Miksi mies vähättelee vaivojani?
Kertokaa nyt ystävällisesti miksi kumppani vähättelee sairauksiani tai vaivojani? Kertoi jo koronan alussa etten kuulemma tule sairastumaan koronaan jne. Minun vaivoillani tai kivuillani ei ole mitään virkaa eikä ne ole koskaan vakavia tms. En saa valittaa kipeää selkää tai jalkaa vaan tuhahtelee ja mitätöi asian esim. ilmeellä.
Hän on tietysti superkipeä kun on esim. flunssa ja omista vaivoistaan saa kertoa ja niitä pitää ymmärtää.
Kumppanin äiti on sellainen joka valittaa kaikesta ja hänellä on aina joku se "pahin" sairaus. On myös keksittyjä tarinoita. Ravaa vähän väliä lääkärissä.
Minä en keksi omia vaivojani ja selkäsärky on itselläni kroonista. Tuntuu ettei mies muista kuinka huonossa kunnossa olen pahimmillaan ollut kun olen selkääni potenut jne. Ikäänkuin niitä ongelmia ei olisi koskaan ollutkaan ja selkäni ei vain voi olla kipeä jne. Nyt kävin lääkärissä muista vaivoista ensi kerran kahteen vuoteen niin mies mitätöi jo ennen lääkärikäyntiä vaivani jne.
Mistä tällainen käytös kumpuaa? Tuntuu etten saisi sairastaa, en saisi koskaan valittaa vaivoistani ja kuulemma liioittelen vaikken sitä varmasti tee. Suvusamme on reumaa ja nivelrikkoa ja itselläkin on reumatekijä veressä. En väitä että minulla on reumaa mutta selkä- ja nivelkivut ovat vaan ihan faktaa ja jos olen könkkäinen niin vaan olen, en sitä esitä tms.
En ymmärrä mistä tällainen käytös kumpuaa? Mitään numeroa en tee vaivoistani. Jos liikun könkkäisesti niin se vaan johtuu että minulla on kipuja ja kolotuksia enkä pysty paremmin liikkumaan.
Kommentit (28)
Kumpuaa siitä että annat kohdella itseäsi niin. Älä anna.
Multa meni hermo kun mies ei koskaan auttanut tai lohduttanut kun sairastuin, kiukutteli vaan kun joutui hoitamaan lapset ja talouden kun mä makaan superkuumeessa.
En sitten koskaan auttanut häntä kun itse sairastui. En tosin valittanut mutta itse sai hoitaa itsensä. Kyllä hän sitten valitteli kun häntä raukkaa ei auteta ja sanoin ihan suoraan miksi. Meni vähän hiljaiseksi.
Voi johtua horoskoopista tai tähtien asennosta. Tai jos miestä vaivaa jokin asia koita saada mies puhumaan tunteistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies haluaa kaiken huomion itselleen ja vähättelee sinua.
En jatkaisi elämääni tuollaisen miesflunssayksilön kanssa.
Niin tuntuu että kaikkien muiden vaivat on niin dramaattisia ja niihin löytyy ymmärrystä mutta minun kolotuksiini ei löydy. Mies kuvittelee että minulla on jotkut ylivoimaiset voimat ja en saisi koskaan olla heikko ja apua tarvitseva :( -ap
Ihan järkyttävä "mies". Eroaisin.
Älä oleta hänen sukupuoltaan, kaikki merkit viittaavat että olet naisen kanssa tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies haluaa kaiken huomion itselleen ja vähättelee sinua.
En jatkaisi elämääni tuollaisen miesflunssayksilön kanssa.
Niin tuntuu että kaikkien muiden vaivat on niin dramaattisia ja niihin löytyy ymmärrystä mutta minun kolotuksiini ei löydy. Mies kuvittelee että minulla on jotkut ylivoimaiset voimat ja en saisi koskaan olla heikko ja apua tarvitseva :( -ap
Tietenkin saat olla.
Turhan moni naispuolinen syöpäpotilas hylätään hoitojen ollessa kesken. Miehet eivät käsitä, ettei heillä enää ole sängynlämmittäjää, kokkaajaa, pyykääjää, lastenhotajaa ja siivoojaa, vaan sairas vaimo.
Surullisen usein entinen vaimo, kun mies jättää vakavasti sairaan naisen.
Ei sinun tarvitse jäädä k
Sitten on ne empatiakykyiset jotka ottavat rohkeasti ohjat itselleen vähäksi aikaa ja kantavat tilanteen yli koska aidosti välittävät ja rakastavat.
Jep. Mun mieheni kuuluu näihin. Valloitti aikanaan mut juuri sillä empatiallaan (tuntematonta kohtaan) ja jonkin ajan kuluttua se olikin tositestissä, kun silloinen tuore poikaystävä joutui tukemaan ja lohduttelemaan vakavasti sairastunutta tyttöystäväänsä. Kahteenkymmeneen vuoteen mun ei ole tarvinnut kertaakaan epäillä, etteikö hän rakastaisi. Tiedän olevani onnekas.
Kertokaa nyt ystävällisesti miksi kumppani vähättelee sairauksiani tai vaivojani?
Aloitus on jo niin söpö,sopisi elokuvaan..................
Mies ei vaan osaa olla empaattinen tai auttavainen. Puuttuu rakkautta. Haluaa huomion pois sinusta itselleen.
Tietää kyllä hyvin että haluat vähintään vähän tukea ja lohdutusta mutta ei kykene niitä antamaan koska ei koe sitä roolikseen. Monet miehet olettaa että se on vain äidin/vaimon rooli.
Ikävä persoonallisuushäiriö.