Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juurihoidettu (ja kuollut) hammas alkanut kipuilemaa

Vierailija
19.05.2020 |

Hammas juurihoidettu vajaat puoli vuotta sitten ja nyt se on kipuillut ja oireillut muutaman päivän. Miten voi olla mahdollista?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurenpää on tulehtunut. Niin käy jos vaikkapa poraa liian syvälle kun juuret poistetaan. Ei auta valitettavasti muu kuin poisto ellet yksityiselle mene jolloin juuripään leikkaus voidaan tehdä

Vierailija
2/9 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se olla ettei olekaan kokonaan kuollut. Hammaslääkäriin kipin kapin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun hampaan juurihoito ei vissiin ihan onnistunut ja mätää oli kertynyt n.vuoden aikana hampaan alle, joten lopputuloksena hammas jouduttiin poistamaan. Kannattaa käydä kuvauttamassa hammas, mulla huomattiin röntgenissä se mätäpaise.

Vierailija
4/9 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama on käynyt minulle. Alkuperäistä juurihoitoa ei tehty riittävän syvällä mutta toisen kerran jälkeen kivut loppuivat.

Vierailija
5/9 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takuulla on mahdollista. Niin mullekin väitetään ettei juurihoidettu hammas tunne mitään. Koko ajan juurihoidon jälkeen siihen on vihlonut kun lankaan väliä. Kerran kuvattiin uudestaan, ei mitään. Joten ei mitään. Siis niin ne väittää. Ihankuin huvikseni väittäisin tämmöistä.

Vierailija
6/9 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurihoito ehkä epäonnistunut, syitä tähän esim että hampaassa on ylimääräinen juurikanava jota ei havaittu tai juuri niin kippura kärjestään ettei juurihoitoneula mennyt kärkeen asti. Toinen syy kipuun voi olla että hammas on haljennut. Rtgkuvalla selviää paljon. Halkeama ei kyllä aina kuvallakaan.

Vierailija
7/9 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle hammaslääkäri selitti, että hampaan juuri voi haarautua, jolloin juurihoito ei onnistu niin kuin pitäisi. Minulta on yksi juurihoidettu hammas poistettu tämän takia.

Toinen vaihtoehto on, että kipu johtuukin viereisestä hampaasta, vaikka se tuntuu juurihoidetun hampaan kohdalla.

Vierailija
8/9 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juurenpää on tulehtunut. Niin käy jos vaikkapa poraa liian syvälle kun juuret poistetaan. Ei auta valitettavasti muu kuin poisto ellet yksityiselle mene jolloin juuripään leikkaus voidaan tehdä

Juurta ei poisteta vaan juuren sisällä kulkevat hermot ja pienet verisuonet.

Vierailija
9/9 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko tehty reikä hampaaseen sillä juuren puhdistusterällä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän