Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käsialani tulee säilymään ikuisesti XD

Toimistosihteerin ihmeellinen maailma. :P Ei hele...
20.05.2020 |

Hei kaikki,
halusin vain kertoa, että osa minusta, eli muutama kirjoittamani sana tulee säilymään ikuisesti. Samaa ei varmasti voi sanoa suurimmasta osasta ihmisiä. Teen kuntapuolella toimistosihteerin töitä, ja osa asiakastiedoista on sellaisia, että ne säilytetään ikuisesti. Eli jos sinulla on ollut asioita kunnan viranomaisten hoidettavana ja olet sattunut syntymään tiettynä päivänä kuukaudesta, niin sinua koskevat asiakirjat säilytetään pysyvästi, aina, ikuisesti.
Ja minä (kuten monet muutkin sihteerit Suomessa) kirjoitan aina välillä käsin tarran pahviseen arkistokansioon, jonka sisälle nämä asiakirjat säilötään. Tarrassa lukee kunta, lautakunta, asiakirjatyyppi, asiakirjojen vuosiluvut ja nämä tietyt kuukauden päivät ja se, että nämä asiakirjat säilytetään pysyvästi.
Joidenkin ihmisten tietojen lisäksi siis myös minun käsialani säilyy niissä kansiotarroissa. Mutta ketään ei tietenkään tule koskaan kiinnostamaan tieto, kuka tarrat kirjoitti, ja hyvä niin. Jos jokin näissä kansioissa tulevaisuuden ihmisiä kiinnostaa, niin ehkä se, miten asioita on joskus hoidettu tai asiakirjoja käsitelty, tai millaisia ihmiselämän kuvauksia sieltä löytyy.
Minulle riittää se, että käsialani on nimettömänä niissä muutamissa tarroissa, jotka opastavat tiedonhakijaa.
Ja olen melko varma, että nämä pysyvätkin asiakirjat hävitetään vielä joskus. Tai ehkä ne halutaan digitoida, kun niiden kunto alkaa huonontua. Se ei onneksi ole minun murheeni.
Mitä mieltä muuten olette sitä, että tiettyinä kuukauden päivinä syntymään sattuneiden tiedot säilytetään aina? Itse olen iloinen siitä, että oma syntymäpäiväni ei ole niiden kolmen yksittäisen päivän joukossa.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet merkityksellistä työtä.

Vierailija
2/6 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro heti mitkä nuo kolme päivää ovat!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikuisesti??! Kuolen nauruun! Voin sanoa että 1000 vuoden päästä sun käsialasta ei ole mitään jäljellä.

Vierailija
4/6 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro heti mitkä nuo kolme päivää ovat!

Jokaisen kuukauden 8., 18., ja 28. päivät.

Vierailija
5/6 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teet merkityksellistä työtä.

Kyllä. Minulla on lähes aina se tunne, että teen työtä jolla on tarkoitus. Lol... 

Vierailija
6/6 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikuisesti??! Kuolen nauruun! Voin sanoa että 1000 vuoden päästä sun käsialasta ei ole mitään jäljellä.

Älä tuu siihen droppaa sihteerin tunnelmaa. :P Mun käsiala on ikuista ja sillä selvä. Anna mulle ees tää pieni lohtu elämässä... Tirsk!

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi