Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aiemmin sairastettu taviskorona voi antaa vasta-aineita tällekin koronalle

Vierailija
20.05.2020 |

https://www.hs.fi/tiede/art-2000006513155.html

Nyt se vasta uutisoidaan Suomessa, että tutkijat ovat jo pitkään arvelleet, että perusflunssaa aiheuttavasta koronastakin voi saada osittaista vastustuskykyä tälle koronalle. Esim niin, että saakin lievemmän tautimuodon. Ja tutkimustulokset tämän vahvistavat.

Muistan, kun yritin tästä koronaketjuissa teillekin kertoa jo maaliskuussa ja alapeukkuja vaan satoi ja haukkuvia kommentteja.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, useammastakin ulkomaisesta julkaisusta tästä kerrottiin jo kuukausi-pari sitten. Nyt ilmeisesti data alkaa tosiaan tukea tätä olettamusta. Mielenkiintoista on myös tuo, että MPR-rokote voisi antaa osittaista suojaa.

Vierailija
2/7 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin minä olen itse tulkinnut päissäni jo alusta lähtien, eli että minulla ei ole tippaakaan vastustuskykyä koronaa vastaan koska en ole sairastanut tällä vuosituhannella kuin yhden flunssan. Siksi olen ollut erityisen varovainen ja toiminut kuin riskiryhmään kuuluva, jollainen melkein olenkin jo ikänikin puolesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on päivänselvää ollut koko ajan että kaikkiin korona ei tartu. On se ihme että tässä vaiheessa tuosta uutisoidaan. Onhan paljon tapauksia joissa yksi perheenjäsen on sairastunut koronaan ja muut ei, vaikka olisi oltu hyvinkin läheisesti koko sairastamisen ajan tekemisissä.

Vierailija
4/7 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan loogista, ja sinänsä myös ihan lohduttavaa. Koronaflunssat (ei siis tämä covid) ovat kuitenkin todella yleisiä.

Vierailija
5/7 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahahahahaaaa joo, toin itsekin tämän pointin esiin arveluna jossain keskustelussa, jossa pohdittiin, miksi joillekin tulee paha tauti ja jotkut selviävät tavallisilla flunssaoireilla. Ihan jäätävä määrä "Oletko tyhmä"-kommentteja. 

Vierailija
6/7 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tää auta tavan tallaajaa millään tavalla tämä uus uutinen.

Eihän kukaan voi tietää onko sairastanut riittävästi koronatauteja jo aiemmin, että on suojassa. Mikäli tämä voidaan nähdä jostain verikokeesta niin silloin auttaa.. muuten tämä uutinen on nollatason uutinen.

Vierailija
7/7 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin minä olen itse tulkinnut päissäni jo alusta lähtien, eli että minulla ei ole tippaakaan vastustuskykyä koronaa vastaan koska en ole sairastanut tällä vuosituhannella kuin yhden flunssan. Siksi olen ollut erityisen varovainen ja toiminut kuin riskiryhmään kuuluva, jollainen melkein olenkin jo ikänikin puolesta.

Tuohan osoittaa sen, että vastustuskykysi toimii kuten pitääkin. Ellet sitten ole ollut vuosikausia kotikaranteenissa. Erilaisia taudin aiheuttajia on kuitenkin aina useampaa sorttia liikkeellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä