Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Montako maustetta kaapistanne löytyy?

Vierailija
19.05.2020 |

Suolaa ei lasketa😆 itse juuri täyttelin noita purkkeja ja laskeskelin, että about 30. Mites muilla?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti oikein kipasta laskemassa. 16+ kasvis- ja kanaliemikuutioita ja tietty sitä suolaa.

Vierailija
22/26 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnilleen 20, mutta osa taitaa olla melko vanhoja jo... Käytännössä 10 riittäisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivattu basilika ei toimi. Ei myöskään kuivattu persilja. Persilja onneksi säilyy pakasteena varsin hyvin. 

Basikaa varten on Ikeasta ostettu yrttikasvatusalusta. Basilika viihtyy siinä parhaiten.

Vierailija
24/26 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä tiedä.

Just tein murekkeen uuniin: neilikkaa, jeeraa, korianteria jauheena, garam masalaa, jauhettua kardemummaa, jauhettua kanelia, rouhittua mustapippuria... + tuore korianteri ja persilja puska. Valkosipulia, inkivääriä, sipulia ja chiliäkin laitoin tuoreena.

Lähinnä tuo, että samaa maustetta löytyy monessa eri muodossa ja kaikkia muotoja käytetään viikottain. Esim korianteria on siemenenä, jauheena ja yrttinä.

Liemet keitetään itse suht usein, ettei ole valmiita.

Lisäksi löytyy aromisuola pussi! Toimii keitetyn kanamunan kanssa, eipä sitä muualla käytetäkään.

Jos mä olen vinksahtanut tuohon arabi ja intialaiseen keittiöön, niin mies tekee paljon korealaista ja japanilaista ruokaa. En edes tiedä mitä kaikkia mausteita hänen maustelaatikostaan löytyy.

Vierailija
25/26 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen hullu yrttimuija ja keräilen (ja kuivailen) pitkin kesää niin kasvattamiani ja luonnonyrttejäkin, niin kyllähän noita purnukoita on kuutisenkymmentä vielä tällä hetkelläkin, kun mukana vielä on kaupasta ostettuja.

Toki tähän aikaan vuodesta alkaa talvivarastot käytettykin, mutta onneksi jo uusiakin saa tilalle.

Vierailija
26/26 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

11, joista 7 yleensä käytän usein. Loppuja harvoin, tai lähinnä mies käyttää kun kokkaa. Vain curry on joku sekoitus, muut itseään.