Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi mies vähättelee vaivojani?

Vierailija
20.05.2020 |

Kertokaa nyt ystävällisesti miksi kumppani vähättelee sairauksiani tai vaivojani? Kertoi jo koronan alussa etten kuulemma tule sairastumaan koronaan jne. Minun vaivoillani tai kivuillani ei ole mitään virkaa eikä ne ole koskaan vakavia tms. En saa valittaa kipeää selkää tai jalkaa vaan tuhahtelee ja mitätöi asian esim. ilmeellä.
Hän on tietysti superkipeä kun on esim. flunssa ja omista vaivoistaan saa kertoa ja niitä pitää ymmärtää.
Kumppanin äiti on sellainen joka valittaa kaikesta ja hänellä on aina joku se "pahin" sairaus. On myös keksittyjä tarinoita. Ravaa vähän väliä lääkärissä.

Minä en keksi omia vaivojani ja selkäsärky on itselläni kroonista. Tuntuu ettei mies muista kuinka huonossa kunnossa olen pahimmillaan ollut kun olen selkääni potenut jne. Ikäänkuin niitä ongelmia ei olisi koskaan ollutkaan ja selkäni ei vain voi olla kipeä jne. Nyt kävin lääkärissä muista vaivoista ensi kerran kahteen vuoteen niin mies mitätöi jo ennen lääkärikäyntiä vaivani jne.

Mistä tällainen käytös kumpuaa? Tuntuu etten saisi sairastaa, en saisi koskaan valittaa vaivoistani ja kuulemma liioittelen vaikken sitä varmasti tee. Suvusamme on reumaa ja nivelrikkoa ja itselläkin on reumatekijä veressä. En väitä että minulla on reumaa mutta selkä- ja nivelkivut ovat vaan ihan faktaa ja jos olen könkkäinen niin vaan olen, en sitä esitä tms.
En ymmärrä mistä tällainen käytös kumpuaa? Mitään numeroa en tee vaivoistani. Jos liikun könkkäisesti niin se vaan johtuu että minulla on kipuja ja kolotuksia enkä pysty paremmin liikkumaan.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies haluaa kaiken huomion itselleen ja vähättelee sinua. 

En jatkaisi elämääni tuollaisen miesflunssayksilön kanssa. 

Vierailija
2/28 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna pistäisin tuollaisen miehen takaisin kiertoon. Vaikka sinä halvaantuisit, niin joutaisit miehen mielestä passata häntä tai jäädä yksin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on keskenkasvuinen, AV-kielellä miesvauva. Aikuiset eivät käyttäydy tuolla tavalla. Ehkä terapia voisi auttaa miestä huomaamaan oman käytöksensä mutta se ei ole mikään varma keino. Eroamalla pääsee toki aina pois mikäli et enää kestä.

Vierailija
4/28 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin tuntuu että kaikkien muiden vaivat on niin dramaattisia ja niihin löytyy ymmärrystä mutta minun kolotuksiini ei löydy. Mies kuvittelee että minulla on jotkut ylivoimaiset voimat ja en saisi koskaan olla heikko ja apua tarvitseva :( -ap

Vierailija
5/28 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin tuntuu että kaikkien muiden vaivat on niin dramaattisia ja niihin löytyy ymmärrystä mutta minun kolotuksiini ei löydy. Mies kuvittelee että minulla on jotkut ylivoimaiset voimat ja en saisi koskaan olla heikko ja apua tarvitseva :( -ap

Tietenkin saat olla. 

Turhan moni naispuolinen syöpäpotilas hylätään hoitojen ollessa kesken. Miehet eivät käsitä, ettei heillä enää ole sängynlämmittäjää, kokkaajaa, pyykääjää, lastenhotajaa ja siivoojaa, vaan sairas vaimo.

Surullisen usein entinen vaimo, kun mies jättää vakavasti sairaan naisen. 

Ei sinun tarvitse jäädä kuuntelemaan ikävästi käyttäytyvää miestä. 

Vierailija
6/28 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysypä kuule siltä mieheltäsi. Olisiko mitään?

Kuinka paljon ruikutat päivässä? 

Vierailija
7/28 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tuo sairauksilla kilpailu johtuu? Mulla on anoppi tuollainen, että hänen pitää olla aina porukan sairain. Jos ei ole, niin joku hänen sukulaisensa on. Mulle tuli kerran aurallinen migreenikohtaus hänen luonaan ja kerroin siitä, niin hän käveli perässä ja selitti, että eihän sinulla tule kuin harvoin näitä kohtauksia. Hänen joku sukulaisensa syö estolääkettä ihan joka päivä, ja voi hyvä tavaton miten sairas tämä sukulainen on, voi että miten hän kärsii. Kuuntelin tätä jankutusta vaikka kuinka pitkään.

Hänen omat hermokipunsa, influenssansa ja noidannuolensa ovat sellaisia, etteivät vaikuta normaalin elämään. Saattaa todeta, että on sietämättömissä kivuissa, ja lähteä shoppailemaan. Hyvin vaikea suhtautua, kun sanat ja teot riitelevät niin pahasti. En minä ollut shoppailukunnossa 40 asteen kuumeessa influenssassa, hän vaikutti täysin terveeltä kun tuli käymään. Toki etiketin mukaan voivottelin hänen vaivojaan, vaikkei niitä näyttänyt edes olevan.

Vierailija
8/28 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin saat olla. 

Turhan moni naispuolinen syöpäpotilas hylätään hoitojen ollessa kesken. Miehet eivät käsitä, ettei heillä enää ole sängynlämmittäjää, kokkaajaa, pyykääjää, lastenhotajaa ja siivoojaa, vaan sairas vaimo.

Ai oiot mutkia taas kerran suoriksi sen jenkkitutkimuksesi kanssa? Luepa se kuule uudelleen. 

Vierailija
9/28 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin saat olla. 

Tämä on niin totta ja ihan tutkimuksissaan todennettu: miehet käyttävät, jos vaimo sairastuu esim syöpään. Ja jos on ns alkkispariskunta ja toinen puolisko raitistuu, niin jos mies raitistuu, niin mies jättää naisen, mutta jos nainen raitistuu, niin nainen jää hoitamaan miestä

Tämmöisiä miehet nyt vaan ovat. Eli kannattaako sitoutua? Ei

Vierailija
10/28 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin saat olla. 

Tämä on niin totta ja ihan tutkimuksissaan todennettu: miehet käyttävät, jos vaimo sairastuu esim syöpään. Ja jos on ns alkkispariskunta ja toinen puolisko raitistuu, niin jos mies raitistuu, niin mies jättää naisen, mutta jos nainen raitistuu, niin nainen jää hoitamaan miestä

Tämmöisiä miehet nyt vaan ovat. Eli kannattaako sitoutua? Ei

Edelleenkin se jenkkitutkimus on luettu huonosti? 

Vierailija
11/28 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin saat olla. 

Ai oiot mutkia taas kerran suoriksi sen jenkkitutkimuksesi kanssa? Luepa se kuule uudelleen. 

Olen parantumatonta syöpää sairastava verisyöpäpotilas, joka on tavannut suuren määrän muita syöpäpotilaita mm. potilaskonferensseissa ulkomailla. 

Puhun kuulemistani asioista - en tutkimuksista.

Vierailija
12/28 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kukaan voi tietää, voi vaan arvailla mistä tuollainen johtuu. Jos äitinsä on ns. luulosairas, voi miehellä olla hirmuinen kyllästyminen sairauksista puhumiseen/sairastamiseen ja ei osaa tajuta eroa äitinsä kuviteltujen sairauksien ja sinun oikeiden sairauksiesi välillä. Kun taas miehen itse sairastaessa hänestä tuntuu kipeältä ja silloin ei vähättele, vierestä katsojana kun otinen sairastaa hänen on helpompi vähätellä.

Mun äiti on tuollainen alati sairas, osa vaivoista oikeita, osa kai ei. Huomaan itse inhoavani omaa sairastamistani ja pelkääväni että minusta tulee samanlainen kuin äidistäni, osin varmaan olenkin. Puolison tai lasten sairastaminen taas herättää sääliä ja hoivaan heitä. Mutta silti, monesti ensimmäinen reaktio puolison tai lasten sairastaessa tai satuttaessa itsensä on minulla vihainen, se tulee jostain syvältä ja on eniten huolta ja pelkoa mutta varmasti myös jotain heijastumaa siitä, että äitini on aina käyttänyt sairastamistaan vallan välineenä. Yritän kyllä peittää tuon ensireaktion, aina en onnistu.

Vierailija
13/28 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erotkaa. Sillä siitä pääset eikä tartte tänne tulla valittamaan.

Vierailija
14/28 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi haluaa että olet vahva ja hänen tukipylväänsä. Sinä ET saa olla heikko ja sairas, muuten hän olisi ihan hukassa.

Vierailija
15/28 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin saat olla. 

Tää on yleinen ero. Miehet jättää kun asiat käy toiselle vaikeaksi ja pitäisi itse kantaa vastuuta. Nainen hoitaa ensin miehen kuntoon, tukee ja hoivaa ja jättää kun mies on kunnossa, jos niikseen tulee.

Joitakin miehiä toisen heikkous tai sairaus vaan ärsyttää kun eivät siedä heikkoutta itsessäänkään. Jotkut vaan eivät osaa käsitellä sitä ja tuntevat itsensä avuttomiksi kun eivät tiedä kuinka voisi auttaa, ja siksi ärsyyntyvät.

Sitten on ne empatiakykyiset jotka ottavat rohkeasti ohjat itselleen vähäksi aikaa ja kantavat tilanteen yli koska aidosti välittävät ja rakastavat.

Vierailija
16/28 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex teki tota myös. Usein myös nokitti kertomalla kuinka itse on joskus ollut tosi paljon kipeämpi tai kertomalla jostain tutustaan, joka on sillä hetkellä tai hetkeä aiemmin ollut sairaalassa tms. Äitini on samanlainen mitätöijä, oli jo sillon kun olin pieni. Kärsin vaan hiljaa ja paniikissa kaikki sairaudet ja pelkäsin, että kuolen.

Vierailija
17/28 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette molemmat laiskoja ettekä huolehdi fyysisestä kunnosta edes.

Milloin urheilitte viimeksi kunnolla=

selkäsärytkin hoituu lähes jokaisella kun jumppaa.

Vierailija
18/28 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on vähän samanlainen, hänen mielestään en koskaan voi olla kipeä ja joskus suorastaan suuttuu jos sairastan. Mainittakoon, etten ole erityisen usein kipeänä enkä tee numeroa sairastamisestani. Mies sen sijaan useita kertoja viikossa kokee tulevansa kipeäksi, aina on jotain alkavaa nuhaa tai kurkkukipua tai kolotusta tai vilutusta. Hänellä on todettu narsistinen persoonallisuushäiriö, olen ajatellut että liittyy jotenkin siihen. Ettei vaan kukaan muu saa huomiota kun hän.

Erityispiirteenä mainittakoon vielä, että muiden sairauksia kohtaan on hyvin empaattinen ja ymmärtäväinen. Minä olen vain se, joka ei saisi sairastaa.

Vierailija
19/28 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
20/28 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vie huomion hänestä itsestään. Se itsekkyys.