Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oireileeko muiden masennus näin?

Vierailija
20.05.2020 |

Olen alkanut huomaamaan itsessäni vainoharhaisia piirteitä. Tuntuu että kaikki ihmiset katsovat minua vihaisesti ja että kaikilla on jotain minua vastaan. Tuntuu myös että kaikki naapurit kyttää meidän ikkunasta sisälle.

Kuulostaako tutulta? Epäilen että masennukseni on alkanut oireilemaan näin nyt kun on joutunut olemaan sosiaalisesti näin eristettynä.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennukseen liittyvää ahdistusongelmaa. Oli itsellänikin samaa vaivaa joskus. Jos pääsee pahaksi, kannattaa mainita asiasta hoitotaholle.

Vierailija
2/13 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kyllä välillä tuollaista, ja olen kärsinyt masennuksesta niin kauan kuin muistan. Tosin ymmärrän sen olevan pelkkää harhaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä masennusaste sulla on todettu?

Vakava masennus voi muuttua myös psykoottiseksi masennukseksi.

Toisaalta se tavallisen masennuksen negatiivisten ajatusten kehä voi aiheuttaa kuvitelman, että muut ovat vihaisia juuri sinulle.

Jos sulla on hoitokontakti jonnekkin niin soittaisin varmuudeksi sinne ja yrittäisin sopia vaikka soittoajan parin viikon päähän niin, että hoitava taho ottaisi sinuun yhteyttä, niin et jää yksin ajatusten kanssa jos harhaisuus lisääntyykin.

Oma masennukseni ei oireillut ihan noin, vaikka tulkitsinkin usein toisten ilmeet ja sanomiset negatiivisen kautta.

Vierailija
4/13 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta se tavallisen masennuksen negatiivisten ajatusten kehä voi aiheuttaa kuvitelman, että muut ovat vihaisia juuri sinulle.

Jos sulla on hoitokontakti jonnekkin niin soittaisin varmuudeksi sinne ja yrittäisin sopia vaikka soittoajan parin viikon päähän niin, että hoitava taho ottaisi sinuun yhteyttä, niin et jää yksin ajatusten kanssa jos harhaisuus lisääntyykin.

Oma masennukseni ei oireillut ihan noin, vaikka tulkitsinkin usein toisten ilmeet ja sanomiset negatiivisen kautta.

Lievä masennus. Siksi tämä onkin hieman outoa oireilua. Kuitenkin tiedän ja pystyn järkeilemään että eihän se ole mahdollista että kaikki olisivat yhtäkkiä minulle vihaisia...

Kärsin myös lievästä ocd.stä eli taipumusta ahdistukseen on. Tämä on tehnyt kyllä tosi paljon hallaa minulle kun ei ole päässyt näkemään muita ihmisiä. Pahimmat ocd oireet ovat olleet jo vuosia kurissa mutta tämä hemmetin korona tuo niitä taas pintaan.

Vierailija
5/13 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lievä masennus. Siksi tämä onkin hieman outoa oireilua. Kuitenkin tiedän ja pystyn järkeilemään että eihän se ole mahdollista että kaikki olisivat yhtäkkiä minulle vihaisia...

Kärsin myös lievästä ocd.stä eli taipumusta ahdistukseen on. Tämä on tehnyt kyllä tosi paljon hallaa minulle kun ei ole päässyt näkemään muita ihmisiä. Pahimmat ocd oireet ovat olleet jo vuosia kurissa mutta tämä hemmetin korona tuo niitä taas pintaan.

Jaajaa, no ei kuulosta "vakavalta". Varmaankin ocd-pakkoajatuksia.

Tässä nykyään ihan terveenäkin on vaikea pysyä positiivisena kun kaikkea joutuu itseltä ja lapsilta rajaamaan, eikä normaalista hyväksi havaitusta elämästä oo kuin rippeet käytettävissä 🙂

Mutta luotetaan, että kyllä se tästä ajan kanssa taas alkaa elämä sujua, saadaan ainakin osia normaalista takaisin ja loppuun sopeudutaan.

Vierailija
6/13 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennuksen psykoottinen jakso.

Vierailija
7/13 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut vastaavia ajatuksia ja on edelleen vuoden kestäneen terapian jälkeen.

Vierailija
8/13 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko normi settiä että lyrikasta menee kuset housuun ja opamoksista tulee pakko liikkeitä kasvojen lihaksiin. On hyvät lääkkeet juu

Vierailija
9/13 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo normaalia.

Lyrikan pitäisi toimia päinvastoin, eli hankala kusta.

Vierailija
10/13 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä opamoksista pitäisi tulla mitään tollasta. Lääkkéet vaihtoon.

Vierailija
11/13 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus väsyttää sinun psykologisia suojamekanismeja joilla olet padonnut sisääsi jotain häpeää lapsesta asti. Jotain olet sisääsi lapsena piilottanut, jotain mitä häpesit, kätkit muilta, kätkit itseltäsi, ja olet pitänyt sen kätkössä itseltäsi aina siitä alkaen.

Muut eivät katso sinua pahasti. Muita se sinun lapsuutesi "häpeällinen rike" ei harmita. Mutta tietysti koska sisälläsi on häpeän tunnetta niin luulet muiden katsovan sinua pahasti. Olet niin tottunut siihen että häpeän tunne on merkki muiden antamasta pahasta huomiosta, aivosi ovat niin tottuneet yhdistämään häpeäntunteen pahaan huomioon. Mutta nyt aivosi huijaavat sinua, koska häpeäntunne ei johdu huomiosta vaan tulee syvältä sisältäsi lapsuudestasi.

Kun ihmisistä tuntuu joltain niin he usein yhdistävät tunteensa muihin ihmisiin, eivätkä tajua että tunne tosiasiassa tuleekin itsen sisältä. Mitä enemmän lapsuudessa on jotain padonnut niin sitä enemmän tuollaista tunteiden "ulkoistamista" tekee.

Vierailija
12/13 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko normi settiä että lyrikasta menee kuset housuun ja opamoksista tulee pakko liikkeitä kasvojen lihaksiin. On hyvät lääkkeet juu

Ei kyl oo, onko sulla jotain muita lääkkeitä käytössä?

Auttaiskohan ipsatol nykimisiin, jos sen aiheuttaa joku lääke jota et voi vaihtaa 🤔

Vierailija
13/13 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masennuksen psykoottinen jakso.

Kotipsykiatrit kokoontuvat peukuttelemaan. Noilla oireilla diagnosoitu. Ei ole tapana kirjoitella mitä sattuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän