Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos olet lomautettu ja sua pyydetää viikoksi töihin.... mutta et saa liitolle kertoa? Menetkö?

Vierailija
20.05.2020 |

Menistkö?

Olen siis ravintoalalla ja pomo pyysi mua viikoksi töihin "pimeästi", lupasi maksaa palkan kassata joka ilta.
Kesäkuun eka viikko kuulema katsellaan, miltä asiakasvirta ja sitä myöten rahavirta näyttää.

Lomautus saattaa jatkuakin.

Olkaa mitä mieltä tahansa, minuta pomo oli suorastaan ihana, kun käski minun rikkoa lakia, koska ei voi olla varma ravintolan jatkosta.
Nyt on myyty hänen ja toisen osakkaan voimin vaan sita take out- ruokaa eikä se todellakaan ole sama kuin täpötäydet pöydät ihan joka ilta.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään mene laittomasti töihin. Pomo maksaa laillisesti tai minä pysyn kotona. 

Vierailija
2/18 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja illan tullen pomo "unohtaa" maksaa ja sinä huomaat tekeväsi vapaaehtoistyötä palkatta. Näppärää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin jos tuntipalkka olisi isompi niin kuin pimeissä hommissa kuuluu olla.

Vierailija
4/18 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi.

Vierailija
5/18 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi. Siinä tehdään myös verovilppiä. Siitä joutuu myös itse vastuuseen.

Vierailija
6/18 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jäätte kiinni, niin sinä olet kusessa. Työttömyysturvan väärin käyttöä jne.

En ymmärrä miksi pomo edes ehdottaa tuollaista?!?

Asian voi myös hoitaa laillisesti, eli kohdaltasi lomautus lopetetaan ja nyt poikkeuslain aikanahan sinut voidaan lomauttaa helposti uudestaan.

Laki ei tunne lomautuksen keskeytystä, mutta voitte kuitenkin sopia että käyt tekemässä tietyn määrän töitä ja lomautus jatkuu.

Vierailija
7/18 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas. Tässä siis vinkki verottajalle. 1.6. tarkastamaan ravintoloiden työntekijät.

Vierailija
8/18 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lokkiyrittäjälle tuo varmasti sopisi pysyväksi järjestelyksi, eli osa palkasta olisi työttömyyspäivärahana.

Vierailija
9/18 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta petossyyte, joten en menisi. 

Vierailija
10/18 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on joskus ehdotettu tällaista. En tehnyt töitä lomautuksen aikana. Tekisipä mieli kertoa, mikä firma. Pyörtyisitte.

Vierailija
11/18 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile minkälaisen ilme pomon kasvoille tulee, kun sanot että et voi kun olet jo luvannut mennä toiseen paikkaan tuolloin töihin.

Vierailija
12/18 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vithut menisin äläkä mene sinäkään ei oo sun ongelma

Vierailija
13/18 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi pimeästi. Lomautuksen keskeyttäminen kyllä kävisi, jos en olisi ehtinyt sopia mitään muuta.

Vierailija
14/18 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi. Jos jäät kiinni, sinä saat tuomion petoksesta ja se voi vaikeuttaa työllistymistäsi vuosikausia. Varsinkin rahan kanssa tekemisissä oleviin työtehtäviin se voi olla este, eli juuri esim. ravintolatöihin.

Vierailija
15/18 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläkä unohda miten ei vakuutukset ole voimassa pimeissä töissä. Jos saat ruuat päällesi tai muuta vastaavaa niin työnantaja ei ole vastuussa. Vinkkaisin liitolle asiasta, vaikka työt menisikin alta. En haluaisi olla tuollaisessa paikassa töissä, kun työntekijöiden arvostus on tuota luokkaa.

Vierailija
16/18 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja illan tullen pomo "unohtaa" maksaa ja sinä huomaat tekeväsi vapaaehtoistyötä palkatta. Näppärää.

Ja sinulle pätkähtää petostuomio. Talousrikoksista tulee yllättävän kovat tuomiot. Tuosta voi tulla jopa vankeutta, toki ehdollisena, jos sinulla ei ole muita tuomioita.

Vierailija
17/18 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinulle pätkähtää petostuomio. Talousrikoksista tulee yllättävän kovat tuomiot. Tuosta voi tulla jopa vankeutta, toki ehdollisena, jos sinulla ei ole muita tuomioita.

Yleisesti ottaen Suomessa saa kovemman tuomion talousrikoksesta kuin r--skauksesta.

Vierailija
18/18 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tosi paljon kaikista vastauksistanne.

Ilmoitin tänään pomolleni, että pimeisiin töihin en tule.

Pomo ilmoitti harkitsevansa onko mulla enää töitä ollekaan, vaikka olen pidetty asiakkaiden keskuudessa, ammattitaitoinen ja vastuuntuntoinen työntekijä.

V---taa, koska työpaikka on hyväpalkkainen, mulla on erittäin mukavia työkavareita pomo mukaan luettuna.

Kyllä mulla varmaan töitä on jatkossakin, mutta ei varmaan tuolla.

ap