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Olet lähettäessäsi maksanut siitä, että se kuljetetaan vastaaottajalle. Jos paketti palautuu, et ole maksanut siitä kuljetuksesta, joten se veloitetaan siksi sinulta.

Vierailija
4/12 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukee täällä toimitusehdoissa ekalla sivulla.

https://www.posti.fi/liitteet/hinnatjamaksutavat/ehdot/toim-ehdot-yleis…

Vierailija
5/12 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaa jo valmiiksi tiedot sen verran epäselviksi lähettäjän suhteen, niin siinähän selvittelevät keneltän palatuskulut peritään. Jotain tyyliin fiktiivinen otus. Ei edes henkilö.

Vierailija
6/12 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittaa jo valmiiksi tiedot sen verran epäselviksi lähettäjän suhteen, niin siinähän selvittelevät keneltän palatuskulut peritään. Jotain tyyliin fiktiivinen otus. Ei edes henkilö.

Ja menettää paketin sisällön? Hiton hyvä idea 😂

Vierailija
7/12 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi niin, että lähetin sovitusti paketin yritykseen X, jossa vastaanottaja ei jostain syystä ymmärtänyt käydä hakemassa pakettia ajoissa (joulunpyhät ym.). Se palautui minulle. Minun olisi pitänyt maksaa myös palautuskuljetus. Postissa pähkäilimme sitten niin, että kieltäydyn vastaanottamasta pakettia, jolloin se lähetettiin uudelleen sinne yritykseen X. Näin yritys X maksoi sekä palautuksen minulle että uudelleenlähetyksen yritykseen X. 

Vierailija
8/12 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle kävi niin, että lähetin sovitusti paketin yritykseen X, jossa vastaanottaja ei jostain syystä ymmärtänyt käydä hakemassa pakettia ajoissa (joulunpyhät ym.). Se palautui minulle. Minun olisi pitänyt maksaa myös palautuskuljetus. Postissa pähkäilimme sitten niin, että kieltäydyn vastaanottamasta pakettia, jolloin se lähetettiin uudelleen sinne yritykseen X. Näin yritys X maksoi sekä palautuksen minulle että uudelleenlähetyksen yritykseen X. 

Meillä asiamiespostissa ei pysty tätä sopimaan vaan tämmöinen onnistuu vain postin asiakaspalvelun kanssa. Ja posti ei ota sitä uudelleen kuljetukseen, ennen kuin on maksaja selvillä:)

Vierailija
9/12 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lähetin paketin ulkomaille. Joulunpyhien takia vastaanottaja ei päässyt hakemaan sitä ajoissa (vietti joulua muualla) ja se palautui minulle. En joutunut maksamaan mitään.

Vierailija
10/12 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä asiamiespostissa ei pysty tätä sopimaan vaan tämmöinen onnistuu vain postin asiakaspalvelun kanssa. Ja posti ei ota sitä uudelleen kuljetukseen, ennen kuin on maksaja selvillä:)

Minä kävin nimenomaan asiamiespostissa. Ei täällä mitään postin konttoreita enää ole.

Oli tuolle kaupan henkilökunnallekin uusi tilanne ja ottivat siitä sitten selvää. Yritys X kuitenkin halusi saada paketin, vaikka joutuivatkin siitä sitten maksamaan kuljetusmaksuja. Ei heille siitä mitään soitettu, mutta minä vakuutin, että tämä on sen yrityksen haluama tuote ja he maksavat kyllä kuljetusmaksun. Oli aika kallis, melkein 20 euroa suuntaansa, enkä todellakaan halunnut maksaa tuota kolme kertaa, kun palautuminen minulle oli kuitenkin sen yrityksen syytä.

Vierailija
11/12 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku idiootti ei hae tori.fi kauppojen myötä lähetettyä pakettia ajoissa, niin en ole lähettäjänä käynyt pakettia noutamassa. Varsinkin jos maksu hakemisesta on suurempi kuin lähetyksen arvo.

Vierailija
12/12 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on esim. tori.fi paketti ostajalle, en hakisi pakettia jos ostajasta ei kuuluisi mitään kyselyistä huolimatta. En koskaan lähetä tuotteita ennen maksun näkymistä, joten olisin saanut rahan "menettämästäni" tuotteesta. 

Toki sitten on ongelma, jos ostaja ei suostu maksamaan uusia postikuluja, myös niitä jotka tulivat paketin palautuessa, mutta vaatii maksetun tavaran itselleen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi