Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minet hakeutuneet koronatestiin (siitepöly)allergiaoireiden vuoksi

Vierailija
20.05.2020 |

Ihmettelen etteivät kokeile ensin vaikuttaako antihistamiini.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai se hakeutuneiden vika ole, jos heille soitetaan perään ja yritetään varata testiaika puoliväkisin. Ainakin meitä patistettiin puhelimitse sen jälkeen, kun teimme sen omaolo (vai mikälie)-testin siitepölyoireisina. Kumpikaan ei tosin mennyt, koska sieltähän saa koronan tervekin huonolla tuurilla, jos esim näytteenottaja ei vaihda suojavarusteita potilaiden välillä. En ihmettelisi, kun niistä on pulaa. Ja mihinkään testijonoon tai odotusaulaan en varsinkaan menisi, onneksi meille tarjottiin drive in -testejä.

Näin se juuri leviää. Pärskin, mutta en mene testeihin. En edes vaikka kehotetaan.

Pärskivä pitää testata, johtui se aivastelu mistä tahansa. Jos henkilöllä on oireeton korona ja allergia-aivastelu, niin se on paha yhdistelmä.

Vierailija
22/25 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nytkö se testaaminen on huono asia?

Eikö täällä ole huudettu testausten perään?

Testaaminen on huono eli turha asia, jos ei ole mitään syytä olettaa saaneensa tartuntaa. Mulla alkoivat "Koronaoireet" eli siitepölyallergia jo tammikuun lopulla, kun pähkinäpensas alkoi kukkimaan. Nämä oireet loppuvat syksyllä, kun pujo lopettaa kukintansa. Miksi menisin koronatesteihin, kun olen ollut jo yli 2 kk eristäytyneenä kotiini enkä ole käynyt edes kaupassa? Kyllä mä itsekin tiedän, että oireeni ovat siitepölyallergiaa eikä koronaa.  Antihistamiinit auttavat jonkin verran. Joka vuosi mulla on tämä siitepölyallergia, pandemia ei ole muuttanut tilannetta miksikään. Mun mielestäni testaamisen tavoitteena on löytää ne, joilla on tartunta. Silloin heidät voidaan eristää ja yrittää jäljittää ne, jotka he ovat mahdollisesti altistaneet tartunnalle. 

Jos et ole eritänyt itseäsi vuoden alusta lähtien  muovikuplaan kuten ne immuunipuutoksesta kärsivät kuplalapset, niin et voi olla varma, ettei sinulla olisi koronaa. Eli ei ole mitään syytä olettaa, että juuri sinä olisit se poikkeusyksilö, joka et kertakaikkiaan millään voisi koronaan sairastua, joten 100 % varmuudella kaikki oireesi ovat allergiaa. Juuri tuo ajattelumalli on se, joka tätäkin virusta levittää. Kun eihän mulla nyt voi olla, kun ne on vaan ne muut. Sinäkään et ole eritäytynyt niin täydellisesti kuin lapsenuskossasi kuvittelet.

Mitä sä horiset? 14 vrk on se aika, jonka oireettoman pitää olla eristyksissä muista. Siis niidenkin, jotka ovat todistetusti altistuneet virukselle. Ei ole tarvetta eristäytyä vuoden alusta lähtien vaan 2 viikkoa riittää. Esim jos palaat ulkomailta, olet 14 vrk karanteenissa ja sen jälkeen, jos ei ole oireita tullut, voit taas käydä kaupassa, mennä töihin, matkustaa julkisilla jne. 

Hänen pointinsa oli eri. Jos saat koronan oireettomana, mutta aivastelet allergisena, niin tottahan se leviää siitä.

Oman lapsen olen kyllästynyt allergialääkkeillä ja kuitenkin käske yt tulemaan kotiin, jos aivastelee koulussa. Nyt ei tosiaankaan tarvitse olla aivastelevana ihmisten ilmoilla. Johtuu se mistä tahansa.

Totta, mutta ei se testin tekeminen estä aivastelua. Aivastelet edelleen tänään, huomenna, viikon päästä, kahden viikon päästä, kuukauden päästä jne, jos olet monen eri kasvin siitepölylle allerginen. Jos vielä käy kaupassa, töissä kodin ulkopuolella, matkustaa julkisilla kulkuvälineillä jne, testissä pitäisi käydä  joka ainoa päivä, koska tartunnan on voinut saada missä ja milloin tahansa. Käytännössä siitepölyallergisen pitäisi pysyä tämän koronan ajan kotonaan eikä käydä yhtään missään. Näin minä olen toiminut jo 2 kk ajan ja tiedän monta muutakin, jotka ovat toimineet samoin. Ymmärrän sen, ettei kaikilla ole tätä mahdollisuutta, mutta ei se viikko sitten otettu testi merkitse enää tänään yhtään mitään, jos olet testauspäivän jälkeen liikkunut missä tahansa, missä on muita ihmisiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jota on levinnyt hyvin juhlissa. Ei kukaan menen juhliin, jos ajattelee sairastavansa covid-19. Sinne menee ne jotka ajattelevat ettei heillä ole tautia. Ja jollain sitten onkin.

Vierailija
24/25 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai se hakeutuneiden vika ole, jos heille soitetaan perään ja yritetään varata testiaika puoliväkisin. Ainakin meitä patistettiin puhelimitse sen jälkeen, kun teimme sen omaolo (vai mikälie)-testin siitepölyoireisina. Kumpikaan ei tosin mennyt, koska sieltähän saa koronan tervekin huonolla tuurilla, jos esim näytteenottaja ei vaihda suojavarusteita potilaiden välillä. En ihmettelisi, kun niistä on pulaa. Ja mihinkään testijonoon tai odotusaulaan en varsinkaan menisi, onneksi meille tarjottiin drive in -testejä.

Näin se juuri leviää. Pärskin, mutta en mene testeihin. En edes vaikka kehotetaan.

Pärskivä pitää testata, johtui se aivastelu mistä tahansa. Jos henkilöllä on oireeton korona ja allergia-aivastelu, niin se on paha yhdistelmä.

En ymmärrä, miten koronatesti auttaa meitä kahta, jotka jo nyt olemme eristäytyneet vapaaehtoisesti. Olemme etätöissä, emmekä todellakaan tapaa kavereita tai sukulaisia, koska emme halua levittää tautia heille tai heiltä itsellemme. En usko, että koronatesti kuitenkaan auttaa mitään tässä tilanteessa, niin kauan kuin se ei oikeuta saamaan esim. ruokakassipalvelua maksuttomasti. Se ei mystisesti suojaa tartunnalta, jos ihminen toimii jo valmiiksi niin kuio nhänellä olisi korona.

Vierailija
25/25 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miten koronatesti auttaa meitä kahta, jotka jo nyt olemme eristäytyneet vapaaehtoisesti. Olemme etätöissä, emmekä todellakaan tapaa kavereita tai sukulaisia, koska emme halua levittää tautia heille tai heiltä itsellemme. En usko, että koronatesti kuitenkaan auttaa mitään tässä tilanteessa, niin kauan kuin se ei oikeuta saamaan esim. ruokakassipalvelua maksuttomasti. Se ei mystisesti suojaa tartunnalta, jos ihminen toimii jo valmiiksi niin kuio nhänellä olisi korona.

Juuri näin! Mä ihmettelen, miten jotkut ilmeisesti kuvittelevat testin suojaavan virukselta kuin jokin rokote. Tosiasia on, että kun menee testiin, tulos voi näytteenottohetkellä olla negatiivinen, mutta jo matkalla testauspaikasta kotiin saa tartunnan. Osa ihmisistä ilmeisesti kuvitettelee, että kun tulos on negatiivinen (vaikka tosiasiassa saikin tartunnan tunti näytteenoton jälkeen), voi hyvällä mielellä aivastella ympäriinsä. Ei se niin mene vaan jos haluaa varmistaa, ettei ole viruksenkantaja, silloin käy testissä joka helkkarin päivä tai vaihtoehtoisesti ei mene lainkaan paikkoihin, joissa voi altistua tartunnalle.