Millainen on Bosslady?
Kommentit (33)
Sellainen ihan perkeleen rasittava joka imee kaiken energian ja elinvoiman ympäriltään.
Verkostomarkkinoijat ovat aina boss ladyja. Omasta mielestään siis.
Vierailija kirjoitti:
Rasittava besserwisser, joka luulee olevansa kaikkein paras ja tietävänsä kaikesta kaiken. "Suorapuheinen" as in muita haukkuva, mutta ei kestä itse minkäänlaista kritiikkiä. Kokoomukseen kallellaan oleva oman onnensa seppä -tyyppi. Jos on edes vähän menestynyt jossakin asiassa (useimmiten onnenkantamoisen myötä), jaksaa jankuttaa siitä, kuinka ihan itse on kaiken kovan työn tehnyt, kukaan ei ole koskaan yhtään missään ikinä auttanut. Ylenkatsoo muita, joilla ei ole samanlaista menestystä.
Maria Veitola on esittäytynyt bossladyna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka käyttää noin typerää ilmaisua?
Lähinnä bossladyt itse.
Kuka itseään semmoiseksi sanoo. Esimerkkejä? Ei ole mitään vinoilua. En tiedä.
M. Veitola esim...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rasittava besserwisser, joka luulee olevansa kaikkein paras ja tietävänsä kaikesta kaiken. "Suorapuheinen" as in muita haukkuva, mutta ei kestä itse minkäänlaista kritiikkiä. Kokoomukseen kallellaan oleva oman onnensa seppä -tyyppi. Jos on edes vähän menestynyt jossakin asiassa (useimmiten onnenkantamoisen myötä), jaksaa jankuttaa siitä, kuinka ihan itse on kaiken kovan työn tehnyt, kukaan ei ole koskaan yhtään missään ikinä auttanut. Ylenkatsoo muita, joilla ei ole samanlaista menestystä.
Minä ainakin tiedän oikeasti niistä asioista joista puhun. Olen myös usein omassa ympäristössäni paras melkein joka asiassa. Sanon suoraan, mutta asiallisesti jos on sanottavaa ja jos puhun takana jotain, sanon sen myös edessä. Kestän kritiikkiä, vaikka sitä tuntuu tulevan jostain syystä ovista ja ikkunoista eli ihme että olen tähänkin asti kestänyt. Kokoomusjuttu ei koske minua. Ja viimeinen kohta: Yleensä olen liian vaatimaton oman panokseni suhteen ja annan kunnian onnistumisissa jollekin muulle ihmiselle tai asialle.
Ja kutsut itseäsi bossladyksi? Se kertoo sun asenteesta itseäsi ja muita kohtaan. Vaikka väittäisit olevasi liian vaatimaton oman panoksesi suhteen, katsot muita alaspäin kutsuessasi itseäsi bossladyksi ja kuvitellessasi olevasi paras joka asiassa.
En todellakaan kutsu, olen vain sen bossladyn määritelmän mukainen mielestäni. Enkä katso alaspäin muita. Ja kirjoitin, että olen paras _melkein_ joka asiassa.
Minkä määritelmän? Onko siitä joku virallinen määritelmä? Lainaamassasi tekstissä bosslady määriteltiin ihan päinvastaisella tavalla kun sinä sen määrittelet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä bossladyt itse.
M. Veitola esim...
Taitaa mennä kategoriaan "Wannabe Bosslady"?
Nähtävästi Veitola on raivannut tiensä huipulle tai jotain. Olihan tuo ainakin Radio Helsingin bosslady.
Vähän huvittavaa itsekorostusta naispomoudesta. Kirsi Piha on myös kirjoittanut uran ja äitiyden yhdistämisestä. Kai se jokin oma feministisiipensä on tämä kunnianhimoiset uraäidit. Ei Suomessa kovin iso eikä äänekäs porukka.
Vierailija kirjoitti:
Pääministerimme.
Hän on "persona" non grata" tällä sivustolla.
Nainen joka on itsenäinen, tietää mitä haluaa, voi olla johtavassa asemassa tai yrittäjä. Miehiä pelottava sinkku jonka itsevarmuus ahdistaa.
Muita sapettaa että joku on niin omatoiminen ja saa aikaiseksi asioita ja elämä pelaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä bossladyt itse.
M. Veitola esim...
Jaa. En ole katsonut ohjelmia joissa Veitola esiintyy. Kertoo ehkä itsestäni jotain. En koe menettäneeni mitään.
Sellainen joka on pomon asemassa minuun nähden. Muuten en tuota termiä käyttäisi.
En todellakaan kutsu, olen vain sen bossladyn määritelmän mukainen mielestäni. Enkä katso alaspäin muita. Ja kirjoitin, että olen paras _melkein_ joka asiassa.